Widzę ( po kołpakach ) , że wersja
Tomka to raczej uboga wersja ,nie wiem jaki ma silnik ,
buhert też pisze raczej o ubogiej wersji ,ale zastanawia mnie jego opinia w temacie silnika .Silnik 1,4 16 V to całkiem przyzwoite źródło napędu Fabii ok.12 s do 100-tki i spalanie na poziomie 6,5 litra to jak tu wypada Linka 1,4 8 V nie będę komentował . A były również 100-konne wersje tego silnika .
Co do korozji też bym się nie zgodził bo moja druga z 2003 roku do dzisiaj jest w eksploatacji i od właściciela nie słyszałem aby mu coś korodowało.
Co się tyczy miejsca w kabinie to zgoda,ale to auto ma tylko 4 metry długości , a ile ma Linka ? Natomiast w kwestii bagażnika Fabia jest o wiele bardziej przydatna bo bez problemu można przewieźć spora komodę ,piec elektryczny itp.
Co do wersji drugiej Fabii to miałem Elegance czyli najbogatszą wyposażoną w półautomatyczna klimę,pakiet skórzany (kierownica,lewarek,hamulec ręczny) alufelgi,ESP,ASR ,elektryczne szyby ,wspomaganie elektrohydrauliczne , 6 głośników i jeszcze trochę innych bajerów.
Fabia to do bólu poprawne i przydatne auto i dlatego w tak dużej ilości wykorzystywane we flotach .Porównywanie jej z Linę nie bardzo ma sens .
Pierwsze egzemplarze zostały wypuszczone na rynek już w 1999r.a kiedy pierwsze Linki ?
I tu widać jak FIAT przespał ,, swoje 5 minut " Produkował wtedy swoje II - gie Punto , któremu daleko było wtedy do Fabii , a Linea dopiero wchodziła na rynek.
Teraz natomiast FIAT wypuścił na rynek TIPO ,które powiedzmy, że dorównuje

Skodzie Rapid , która tyle co przestała już być produkowana , a podobnie jak Fabia jest do bólu poprawnym i fukcjonalnym autem .