Pytanie do posiadaczy interfejsów - czy udało Wam się odczytać korekty adaptacji krótko i długoterminowe (STFT, LTFT) ? Ja akurat mam ELM327 v2 USB Euroscan 2013 na chipie STN1110, soft - FES, MES i kilka innych do EOBD w najnowszych wersjach, ale albo nie umiem, albo soft nie pokazuje tych korekt.
A przydałyby się bardzo...
Re: Interfejs diagnostyczny
: 21 paź 2013, 8:13
autor: emmer
jak bym wiedział o czym piszesz to bym odpowiedział
Re: Interfejs diagnostyczny
: 21 paź 2013, 9:25
autor: sylwek
W skrócie - chodzi mi o parametry autoadaptacji, w naszych sterownikach to jest chyba określone jako FRA TRA DTV. Załączona fotka (pożyczona z netu) z silnika 1.2 16v, nie wiem czy w 1.4 8v da się to odczytać ? Ja tego nie widzę, najnowszy MES niby w pełni już obsługuje sterownik Linei.
Re: Interfejs diagnostyczny
: 21 paź 2013, 9:28
autor: emmer
oki. teraz jaśniej , ale nie kojarzę czy to u mnie śmiaga. w sumie miałem interfejs podłączony ze trzy razy. pewnie maciek zaraz wrzuci odpowiedź na pół strony
Re: Interfejs diagnostyczny
: 21 paź 2013, 9:41
autor: mwas
Interfejs interfejsem, wszystkie te, które wymieniłeś powinny sobie spokojnie z tym poradzić w naszych autach. Wąskim gardłem tutaj niestety chybabędzie soft. Nie mam jak teraz tego sprawdzić ale czy po wybraniu Linei w liście samochodów te opcje w programie są w ogóle dostępne ? Tzn. czy się wyświetlają ? Bo jeśli nie, to może być podobnie jak z aktywacją kontrolki od tempomatu: w naszych autach twórcy programu nie przewidzieli, że jest to możliwe. A wynika to pewnie z pewnej "egzotyki" naszych pojazdów Będę w domu, pogrzebię w programie i sprawdzę te opcje, ale jeśli okazałoby się, że są one niedostępne, to może roziwązaniem byłby wybór innego modelu auta, który ma dość bliźniacze bebechy co Linka ? Tak to przynajmniej działało w przypadku tempomatu
Re: Interfejs diagnostyczny
: 03 gru 2013, 11:55
autor: sylwek
mwas pisze: czy po wybraniu Linei w liście samochodów te opcje w programie są w ogóle dostępne ? Tzn. czy się wyświetlają ?
Po wybraniu Linea 1.4 8v - nie ma tych opcji Spróbuję wybrać innego fiata 1.4 8v ze sterownikiem IAW 5SF CF4/EOBD, może faktycznie tu leży problem...
-- 3 gru 2013, o 12:51 --
Przeczesałem wszystkie możliwe kombinacje i małe rozczarowanie... Nie uzyskam tych danych. Korekty LTFT/STFT (jak w silnikach grupy VAG) - nie są one dostępne w sterowniku Marelli. W zamian dostępne są odczyty "intergratora sondy lambda" - ale nie są przydatne np. przy strojeniu LPG po OBD korzystając z odczytów ECU. Większość zaawansowanych sterowników LPG wymaga danych konkretnych korekt - Long i Short. Wniosek taki że zaawansowane sterowniki LPG klasy "premium" to w 8v przerost formy nad treścią. Szkoda kasy.
Re: Interfejs diagnostyczny
: 09 gru 2013, 20:03
autor: jay_21
Witam,
Odgrzebuję. Co myślicie o rozwiązaniu jak na filmiku poniżej? W dobie smartfonów to o wiele wygodniejsze niż targanie lapka do auta.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Interfejs diagnostyczny
: 09 gru 2013, 20:13
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Fajna opcja. Tylko że pewnie ma ograniczenia w porównaniu do multi ecu scan + kabel
Re: Interfejs diagnostyczny
: 09 gru 2013, 20:16
autor: jay_21
Do kasowania błędów i diagnostyki powinno wystarczyć. Jakie dodatkowe możliwości oferuje multi ecu scan po kablu ?
Re: Interfejs diagnostyczny
: 09 gru 2013, 20:37
autor: mwas
Fajna sprawa, nie wiem jak z dostępnością Fiata w liście aut obsługiwanych przez te aplikacje natomiast nie jestem przekonany, czy chciałbym jeździć z wpiętym tym modułem przez cały czas :pomyśli A Multiecuscan daje możliwość aktywacji pewnych funkcji, diagnozy innych modułów jak silnik i takie tam Tylko że posiadanie takiego interfejsu wcale nie przekreśla używania Multiecuscan'a Wystarczy że w laptopie będzie moduł BT Poza tym z tego co widziałem na stronie producenta, to jest już chyba dostępna wersja Multiecuscan na smartofny ale nie wiem jakie daje możliwości
-- 9 gru 2013, o 20:38 --
Poprawka: Multiecuscan jest dostępny w wersji mobilnej ale tylko na urządzenia działające na Windows Mobile, więc Android odpada w tym przypadku
Re: Interfejs diagnostyczny
: 09 gru 2013, 21:42
autor: sylwek
MultiEcuScan to rozbudowany soft ściśle diagnostyczny, taki bardziej "warsztatowy". Torque ma trochę bardziej uniwersalne przeznaczenie. Oprócz czystej diagnostyki OBD2 ma masę widgetów które można sobie poustawiać na ekranie, taki mały kombajnik pomiarowy
Torque: https://play.google.com/store/apps/deta ... rque&hl=pl
Co ciekawe - zaczyna się pojawiać coraz więcej ciekawego softu na smartfony - np. do diagnostyki LPG. Tu przykład softu do LPGTecha, aby patrzeć jak na inne sterowniki wyjdą podobne aplikacje. Wiadomo, LPG wymaga trochę większej troski - tak że fajnie że takie coś można mieć "pod ręką".
GasDroid: https://play.google.com/store/apps/deta ... roid&hl=pl
: 09 gru 2013, 22:22
autor: CrazyKetchup
Temat przerabialem jakis czas temu i powiem tak znalezc taniego dzialajacego elm'a z naszymi autami to loteria. W braciaka Leonie za 30 kilka zl modul dziala idealnie a u mnie martwy. Sa rozne wersje i niektore dzialaja jak zamawiasz jest ryzyko . Ostatnio pojawily sie wersje z przelacznikiem on off wiec moze w gniezdzie caly czas siedziec tylko trzeba dziurke w klapce zrobic od bezpiecznikow. Co do programow do gazu zapaleniec hobbysta napisal tez do staga nieoficjalny program diagnostyczny na androida.
czy działa - nie wiem. jak załatwię od kumpla ten z bluetoth to dam znać.
Re: Interfejs diagnostyczny
: 14 gru 2013, 22:25
autor: sylwek
Parę dni temu wrzuciłem do oceny fotki swojej instalacji LPG na "specjalistycznym" forum i o ile nie było w temacie zbyt wielu wypowiedzi (oni tam chyba wolą większe silniki ) to jednak - opornie, ale udało mi się pociągnąć za język instalatorów i potwierdziły się moje przypuszczenia z kilku postów wstecz (odnośnie odczytu za parametrów za pomocą interfejsu) - że o odczycie prawdziwych korekt adaptacyjnych ECU - Long/Short (bardzo istotny parametr !! ) - możemy w naszych 1.4 8v zapomnieć... Pozostaje nam bazować na lambdach, mapkach i kropeczkach