Strona 40 z 43

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 12 lut 2024, 20:25
autor: pogromcaslaskiej
Produktywne wizjonerstwo na pewno jest gorsze od bezproduktywnej krytyki producenta ponieważ tak samo nic nie wnosi do realnej diagnozy i przyczyny rozwiązania problemu który może być rozwiązane jedynie przez przekonstruowanie tego awaryjnego agregatu t-jet znajdującego się w lineii,życzę żeby to nie był rozrząd

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 13 lut 2024, 11:30
autor: leszek1234
pogromcaslaskiej pisze: 12 lut 2024, 20:25 Produktywne wizjonerstwo na pewno jest gorsze od bezproduktywnej krytyki producenta ponieważ tak samo nic nie wnosi

WTF? :pomysli

Motorek4612 - ja miałem przykręcone 40Nm+117st wiec sporo więcej niż w tej tabelce a pościło po 2 m-cach.. Przyczyna leży na pewno w zwiększonych oporach lub szarpaniu/biciu czegoś , nie wiem czego, ale muszę mieć czas na obserwację bez stresu, tzn. chcę tą śrubę dokręcić dużo mocniej, ale żeby nie urwać - szukam granicy, może ktoś zna takową?

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 13 lut 2024, 12:52
autor: daro189
U mnie pierwszy przeskok miał miejsce, gdy wyjeżdżałem z tunelu na S2. Przy 4 tys obrotów poczułem szarpnięcie dokładnie w tym samym momencie, gdy załączył się kompresor od klimy.
Widocznie najlepszym sposobem byłoby przyspawanie koła do śruby 😅
Duże ilości kleju niestety też nie dają rady utrzymać tego koła na miejscu

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 13 lut 2024, 20:12
autor: mwas
leszek1234, nie wiem jak Ci podawali w tym serwisie Fiata te wartości dokręcania tej śruby... ale mi oficjalny eLearn podaje taką procedurę:
1) Przede wszystkim - koniecznie nowa śruba :!
2) Musi zostać założone narzędzie na to kółko - blokada
3) Przy założonej blokadzie (zblokowanym kółku) dokręcamy, najpierw wstępnie pomiędzy 1.9 a 2.1 daNm (czyli pomiędzy 19 a 21 Nm) a następnie jedno dokręcenie 107 st i potem kolejne o 113 st :ink

W załączeniu opis procedury wymiany tego kółeczka :ink

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 13 lut 2024, 23:43
autor: zibi186
Widzę Leszku , że dotarłes do tych samych informacji co ja , tylko że ja źle odczytałem 😅 Nie było to wyraźne więc przyjąłem , że kąt dokręcania to 107÷ 113 . ... Pozdrawiam 😊

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 14 lut 2024, 11:15
autor: leszek1234
mwas pisze: 13 lut 2024, 20:12 leszek1234, nie wiem jak Ci podawali w tym serwisie Fiata te wartości dokręcania tej śruby... ale mi oficjalny eLearn podaje taką procedurę:
1) Przede wszystkim - koniecznie nowa śruba :!
2) Musi zostać założone narzędzie na to kółko - blokada
3) Przy założonej blokadzie (zblokowanym kółku) dokręcamy, najpierw wstępnie pomiędzy 1.9 a 2.1 daNm (czyli pomiędzy 19 a 21 Nm) a następnie jedno dokręcenie 107 st i potem kolejne o 113 st :ink

W załączeniu opis procedury wymiany tego kółeczka :ink
tam jest "od do" (zakres sił i kąta) a nie + :)
Ja miałem nowe kółko, nową śrubę, klej i dokręcone 40Nm+117st. (stałem i patrzyłem). I tak urwało po 2 miesiacach.. Teraz stoję u mechanika i się okaże co i jak. Kazałem teraz dokręcić na chama :ink

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 14 lut 2024, 12:28
autor: mwas
leszek1234 pisze: 14 lut 2024, 11:15 tam jest "od do" (zakres sił i kąta) a nie + :)
Leszek, no właśnie zakres jest podany tylko przy wstępnym przykręceniu, od 19 do 21 Nm, natomiast dalej są dwa właściwe dokręcenia, tam jest znak + :ink Najpierw 107st a potem 113st :ink Jeśli miałeś wcześniej dokręcone jedynie "na raz", to się nie dziwię, że puściło :ink

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 14 lut 2024, 14:09
autor: zibi186
Tak to wygląda .... , więc od - do , czy plus ? 🤔
Maćku , dotarłeś do oryginału i wiesz już napewno ? 🤔

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 14 lut 2024, 14:24
autor: leszek1234
ale jak porównamy z ePer t-jet BravoII to są te same wartości i jest tylko jeden znak+, pozostałe to zakresy siły i kąta. Wiec to chyba błąd w druku bo zbyt duża zbieżność i tak na logikę. Ale teraz wiem dlaczego serwis przykręcił mi z siłą 40Nm - przeczytali, że 1,9+2,1 i wyszło 4 :lacha Oni tam z kolei mieli + w sile bo kąt zrobili jeden. Kurde, normalne jaja jak można takie niejasności w tak kluczowej sprawie w druku robić panic To jak to ma być w końcu???
Ja przed chwilą odebrałem auto po naprawie, mechanik trochę wygładził czoło wału i dał klej pomiędzy powierzchnie czoła wału i kółka, co mi się nie podoba :pomyśli Twierdzi, że przykręcił tak mocno, że miał poczucie, że jak jeszcze pociągnie to urwie... No zobaczę.

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 14 lut 2024, 14:35
autor: zibi186
No właśnie , ciekawe co tam w końcu jest .... 🤔 Tymbardziej , że Bravo 2 zdaje się ma pojedyńcze koło pasowe na kole zębatym wału - wspomaganie jest chyba elektryczne ... 🤔

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 14 lut 2024, 14:48
autor: mwas
Chłopaki, zerknijcie w PDFkę którą załączyłem dwa posty temu, w niej ostatnia tabelka, kolumna "Value (daNm)" - jest tam ewidentnie podane w taki sposób:
1.9 ÷ 2.1 + 107° + 113°

Ta PDFka, to wyciąg bezpośrednio z eLearn, raczej nie podejrzewałbym tam błędu w tak kluczowej kwestii ale z ciekawości sprawdzę jeszcze jak to wygląda w tym samym silniku w Grande Punto, bo eLearn'a do niego też posiadam :ink
zibi186, zdjęcie, które umieściłeś jest tak słabej jakości, że tam za bardzo nic nie widać a szczególnie różnicy, czy jest to ÷, czy może + :ink

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 14 lut 2024, 15:11
autor: leszek1234
mwas pisze: 14 lut 2024, 14:48 z ciekawości sprawdzę jeszcze jak to wygląda w tym samym silniku w Grande Punto, bo eLearn'a do niego też posiadam :ink
No to z niecierpliwością czekam na porównanie , bo to by był prawdziwy przewrót w temacie :pomysli

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 14 lut 2024, 15:32
autor: zibi186
mwas pisze: 14 lut 2024, 14:48 Chłopaki, zerknijcie w PDFkę którą załączyłem dwa posty temu, w niej ostatnia tabelka, kolumna "Value (daNm)" - jest tam ewidentnie podane w taki sposób:
1.9 ÷ 2.1 + 107° + 113°

zibi186, zdjęcie, które umieściłeś jest tak słabej jakości, że tam za bardzo nic nie widać a szczególnie różnicy, czy jest to ÷, czy może + :ink
I dlatego właśnie nie było pewności .Skoro potwierdzasz , to temat chyba zamknięty 👍😅 Pozdrawiam 😊

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 14 lut 2024, 18:24
autor: mwas
No temat jednak nie do końca jest zamknięty... :ink
Sprawdziłem eLearn od GP, ale niestety nie ma tam T-Jet'a :oj Ale jest 1.4 16v no i tam podany jest najpier moment z tolerancją a potem kąt dokręcenie i on również jest podany z tolerancją. Ale, żeby rozwiać wątpliwości, znalazłem w czeluściach mojego dysku eLearn do Bravo :luzak Tutaj już jest T-Jet, no i podane wartości są dokładnie takie, jak pisałem, z tym że... kąt dokręcenia jest również podany z tolerancją, czyli dokładnie tak: 19 Nm ÷ 21 Nm + 107° ÷ 113° :oj I tutaj powstaje pytanie: czy w eLearn do Linei jest błąd, czy w Linea jest wyjątkowa i rzeczywiście w Linei dokręca się na dwa razy ? :pomysli

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 14 lut 2024, 18:59
autor: leszek1234
dziwna zbieżność wartości kątów z Bravo, sugerująca jednak błąd dot. Linei

No dobra,widzę, znów wyszło niewyraźnie ale jest tam tylko jeden +