Strona 5 z 6

: 05 cze 2012, 20:16
autor: mwas
flodzik, jak dla mnie to masz coś pokopane... na letnich kołach kierownica jest krzywo a na zimowych wszystko jest OK ? Co masz tam za felgi na tych zimówkach ? Jeśli chodzi o ściąganie auta w prawo, to T-Jety niestety tak mają. Nie jest to jakoś dobitne, ale da się zauważyć delikatne ciągnięcie w prawo jak się puści kierownicę, i temat był niejednokrotnie wałkowany na forum.
flodzik pisze:A tak poza tym czy ktoś przyglądał się oryginalnym felgom z oponami ???

Bo dla mnie wyglądają jak cztery lewe albo prawe jak kto woli.
Nie bardzo rozumiem... Chodzi Ci o opony Turanza ?

: 05 cze 2012, 20:18
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
To jest ciekawe spostrzeżenie. Trzeba się przyjrzeć ułożeniu szprych w kołach.

: 05 cze 2012, 21:04
autor: daro189
w 8v też ściąga w prawo, szczególnie na 2 biegu i gazie w podłodze. można przywyknąć

: 05 cze 2012, 22:19
autor: sylwek
flodzik pisze:U mnie również od nowości linka ściąga w prawo (...) Bo dla mnie wyglądają jak cztery lewe albo prawe jak kto woli.
Trochę teorii spiskowej :)

Czytałem kilka postów i zauważam że wiele osób ma problem ze ściąganiem na prawą stronę.
A czy powodem ściągania nie są przypadkiem same opony ?
Fabrycznie na alufelgach 16" mamy założone Bridgestone Turanza ER300. Są to oponki asymetryczne, rzecz w tym że w tym modelu nie rozróżnia się podziału na lewa/prawa (niech ktoś skoryguje jeśli się mylę), wszystkie sa identyczne. Czyli konstrukcja bieżnika jest taka sama na każdej oponie - trzeba się trzymać jedynie zasady montażu (inside/outside). W efekcie nacięcia klocków kierunkowych na wszystkich kołach będą skierowane w prawą stronę (rysunek).

Zauważyłem też że Linea jest bardzo podatna na przechył jezdni i potrafi sobie delikatnie odjechać w kierunku spadu jezdni, czy to w lewo, czy w prawo. Połączenie tych dwóch cech (opony i podatność) może być odpowiedzią na ściąganie w prawo.

Tym bardziej że kilku użytkownikom po zmianie opon przestało ściągać...

: 05 cze 2012, 22:33
autor: Tomek
Muszę przyznać że ciekawa teoria.
Dość kontrowersyjna, aczkolwiek ciekawa.

: 05 cze 2012, 22:45
autor: daro189
to ja bym poprosił jeszcze o wykład nt opon PIRELLI CINTURATO P4 185/65/15 R15 montowanych na stalówkach :brawo

: 05 cze 2012, 22:53
autor: sylwek
daro189 pisze:to ja bym poprosił jeszcze o wykład nt opon PIRELLI CINTURATO P4 185/65/15 R15 montowanych na stalówkach :brawo
Oj, zaraz tam wykład :)
To na pirelkach też sciąga ? :pomysli
Nie są asymetryczne, tak że moja teoria spiskowa nie ma zastosowania :)

: 05 cze 2012, 23:16
autor: daro189
ściąga, doskonale czuje się tą "siłę" w momencie startowania spod świateł, gdzie z uporem maniaka chce jechać w prawo :)

: 10 cze 2012, 12:13
autor: flodzik
mwas pisze:flodzik, jak dla mnie to masz coś pokopane... na letnich kołach kierownica jest krzywo a na zimowych wszystko jest OK ? Co masz tam za felgi na tych zimówkach ? Jeśli chodzi o ściąganie auta w prawo, to T-Jety niestety tak mają. Nie jest to jakoś dobitne, ale da się zauważyć delikatne ciągnięcie w prawo jak się puści kierownicę, i temat był niejednokrotnie wałkowany na forum.
flodzik pisze:A tak poza tym czy ktoś przyglądał się oryginalnym felgom z oponami ???

Bo dla mnie wyglądają jak cztery lewe albo prawe jak kto woli.
Nie bardzo rozumiem... Chodzi Ci o opony Turanza ?
Tak chodzi mi o Turanza
A z tą krzywą kierownicą to mi chodzi o to że podczas jazdy czeba cały czas lekko kontrować w lewo, po wyproszczeniu kierownicy odrazu auto leci na prawo.
Czego nie zauważyłem na zimowych oponach, dlatego śmiem twierdzić że to nie wina geometri a zastosowanych fabrycznych opon Turanza. :pomysli
A jeśli chodzi o felgi to po przyjżeniu się szprychom to z jednej strony auta są "niewiem jak to nazwać" powiedzmy że pod włos a z drugiej z włosem. :lacha

[ Dodano: |10 Cze 2012|, o 13:00 ]
sylwku,
Ode Mnie :pivo za tak szczegółowe wytłumaczenie tematu a przy najmniej za podjęty trud.
Od razu byłem sprawdzić opony i wszystkie mam skierowane "outside" a i tak ściąga :smutny
Zaznaczę że od nowości nie były ściągane bo mam drugi komplet zimówek na felgach stalowych.
Co do wspomnianych felg aluminiowych i innego układu szprych, to nawet myślałem że gdzieś w serwisie pozamieniali przypadkiem koła z innego auta, no chyba że wszyscy w linkach z tymi felgami tak mamy :yellow

: 10 cze 2012, 15:54
autor: Tomek
flodzik pisze: no chyba że wszyscy w linkach z tymi felgami tak mamy :yellow
Wszyscy tak mamy. Taki wzór felg i tyle...
Ale osobiście podoba mi się że są "pod włos". Chyba lepiej to wygląda, niż gdyby były proste ramiona.

: 10 cze 2012, 17:02
autor: flodzik
Tomek pisze:
flodzik pisze: no chyba że wszyscy w linkach z tymi felgami tak mamy :yellow
Wszyscy tak mamy. Taki wzór felg i tyle...
Ale osobiście podoba mi się że są "pod włos". Chyba lepiej to wygląda, niż gdyby były proste ramiona.
No tak zgadzam się z tym, tylko że umnie z drugiej strony auta są z włosem i oto mi chodzi że z każdej strony auta patrzą w inną stronę.

: 10 cze 2012, 17:42
autor: Tomek
flodzik pisze:No tak zgadzam się z tym, tylko że umnie z drugiej strony auta są z włosem i oto mi chodzi że z każdej strony auta patrzą w inną stronę.
Tego niestety nie przeskoczymy. Normalną rzeczą jest że z jednej strony będą "pod włos", a z drugiej "z włosem", w zależności od tego w którą stronę kręcą się koła.
Nie wiem czy jest na świecie producent który w przypadku tego typu asymetrycznych wzorów dawał by do auta felgi z rozróżnieniem która para miała by iść na lewą stronę auta, a która para na prawą.
My lubimy swoje samochody i zwracamy uwagę na tego typu szczegóły, ale jestem przekonany że tysiące innych użytkowników nawet się nie skapnęła że tak jest, a nawet jak im ktoś o tym powiedział, to i tak mają to w nosie.

: 10 cze 2012, 17:52
autor: smak56
Tomek pisze:w zależności od tego w którą stronę kręcą się koła.
Tomek, rozumiem o co Tobie chodzi! Ale tak po prawdzie to wszystkie koła kręcą się albo do przodu albo do tyłu :ryczy

: 10 cze 2012, 18:25
autor: Tomek
smak56 pisze:Tomek, rozumiem o co Tobie chodzi! Ale tak po prawdzie to wszystkie koła kręcą się albo do przodu albo do tyłu :ryczy
Po prawdzie to tak :ryczy
Nie wyszło mi to sformułowanie

: 14 cze 2012, 23:04
autor: duskap
flodzik pisze:A z tą krzywą kierownicą to mi chodzi o to że podczas jazdy czeba cały czas lekko kontrować w lewo, po wyproszczeniu kierownicy odrazu auto leci na prawo.
Czego nie zauważyłem na zimowych oponach, dlatego śmiem twierdzić że to nie wina geometri a zastosowanych fabrycznych opon Turanza.
Absolutnie WSZYSTKIE T-Jety w Linei mają to ściąganie. Na każdych oponach. To jest wada konstrukcyjna auta. Dawno temu przerabiałem ten temat.