Strona 5 z 34

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 19 kwie 2013, 11:47
autor: leszek1234
Jery napisał w wątku "dołożenie tempomatu" coś takiego:
"....Została gruntownie przemierzona i potwierdzam, że manetka z Alfy 147 jest stykowa. Obwody zblokowane rezystorem w szeregu o rezystancji 330 ohm."

chromek - Nie wiem jak to rozumieć, ale może trzeba te Twoje przełączniki uzupełnić o rezystor?

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 19 kwie 2013, 12:12
autor: chromek
Mam u siebie zasilanie puszczone przez R330.
Tak na szybko schemacik jak mam to podłączone - chwilowo +12V z zapalniczki:
IMG00113-20130419-1205.jpg
Piny pod maską podociskane na 99% poprawnie - specjalnie sprawdzałem czy zaskakiwała zapadka przy wciskaniu w złączkę.

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 19 kwie 2013, 12:33
autor: leszek1234
warto byłoby, żeby ktoś potwierdził, że ten opornik jest w tym miejscu...

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 19 kwie 2013, 13:43
autor: chromek
Znalazłem gdzieś schemat podłączenia z alfy 147 i wygląda jakby to 330R było tylko na linii ON/OFF, a pozostałe bez oporu na +12V... A może body komp sprawdza obciążenie na tym 8 pinie?

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 19 kwie 2013, 14:01
autor: Jery
Rezystory nie są konieczne. Ale w manetce są 4 rezystory. W gałęzi gdzie Ty narysowałeś nie ma rezystora natomiast znajdują się one w pozostałych gałązkach. Stąd między punktem 33 a 21 mamy rezystancję 660 ohm

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 19 kwie 2013, 14:46
autor: mwas
Panowie, rezsytorki rzeczywiście są obecne w manetce od Alfy, ale nie mają one wpływu na sterowanie tempomatem - sprawdzone na żywym organizmie :ink Tempo działa zarówno z tymi rezystorami jak i bez nich. chromek[/], sprawdź FESem, czy masz kontrolkę od tempomatu na zegarach - trzeba wykonać test wskaźników. Jak się zaświeci, to oznacza, że kontrolka fizycznie się znajduje. Sprawdź również, czy posiadasz w złączce na sterowniku silnika (w tej, w którą się wpinałeś pinami) połączenia na pinach: 36, 52 (połączenie CAN z bodycompem) i 34, 50 (podłączenie czujników pedałów hamulca i sprzęgła). Jeśli nie masz tych połączeń, to może być lipa :smutny Sam jestem ciekawy, jak to wygląda w Active :pomysli

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 19 kwie 2013, 15:06
autor: chromek
Jako, że zegary mam z dynamica to kontrolka jest i przy teście świeci. Przy "osiowaniu" dla Fiata Idea jest ustawiona jako aktywna.
Pozostałe linie są podłączone we wtyczce.

Hm, pozostaje tylko szukać gdzieś po obcojęzycznych forach - czy ktoś już dłubał z activem, albo poszukać bodycompa z jakiegoś rozbitego dynamica...

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 19 kwie 2013, 15:13
autor: mwas
chromek, czyli te połączenie, które wymieniłem w poprzednim poście są u Ciebie we wtyce ? Zaznaczam, że to nie są przewody, które trzeba było podłączyć do manetki, tylko połączenie z body i z czujnikami pedałów. Jak podajesz +12V na pin 33 kontrolka się nie świeci ? I przy przekręceniu kluczyka kontrolka również jest wygaszona ?

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 19 kwie 2013, 16:06
autor: chromek
Dokładnie tak - wszystkie 8 linii jest we wtyczce (4 oryginalne 34,36,50,52 - i 4 dołożone - 17,21,33,41). Kontrolka świeci tylko podczas testu "instrumentów" w FES. Po przekręceniu kluczyka, ani po włączeniu przełącznika na on się nie świeci.

Wstyd się przyznać - bezpiecznik we wtyczce do zapalniczki był padnięty. Jutro podłączę wszystko jeszcze raz i posprawdzam, tym razem z miernikiem... :róż

Edit:

Dziś na szybko tylko sprawdziłem podłączając 33 bezpośrednio pod zapalniczkę i zapaliła się kontrolka, oraz pojawił się napis "Cruise Control włączony". Po odłaczeniu napięcia kontrolka zgasła i zniknął napis. Po powtórnym przekręceniu kluczyka kontrolka tempomatu zapala się do testu z innymi kontrolkami. Dopracuję estetykę "pudełka sterującego" i podłączam do testów drogowych. To chyba pokazuje, że body i sterownik silnika z active też obsługuje funkcję tempomatu :)

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 20 kwie 2013, 20:53
autor: mwas
Najświeższe informacje od kolegi smak56, który nie ma teraz dostępu do internetu - ogłaszam uruchomienie tempomatu w wersji 1.3 multijet :luzak Był drobny problem, mianowicie, podobnie jak u Jerego, smak56 również nie miał całej listwy w czarnej złączce z tyłu bodycomputera (tam, gdzie podpinamy zasilanie). Ale kolega ma łeb na karku i wymyślił bardzo sprytny patent, którym podzieli się niezwłocznie, jak dobierze się do komputera :ink
Odnośnie manetki od Alfy 147 - sprawdzałem kolejną i potwierdzam, że poszczególne gałęzie są tam wyposażone w opornik 330 Ohm, co nie wpływa na działanie tempomatu :ink
chromek, a jak u Ciebie ? Bo powiem Ci, że trochę mnie martwi Twoja sytuacja :oj Bo na logikę rzecz biorąc, wszystko powinno normalnie funkcjonować ! Pytanie czy wymiana bodycomputera tutaj cokolwiek da, bo do Linei są dostępne jedynie 2 wersje - z obsługą centralnego zamka i bez :pomysli

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 20 kwie 2013, 21:19
autor: Tomek
chromek, a jak u Ciebie ?
Kuknij tam piętro wyżej na post chromka :) Jest dobrze :ok)

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 20 kwie 2013, 21:22
autor: mwas
Tomek pisze:Kuknij tam piętro wyżej na post chromka :) Jest dobrze :ok)
:banan :banan :banan :banan :banan :banan :banan :banan :banan :banan :banan :banan :banan

Że też nie zauważyłem tego update'u :-<< :-<< :-<< Strasznie się cieszę, że się udało ! chromek, gratuluję !! :pivo :pivo :pivo Może trochę nieskromnie, ale to tylko potwierdza moje ustalenia, że w KAŻDYM egzemplarzu Linki powinno dać się podłączyć tempomat :luzak

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 20 kwie 2013, 22:48
autor: cichy
Czekałem na wieści od chromka i cieszę się że się koledze udało :) Teraz czas na mnie, na dniach zacznę szukać manetki na allegro i do dzieła.

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 20 kwie 2013, 23:19
autor: adamson
chromek pisze:Sterowanie mam na przełącznikach a nie z manetki
Podrzuć jakieś :foto jak to rozwiązanie wygląda ?

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 21 kwie 2013, 11:58
autor: mpsfc
Jak wróce do kraju za pół roku to manetek zabraknie :ryczy