Strona 6 z 27

Re: Interfejs diagnostyczny

: 20 gru 2013, 21:44
autor: lebki
Panowie, czy EML327 http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/nowy- ... -2013.html" onclick="window.open(this.href);return false; (o tym). Można dobrać się do airbagu i jego błędów. Bo jakoś nie bardzo potrafię (FiatEcuScan). Do danych silnika mogę się dobrać, ale do Airbagu już nie bardzo :( Zależy mi na tym, bo wypada mi ciągle jakiś błąd poduszki po ostatniej awarii alternatora...

Re: Interfejs diagnostyczny

: 20 gru 2013, 22:07
autor: sylwek
Też mam taki interfejs - kupiłem jak sugerowano w komplecie z przejściówką Typ1 (thnx mwas :) )
Większość istotnych dla mnie danych uzyskuję za pomocą samego interfejsu, przejściówka konieczna jest przy ABS, być może przy poduszkach też... Nie potwierdzę, bo strach nie pozwolił mi tam zaglądać :) Diagnozowałem za pomocą MultiEcuScan 1.4.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 21 gru 2013, 22:41
autor: mwas
Do poduszek przejściówka nie powinna być potrzebna. Jeśli jest potrzebna, to program wyświetla komunikat z informacją aby podłączyć adapter. Żeby to sprawdzić w programie wystarczy trzymać CTRL i wcisnąć POŁĄCZ - nie trzeba być podpiętym do auta, program wtedy symuluje połączenie i wyświetla dostępne opcje.
Fakt, że do poduch jeszcze się nie podłączałem, ale chyba za chwilę to zrobię żeby zdać relację, czy mi się to udało. Jeśli u mnie pójdzie, to będzie niestety oznaczało, że u kolegi lebki najprawdopodobniej padła centralka bo nawet nie da rady się do niej podłączyć :smutny Ale nie ferujmy wyroków, najpierw sprawdzę jak to wygląda u mnie. W każdym razie sprzedawca zapewniał mnie, że tym interfejsem (z Viaken'a) można się połączyć z każdym modułem w aucie :pomysli

-- 21 gru 2013, o 22:40 --

No więc poświęciłem się :lacha ściągnąłem osłonę pod kierownicą :lacha podłączyłem auto do kompa i... nie mam zbyt dobrych informacji dla lebki - u mnie komputer bez większego problemu i bez żadnych adapterów połączył się z modułem poduszek. Wszystkie testy zawarte w tej zakładce działają bez większego problemu. Ta wiadomość jest dobra dla ogółu, bo wiadomo, że można :ink Natomiast niezbyt dobra dla lebki, ponieważ to oznacza, że padł Ci cały moduł sterujący poduszkami, dlatego wywala błąd :smutny Niestety nie mam pojęcia jakie mogą być koszty usunięcia tej usterki bo nawet nie wiem gdzie ten moduł się znajduje. Muszę pogrzebać w eLearn'ie i w ePer'ze, ale obstawiam że koszt nowego modułu od Fiata będzie niemały :smutny

Re: Interfejs diagnostyczny

: 22 gru 2013, 10:43
autor: mpsfc
Jeżeli nie jesteś pierwszym właścicielem to może być tak jak u mnie w fordzie. Po strzale moduł zapisał kolizję (u mnie wystrzelony napinacz) i sygnalizował to po każdym włączeniu zapłonu, więc cymbał właściciel odłączył moduł RCM. Żeby wyczyścić moduł poduszek z zapisanej kolizji nie wystarczy zwykły komp diagnostyczny ale są fachowcy, którzy to robią za niewielkie pieniądze.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 23 gru 2013, 11:20
autor: lebki
Mi też w końcu udało się połączyć. Miałem źle skonfigurowany port COM.
No i poduszki można diagnozować, są oporności itp bajery. Jest też błąd B1001 - Centralka uszkodzona - i nie da się go skasować.... Ktoś orientuje się co w takim przypadku może być do wymiany ?

Re: Interfejs diagnostyczny

: 23 gru 2013, 12:04
autor: mwas
lebki, dobrze, że udało się poprawnie skonfigurować interfejs i się połączyć, ale temat Twojej awarii roztrząsamy tutaj :ink -> http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Interfejs diagnostyczny

: 07 sty 2014, 11:37
autor: emmer
czy w multiscanie mozna ustawić sobie kiedy będzie następny przegląd, np za 15,000 km? (nie mam dostępu do lapka a nie daje mi to spokoju)

Re: Interfejs diagnostyczny

: 07 sty 2014, 12:12
autor: mwas
Można :luzak Tzn. tam chyba nie ustawiasz konkretnej ilości km tylko po prostu wbijasz przegląd i komp z automatu pokazuje, że kolejny serwis masz za 30 tyś km :ink

Re: Interfejs diagnostyczny

: 07 sty 2014, 12:23
autor: emmer
a to lipa bo przez 30.000 km to mam 2 przeglądy. no nic pozostaje moja niezawodna pamięć :)

albo z drugiej jednak strony - ustawić 30.000 - odliczać do 15.000 (pierwszy przegląd) - poczekać na komunikat i drugi przegląd :)

Re: Interfejs diagnostyczny

: 07 sty 2014, 12:25
autor: mwas
Każdy sposób jest dobry :ink Ale jeszcze mogę zerknąć w domu, czy jest tam możliwość ręcznego podania ilości km do następnego przeglądu :ink

Re: Interfejs diagnostyczny

: 07 sty 2014, 12:32
autor: emmer
fajnie by było. ja od przyszłego tygodnia wracam do "normalności" to też zerknę i biorę się za line (większy przegląd + dokończenie audio)

Re: Interfejs diagnostyczny

: 07 sty 2014, 20:05
autor: mwas
emmer, dobra informacja :luzak Multiecuscan umożliwia wbicie samego przeglądu oraz ustawienia interwału do następnego przeglądu, czyli wygląda na to, że jak masz życzenie, to możesz sobie tam zaprogramować tyle, ile chcesz :ink

Re: Interfejs diagnostyczny

: 07 sty 2014, 20:50
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Czy da się takim interfejsem wyłączyć EGR lub DPF?

Re: Interfejs diagnostyczny

: 07 sty 2014, 20:56
autor: will
Czy da się tym zapłacić w biedronce :zlośnik musiałem zapytać

Re: Interfejs diagnostyczny

: 07 sty 2014, 22:44
autor: mwas
W Multiecuscan nie znalazłem funkcji wyłączenia EGR ani DPF ale przy silniku 1.3 MJ są takie funkcje jak: Wymiana filtra cząstek stałych (tylko wersja z DPF) i Regeneracja filtra cząstek stałych (tylko wersja z DPF). Można jeszcze np. wyzerować funkcje autoadaptacyjne czy zakodować ręcznie każdy z 4ech wtryskiwaczy :luzak Polecam każdemu ściągnięcie sobie Multiecuscan z oficjalnej strony i w programie trzymając CTRL możemy zasymulować połączenie z każdym modułem :ink Można wtedy spokojnie sobie popatrzeć jakie funkcje i testy są dostępne dla jakiego silnika :ink