Strona 6 z 10
Re: Plyn chlodzacy
: 16 lis 2013, 21:34
autor: will
Trzeba popuścić alternator jak jest na tym samym pasku chyba że tam jest napinacz
Re: Plyn chlodzacy
: 16 lis 2013, 21:36
autor: sylwek
will pisze:Trzeba popuścić alternator

chyba niekoniecznie ? wystarczy napinacz...
Re: Plyn chlodzacy
: 16 lis 2013, 21:39
autor: will
Jak jest napinacz to ok w v8 altek jest napinaczem.
Re: Plyn chlodzacy
: 16 lis 2013, 21:55
autor: sylwek
Will, przeedytowałeś posta ale i tak Cię złapałem
A w 1.4 8v pompa lata na pasku rozrządu i tam tez jest napinacz

W MJ pompa leci na pasku wielorowkowym...
Re: Plyn chlodzacy
: 16 lis 2013, 22:08
autor: will
sylwek faktycznie zamotałem się, ciekawe co spowodowało zwiększenie ilości płynu pewnie jest zapowietrzony oby nie przez uszczelkę pod głowicą.
Re: Plyn chlodzacy
: 16 lis 2013, 22:12
autor: sylwek
Oby nie uszczelka - bo to już poważniejsza sprawa, szczególnie w dieslu. Może łożysko na pompie poległo i stąd te "opiłki" i podniesiony stan. Zobaczymy co Właściciel opisze po demontażu paska...
Re: Plyn chlodzacy
: 16 lis 2013, 22:17
autor: will
Łożysko na pompie bardzo prawdopodobne tylko co wtłoczy powietrze w układ chłodzenia do serwisu czy mechanika jednak trzeba będzie podjechać
Re: Plyn chlodzacy
: 17 lis 2013, 11:24
autor: jarop
Witajcie
Przyczyną mojego problemu jest pompa wody. Nawet bez zdejmowania paska jak poruszam kołem od pompy to ma dosyć duży luz i jak ruszam to zaczyna lecieć płyn z układu chłodzenia. Teraz czeka mnie kupno nowej pompy i tu chciałem Was zapytać jaką kupić? W ASO taka pompa pewnie 400 pln albo i więcej. W zaprzyjaźnionym sklepie, gdzie kupuje większość rzeczy mają jakąś włoską za 160 pln. czy kupić z allegro używany oryginał za około stówkę. Nie chcę kupować chińskich zamienników, gdzie nowy kosztuje niecałe sto złoty.
A i jeszcze jedno gdzie jest jakiś korek do spuszczania płynu z układu chłodzenia a potem gdzie są odpowietrzniki?
Myślę że sam jestem w stanie wymienić tą pompę w domowych warunkach. Nie wiem czy trzeba do niej dostać się od strony koła?
Czy zdejmować nadkole, czy raczej od góry jakoś ją wyjąć?
Jak ma ktoś doświadczenia w tym temacie to proszę o info.
Z góry dzięki. Po wszystkim na pewno napiszę jak sprawa wyglądała i dam jakieś fotki.
Re: Plyn chlodzacy
: 17 lis 2013, 11:45
autor: leszek1234
Nie chcę być złym prorokiem, ale miałem dokładnie taki sam przypadek w swoim poprzednim dieslu - własnie z powodu awarii pompy wodnej głowica się przegrzała i przedmuchało uszczelkę, pojawiła się kompresja w układzie chłodzenia (tzn. wybijało płyn ze zbiorniczka wyrównawczego). Licz się z tym, że po zmianie pompy może Cię czekać zmiana uszczelki pod głowicą i planowanie głowicy, czego oczywiście nie życzę.
Re: Plyn chlodzacy
: 17 lis 2013, 15:33
autor: will
Niestety też mi się wydaje że powietrze w układ może wtłoczyć tylko gdzieś z bloku, oby tak nie było.
Re: Plyn chlodzacy
: 17 lis 2013, 17:53
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Kup jakiś markowy zamiennik, kosztują poniżej 200zł.
http://www.iparts.pl/auto-czesci/pompa- ... 00091.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Plyn chlodzacy
: 17 lis 2013, 20:40
autor: marcin24
korka do spuszczania płynu nie ma, trzeba ściągnąć wąż od chłodnicy ten na dole, myślę że najlepszy dostęp do pompy będziesz miał od dołu auta jakiś kanał by się przydał, jak ruszasz kołem i cieknie płyn to i powietrza mogła za ciągnąć. wymień pompę pojeździj i zobaczysz.
Re: Plyn chlodzacy
: 17 lis 2013, 20:55
autor: helletic
Jest korek spustowy z chłodnicy. Wymianę płynu miałem na wiosnę tego roku i widziałem jak mechanik odkręcał korek. Jutro porobię fotki korka spustowego i korków odpowietrzania układu.
Re: Plyn chlodzacy
: 17 lis 2013, 21:03
autor: will
Ostatnio zaglądałem do chłodicy korek spustowy jest po str akumulatora niestety nie jest to najniższy punkt układu.Miałeś tam jakieś opiłki więc najlepiej odkręcić wąż i wylać wszystko przed zalaniem nowego płynu.
Re: Plyn chlodzacy
: 17 lis 2013, 21:41
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
U mnie są dwa korki na bokach chłodnicy od strony silnika. Jeden wyżej do odpowietrzania podczas zalewania układu, drugi niżej do opróżniania układu. Nie pamiętam tylko który po której stronie.