stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Post autor: adamson »

Wiem, że łożyska nie mają nic wspólnego z elektryką, ale nigdy nie wiadomo co przyjdzie do głowy szanownym serwisantom, żeby odmówić darmowej (na gwarancji) naprawy :?
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Mają to zrobić, bo na nowy element też jest gwarancja. A jak nie to FAP.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

ja byłem na przglądzie gwarancyjnym już założonymi dziennymi. żadnych problemów. nawet kilku oglądało "patent" ślimaka i im się podobało
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Post autor: adamson »

Coval pisze:Mają to zrobić, bo na nowy element też jest gwarancja. A jak nie to FAP.
Wiem,wiem, mi tylko chodziło o to, czy ktoś miał już jakieś przygody z podobnym przypadkiem ? Jakby nie było, założenie dodatkowych świateł dziennych jest tam jakąś "przeróbką" instalacji elektr. i żeby to nie było powodem utraty gwarancji, także mechanicznej . Trochę odbiegłem od tematu, bo miało być o stukach w ukł. kierowniczym. proszę o niekaranie :smutny
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: darcyn »

Coval, miej na uwadze że gwarancję możesz poprostu stracić.

oczywiście nie w tym przypadku
Awatar użytkownika
SZAMAN
klubowicz
klubowicz
Posty: 409
Rejestracja: 19 kwie 2011, 13:51
Przebieg: 102000
Silnik: 1,4 T-Jet 16v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: SZAMAN »

Witam.na czas wizyty w ASO proponowałbym odłączyć dzienne wystarczy wypiąć plusa i podjechać.Przy wymianie łożyska mogą się czepić ,ze jest ingerencja w gwarancje auta niezależnie czy to część elektr. czy mechaniczna.trafisz na służbiste i klops.To moje zdanie.jeśli nawet zobaczą dzienne nie podłączone to zawsze możesz powiedzieć ,że sa przygotowane do podłączenia przez ASO niekoniecznie u nich i wybrniesz.
Pozdrawiam
szaman
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

bez sensu. co ma piernik do wiatraka. pisałem już zy byłem w ASO i bezproblemowo.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Wymienili mi dziś łożyska na te 0051890880-1 fakt są troszkę bardziej zabudowane zobaczymy jak pochodzą dobra ta dwuletnia gwarancja no i wymiana free oczywiście wcześniej też w ASO wymieniałem, zmienili politykę i zrobili mi zbieżność za 70pln.
Padło lewe, prawe jeszcze dobre ale myślę że i tak by padło.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Piotr_K8401
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 27 sty 2012, 8:57
Przebieg: 53
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny

Post autor: Piotr_K8401 »

U mnie było podobnie, okazało się że górne mocowania kolumny jest do wymiany, wymieniłem i przestało na jakiś czas obecnie wymieniam już 4 raz. :devil
Pozdrawiam:
Piotr
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Piotr_K8401, warto jest zabezpieczyć te łożyska dodatkowo smarem, wtedy powinny starczyć na dłużej :ink Ja na swoich już ze 3 lata śmigam :luzak
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Post autor: Jery »

U mnie właśnie pojawiły się stuki. Z Waszych opisów wynika, że mnie to właśnie dopadło. W dodatku tuż przed 60-tką

Darcyn gdzie można nabyć łożyska i czy cena się nie zmieniła ??
Henia ;-) red milano
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

Jery, wyglądasz młodziej niż na 60 :ryczy

wybacz, nie mogłem się powstrzymać.
Awatar użytkownika
makrys
klubowicz
klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 10 gru 2009, 17:54
Przebieg: 99550
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: makrys »

Koledzy mam w tej kwesti małe pytanie :
Zmieniłem opony na letnie , były wyważone i tu zaczyna się problem.
Podczas jazdy tak do 80 km/h jest ok, powyżej do 100 czuje jak drży mi kierownica.
Następnie tak do 120 zmniejsza się drżenie kierownicy.
Na postoju jak delikatnie ruszam kierownicą max pół obrotu to z prawej strony słyszę "gumowe "stukanie ( nie metaliczne ) Co to może być ? :pomysli
_________________
Pozdrawiam
Makrys
Nissan Qashqai Tekna i Fiat Linea 1,3 Multijet Emotion
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Albo wyważenie do niczego albo mcpherson ale czy od niego drży kiera nie wiem sprawdź najpierw mcphersona połóż rękę na kole i niech Ci ktoś pokręci kierą na równym podłożu jeśli będą skoki przy kręceniu to łożyska mcphersona zardzewiały. Można jeszcze przejechać dłonią po bieżniku czy nie jest jak zębatka.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
makrys
klubowicz
klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 10 gru 2009, 17:54
Przebieg: 99550
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: makrys »

Will dzięki za odpowiedź.
A może są do wymiany drążki kierownicze ? Ma już przejechane 68 tyś km
_________________
Pozdrawiam
Makrys
Nissan Qashqai Tekna i Fiat Linea 1,3 Multijet Emotion
ODPOWIEDZ