Strona 5 z 6
: 25 sty 2012, 11:20
autor: adamson
Też sądzę, że wymiana filtra kabinowego powinna coś pomóc. Wczoraj obejrzałem w mojej Lince z ciekawości ten filterek (mocno mi parowały szyby ) ....i niezły syf, a w czerwcu ubiegłego roku był wymieniony ! Dzisiaj byłem u mnie w sklepie moto i za 28 zł będzie sprowadzony ( nie opłaca się kupować za jeszcze raz tyle droższego, bo i tak za pół roku będzie wymiana z powodu zasyfiena - przynajmniej u mnie do tej pory tak bywa ), sprzedawca stwierdził, że nie ma takich na sklepie, bo Linea to mało popularne auto i mu nie schodzą

Na moją sugestię, że filter kabinowy do Linei pasuje również do innych modeli Fiata oraz niektórych Peugeotów i Citroenów, sprawdził w katalogu i stwierdził : O cholera, faktycznie !
Parowanie szyb
: 16 lip 2012, 7:16
autor: aver
Nabyłem Linke 3 miesiące temu i równiez pojawił się temat parowania szyb. Parowało jak padało, gdy były chłodniejsze drzwi, rano. Czesto bez włączenia klimatyzacji nie było szans usunąć pary. Poczytałem troche na forum, uruchomiłem szare komórki i wziąłem się osobiście do dzieła. Zacząłem grzebac i co się okazało? Wypieła się linka przy klapce odpowiedzialnej za obieg powietrza - obieg był czały czas zamknięty. Założyem cięgno, teraz zero pary. Filtr kabinowy jest może troche przybrudzony, ale jeszcze nie wymaga wymiany. Może macie podobnyproblem.
: 16 lip 2012, 10:16
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Podejrzewam że cięgno wypięło się przy wymianie żarówek w konsoli.
: 16 lip 2012, 19:30
autor: will
aver to cenne doświadczenie się przyda niektórzy mieli z tym problem a to mogło być to.

Re: Parowanie szyb
: 16 lip 2012, 21:02
autor: sylwek
aver pisze: Wypieła się linka przy klapce odpowiedzialnej za obieg powietrza - obieg był czały czas zamknięty.
Słuszna uwaga tym bardziej że najprostsza do zdiagnozowania. Praca nawiewów na otwartym obiegu diametralnie różni się od pracy na obiegu otwartym. Nawet tak "na słuch"

: 19 lip 2012, 8:47
autor: alvaro
aver a jak się dostałeś do tej linki. Dasz jakieś info jak to wszystko poodkręcać?
: 19 lip 2012, 11:38
autor: Rafcio
alvaro pisze:aver a jak się dostałeś do tej linki. Dasz jakieś info jak to wszystko poodkręcać?
Mi wymieniali jakiś czas temu panel do sterowania ogrzewaniem i po paru dniach też wypięła się linka od sterowania obiegiem powietrza. Jeśli dobrze pamiętam to wystarczy tylko dobra lampa i porządnie poskładać się na wycieraczce pod schowkiem - oczywiście poprawiali to w serwisie
: 19 lip 2012, 12:59
autor: mwas
Rafcio pisze:Jeśli dobrze pamiętam to wystarczy tylko dobra lampa i porządnie poskładać się na wycieraczce pod schowkiem
Oj nie byłbym taki pewny, życzę szczęścia

Wydaje mi się, że trzeba zdemontować, tzn odkręcić panel z regulacją nawiewów, obrócić go i wtedy jest dostęp do jego tyłu. Procedura identyczna jak przy wymianie żarówek podświetlenia tego modułu.
: 19 lip 2012, 13:46
autor: Rafcio
mwas, aver pisał że wypięła mu się przy klapie czyli pod deską po stronie pasażera i pisałem że nie trzeba demontować, jeśli wypięła się przy panelu no to niestety trzeba wyjąć radio i wykręcić panel
: 19 lip 2012, 15:17
autor: mwas
Rafcio pisze:aver pisał że wypięła mu się przy klapie czyli pod deską po stronie pasażera
Aaaa, w takim razie nie doczytałem

Jeśli tak, to rzeczywiście - drobna gimnastyka i powinno się udać tam dojść

: 21 sie 2012, 22:51
autor: aver
Jak napisał kolega wyżej... nic nie demontowałem. Usterke można ustalić na dwa sposoby:
1. Podczas zamkniętego obiegu słychać głośniej szum powietrza niż z otwartym obiegiem.
2. Kładąc się na dywaniku pasażera można sobie jedną ręką przekręcać pokrętła, i zerkać co się rusza za schowkiem. Łatwo dostrzec ze linka jest niepodłączona. Wystarczy latarka.
Podłączenie linki to prościzna, można zrobić to ręką tyle tylko ze trzeba uważać by się nie pokaleczyć plastikami, jak się delikatnie poobcierałem jakimiś ostrymi kantami. Może w wolnej chwili zrobię zdjęcie jak to wygląda i tu wrzucę.
: 22 sie 2012, 6:49
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Nic nie demontowałeś?
Re: Problem z silnym parowaniem szyb
: 23 mar 2014, 19:28
autor: aver
Nic nie demontowalem. Dosyc gleboko reke trzeba wlozyc od dolu i uwazac na to by sobie plastikami nie poranic. Ja troche sie porysowalem.
jesli ciegno jest ok, to problem z parowaniem moze byc zwiazany z zanieczyszczonym filtrem kabinowym. Mozna wymienic na nowy, lub przedluzyc zywotnosc zamontowanego poprzez oczyszczenie. Na forum jest instrukcja jak to zrobic krok oo kroku. Zabieg trwa 5-10 minut. Otworzyc schowek (nie trzeba go demontowac), odkrecic pulke czyli dwie srubki Torx, wyciagnac pulke, za nia jest taka podluzna oslonka z zaciskiem po lewej stronie, demontujemy ja i mamy dostep do filtra kabilowego. Wyciagamy filtr, czyscimy lub wymieniamy na nowy. Filtr montujemy strzalka do dolu. Na koniec skladamy wszystko w odwrotnej kolejnosci, Wentylacja pracuje ciszej, wydajniej i nic juz parowac nie powinno.
Re: Problem z silnym parowaniem szyb
: 23 mar 2014, 22:35
autor: mwas
Ale żeś kotleta odgrzał... po prawie dwóch latach

Re: Problem z silnym parowaniem szyb
: 23 mar 2014, 23:53
autor: buhert
Ciekawe..."czyścimy filtr"...według mnie to i tak nic nie da. Wymiana jak już się go wybebesza i tyle.