[ M ] Podłączenie tempomatu

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6954
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 405 razy
Otrzymał podziękowań: 950 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

kozunio12 pisze: 17 paź 2023, 15:07 Przymierzam się do montażu tempomatu u siebie, ale niestety nie wiem, jakie manetki pasują plug and play do auta, w temacie przewija się od Alfy 147, ale z jakichś innych modeli Fiat/Alfa podejdzie? Niestety na rynku używanym dostępność jest mizerna
Nie wiem co rozumiesz przez "Plug and Play", ale jeśli chodzi Ci, że kupisz manetkę, podłączysz i działa, to niestety muszę Cię zmartwić - nawet jakbyś dorwał oryginalny zestaw do Linei, to nie zadziała "od strzała" - musisz uzupełnić brakującą instalację, która opisana jest w pierwszym poście.
Odnośnie możliwości zastosowania od innych modeli, no to na pewno Alfra Romeo 147, Fiat Bravo, Fiat Stilo. Tak na prawdę podpasuje wszystko, co ma "stykową" manetkę, to znaczy taką, gdzie każda funkcja realizowana jest osobnym przewodem. Szybkie wyszukanie w Allegro i proszę :ink
https://allegro.pl/oferta/alfa-romeo-14 ... 3214215216
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-z ... 9503877633
https://allegro.pl/oferta/alfa-romeo-14 ... 2079369963
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
kozunio12
Nowy
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 15 paź 2023, 21:38
Przebieg: 248000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: kozunio12 »

Dokładnie takiej odpowiedzi potrzebowałem. Dzięki wielkie za pomoc!
lukaszm1990
Nowy
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 10 gru 2015, 20:55
Przebieg: 166000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: lukaszm1990 »

A montował ktoś przełącznik zespolony z oryginalnym tempomatem i udało mu się go podłączyć?
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1848
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 335 razy
Otrzymał podziękowań: 154 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: zibi186 »

lukaszm1990 pisze: 06 lut 2024, 13:43 A montował ktoś przełącznik zespolony z oryginalnym tempomatem i udało mu się go podłączyć?
🤔 Myślę, że znając z postu cały proces , a posiadając oryginał pozostaje Ci chyba tylko wyizolowanie konkretnych przewodów i podlączenie ich wg schematów . Na rodzimym rynku Linea nie występowała z tempomatem , więc oryginalne manetki też były poza zasięgiem. Pomijając fakt , że kupienie samej manetki np z alfy było poprostu tańszą opcją. Ale nie jestem specjalistą w temacie i mówię to z własnego przekonania . Jeśli jestem w błędzie , zapewne zaraz ktoś mnie poprawi 👍 Pozdrawiam 😊
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6954
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 405 razy
Otrzymał podziękowań: 950 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

Na rodzimym rynku chyba jednak był dostępny tempomat, ale jako opcja w konfiguratorze i chyba nie do "wyklikania" dla wszystkich wersji silnikowych - nie jestem przekonany czy był on dostępny dla wersji 1.4 8v, no ale jak się okazało - technicznie jest to możliwe :luzak W każdym razie, ponieważ Fiat kazał sobie za tą "opcję" dopłacać i to zapewne całkiem niemałe siano, to Polak, jak to Polak - nie wybierał tej "opcji", bo i po co przepłacać :lacha Więc niestety Linei z tempomatem na rynku było jak na lekarstwo, to i tak specyficznych części używanych również jest brak. Można by zainwestować w nówkę sztukę z ASO, jest tylko jedno tyci "ale" - cena powala :ink Dlatego decyzja padła na zaadoptowanie czegoś, co się dało i padło na manetkę od Alfy :ink Oczywiście oryginał przełącznik zespolony do Linei z dźwignią tempomatu da się podłączyć, trzeba tylko zmienić wtyczkę podłączeniową, bo ta w wersji z tempomatem jest ciut większa - ma kilka połączeń więcej, co i logiczne :ink No i oczywiście trzeba odtworzyć wszystkie opisane w manualu połączenia i wpiąć je w odpowiednie miejsca w zmienionej wtyczce :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
lukaszm1990
Nowy
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 10 gru 2015, 20:55
Przebieg: 166000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: lukaszm1990 »

U mnie sytuacja zmusza mnie do wymiany przełącznika zespolonego i tutaj rozstrzał cenowy jest od 400/580 za przełącznik bez tempomatu i 650 z tempomatem i stąd wynikają moje rozterki
kozunio12
Nowy
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 15 paź 2023, 21:38
Przebieg: 248000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: kozunio12 »

Ktoś wie, gdzie można dorwać piny do złącza komputerowego?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6954
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 405 razy
Otrzymał podziękowań: 950 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

Szukaj czegokolwiek związanego z wiązką silnika z Grande Punto, Panda i podobnych :ink Tutaj masz idealnego "dawcę narządów" :ink -> https://allegro.pl/oferta/fiat-grande-p ... 5010981683
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 237
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 38 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: Motorek4612 »

mwas pisze: 06 lut 2024, 21:03
Na rodzimym rynku chyba jednak był dostępny tempomat,

Więc niestety Linei z tempomatem na rynku było jak na lekarstwo, to i tak specyficznych części używanych również jest brak.


No to ja mam fuksa bo mój T-jet posiada oryginał:)
ODPOWIEDZ