Strona 5 z 13
: 25 mar 2012, 21:05
autor: Tomek
SZAMAN pisze:wyszło mi 7,4 przy prędkosciach 140-160.
Gazu ???

: 26 mar 2012, 10:49
autor: SZAMAN
nieee. benzyny
: 26 mar 2012, 12:16
autor: emmer
SZAMAN, masz bardzo telerancyjną małżonkę

i popsuty komputer pokładowy.
: 26 mar 2012, 15:43
autor: SZAMAN
Witam.
małżonka chyba tak, a czemu myślisz ,ze popsuty komputer.Nie wiem czy chodzi ci o prędkość czy o spalanie.ja na swoim mam dopiero przejechane 12 kkm z kawałkiem.W zeszłym roku udało mi sie wyciągnąć 200. Zresztą sprawdzałem na nawigacji i potwierdza to.
: 27 mar 2012, 8:19
autor: emmer
to jest akurat temat o spalaniu LPG, ale dopisze jeszcze tutaj.
wybacz ale jestem strasznym niedowiarkiem na temat spalania i jeżeli ktoś mi mówi że przy prędkościa 140-160, t-jet pali mu 7,4 litra to łapię się za głowę. jak dla mnie wynik nierealny. chyba że jest to jazda 100-110 i czasami 150 km/h wtedy mogłoby tak byc.
: 27 mar 2012, 8:55
autor: SZAMAN
chyba zrobie fotke i przeslę.
Pozdrawiam
: 27 mar 2012, 9:29
autor: emmer
musimy zrobić eksperyment procesowy jak przy Tu-154
dobra to jest spalanie o gazie. dalsza rozmowa w odpowiednim temacie
spalanie gazu 10 L/100 km

: 27 mar 2012, 10:56
autor: mpsfc
emmer pisze:spalanie gazu 10 L/100 km
Z górki

: 27 mar 2012, 11:10
autor: emmer
napisałem taką głupotę żeby wrócić do tematu.
tak naprawdę od dłuższego czasu nie schodzą poniżej 11 litrów.

: 06 lip 2012, 13:34
autor: Rafcio
Od dłuższego czasu tankuję gaz tylko na Statoilu i spalanie wychodzi mi 9,5-9.8 l LPG a ostatnio 2 razy pod rząd zatankowałem na Bliskiej ponieważ skusiła mnie niższa cena i przy podobnych odcinkach które pokonywałem nie potrafiłem zejść poniżej 11 litrów LPG.
Podsumowując na gazie z Bliskiej silnik pracował bez zarzutu ale spalał go więcej. Widocznie jest mniej kaloryczny. A sąsiadka która pracuje na tej stacji mówiła żebym nie tankował tam gazu no ale polak zawsze ciekawy

: 06 lip 2012, 13:49
autor: chromek
Ja ostatnio na trasie Katowice- Rzeszów-Mielec-Sandomierz-Katowice miałem spalanie 8,3l/100 (realnie - czyli tankowanie/przebieg) z klimą włączoną nonstop, prędkość 80-110km/h licznikowe. Niestety na trasie Katowice-Wrocław-Legnica-Katowice już wyszło 9,7l/100 (140km/h licznikowe). A na codzień, czyli jazda po GOPie to trzyma się w okolicach 9-9,5l/100 - cały czas mowa o LPG

: 06 lip 2012, 13:50
autor: Tomek
Ostatnio jazda cały czas z włączoną klimatyzacją, i zużycie gazu nie schodzi poniżej 8,5 litra.
Ale na komputerze samochodowym cały czas szalony wynik 5,8 się wyświetla

: 06 lip 2012, 21:03
autor: duskap
Rafcio pisze:Od dłuższego czasu tankuję gaz tylko na Statoilu i spalanie wychodzi mi 9,5-9.8 l LPG a ostatnio 2 razy pod rząd zatankowałem na Bliskiej ponieważ skusiła mnie niższa cena i przy podobnych odcinkach które pokonywałem nie potrafiłem zejść poniżej 11 litrów LPG.
Podsumowując na gazie z Bliskiej silnik pracował bez zarzutu ale spalał go więcej. Widocznie jest mniej kaloryczny. A sąsiadka która pracuje na tej stacji mówiła żebym nie tankował tam gazu no ale polak zawsze ciekawy

Bliska to tańsza linia Orlenu. Statoil bierze gaz od Orlenu. Zatem teoretycznie tu i tu jest dokładnie to samo.
: 06 lip 2012, 21:42
autor: Tomek
duskap pisze:Bliska to tańsza linia Orlenu. Statoil bierze gaz od Orlenu. Zatem teoretycznie tu i tu jest dokładnie to samo.
Też tak sądzę. Jedyne co... to może coś zachachmęcone przy wskazaniach dystrybutora, ale na markowej stacji to też mało prawdopodobne.
Podobno ważną rzeczą też jest wartość ciśnienia z jaką pompowany jest gaz.
Większe ciśnienie - więcej gazu wtłoczy.
Mniejsze ciśnienie - mniej gazu wejdzie do butli.
Ktoś mi o tym mówił... ale ja się na tym nie znam...
: 06 lip 2012, 23:56
autor: mpsfc
Tomek pisze: szalony wynik 5,8 się wyświetla
Tomek Ty emerycie
Tomek pisze:Większe ciśnienie - więcej gazu wtłoczy.
Mniejsze ciśnienie - mniej gazu wejdzie do butli.
Do butli wejdzie tyle gazu na ile pozwoli zawór bezpieczenstwa.