Strona 4 z 9
Re: Brak mocy
: 16 mar 2018, 20:55
autor: Arek
Chyba że ja coś przekręciłem. Jutro rano podjadę z znajomym do serwisu to dowiem się coś więcej.
Mój Vin ZFA32300003091695
Re: Brak mocy
: 16 mar 2018, 20:56
autor: smak56
mwas pisze: 16 mar 2018, 20:43.... napędzające, ma numer 55214114 i kosztuje w ASO... niecałe 350 zł
No to jeszcze lepiej. Ceny w sklepach, które linkowałem podają ten numer i są wyższe od cen w ASO

Re: Brak mocy
: 16 mar 2018, 20:58
autor: mwas
No i podany przez Ciebie VIN wskazuje mi dokładnie na to, co umieściłem w poście wyżej

Koszt koła pasowego, które nakładane jest na wał korbowy to niecałe 350 zł

a nie ponad 3 tysie

Albo to nie o to koło chodzi, albo... ktoś tu wali w ch... i próbuje Cię mocno orżnąć

Re: Brak mocy
: 16 mar 2018, 21:04
autor: zibi186
Jeśli dobrze rozumiem kolo napędzające ( to z nr.1 na rysunku ) to element po którym poruszają się oba paski : pasek osprzętu i pasek od wspomagania . Pod nim , za osłoną rozrządu jest kolo zębate wału z klinem .
Re: Brak mocy
: 16 mar 2018, 21:07
autor: skory85
Jakaś masakra ten serwis co to jest? Dlatego najlepiej się dowiedzieć czasem co i jak gra a później wyłożyć karty, że się rezygnuje z roboty. Bierz slicznota i jedz gdzie indziej
Re: Brak mocy
: 16 mar 2018, 21:11
autor: smak56
zibi186 pisze: 16 mar 2018, 20:47
Czekaj , rozrząd napędzany jest przez pasek rozrządu od koła zębatego na wale ( to koło z nieszczęsnym klinem , który się urywa

) . Chyba trzeciego kola tam nie ma ?
Są trzy, chodzi o ten komplet;
koło pasowe.jpg
W multijecie są dwa i to oddzielne (rozrząd na łańcuchu).
Uwaga: po informacji
Kuzyna_.... nr 3 to nie rozrząd a koło foniczne.
Re: Brak mocy
: 16 mar 2018, 21:15
autor: mwas
zibi186 pisze: 16 mar 2018, 21:04
Jeśli dobrze rozumiem kolo napędzające ( to z nr.1 na rysunku ) to element po którym poruszają się oba paski : pasek osprzętu i pasek od wspomagania . Pod nim , za osłoną rozrządu jest kolo zębate wału z klinem .
zibi186, dokładnie tak

A wygląda to tak:
Cały napęd rozrządu wraz z kołem zębatym napędzanym:
rozrzad_1.PNG
Napęd rozrządu wraz z osłonami:
rozrzad_2.PNG
Lista elementów napędu rozrządu:
rozrzad_3.PNG
Szczegóły tego koła zębatego:
rozrzad_4.PNG
Ogólnie to koło to też nie jest kosmiczny koszt - numer 55203781 i niecałe 150 zł
Re: Brak mocy
: 16 mar 2018, 21:18
autor: zibi186
Smak , coś mi tu nadal nie pasuje

koło zębate walu , to z klinem który się urywa , przykręcane jest do wału jedną śrubą , centralnie w osi walu ( jeśli się nie mylę ) , natomiast to kolo napędowe mocowane jest trzema śrubami na obrysie ( jak wynika z rys. zamieszczonego wcześniej . . . Kuzyn , gdzie jesteś ?

W takim razie co to za kolo rozrządu na rysunku , który zamieścił Smak 56 ??

Re: Brak mocy
: 16 mar 2018, 21:19
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Zabierz auto i jedź do ASO. I nie ma na co czekać. Taki cwaniak powie że auta nie wyda, bo już zamówił części i skończy się na policji.
To koło pasowe jest na 3 śrubach i schodzi luźno. Jeśli się jakimś cudem przykleiło, to wystarczy delikatnie puknąć, nawet nie młotkiem tylko jakimś większym kluczem. Opcja optymistyczna, to luźne śruby.
Fotka od Stefana
To koło na dwa paski wielorowkowe (1 i 2) oraz koło foniczne (3) to jedna część, zestaw połączony ze sobą na stałe. Przykręcone jest trzema śrubami do koła zębatego napędu rozrządu.
Re: Brak mocy
: 16 mar 2018, 21:23
autor: zibi186
Kuzyn_z_Sosnowca pisze: 16 mar 2018, 21:19
Zabierz auto i jedź do ASO. I nie ma na co czekać. Taki cwaniak powie że auta nie wyda, bo już zamówił części i skończy się na policji.
To koło pasowe jest na 3 śrubach i schodzi luźno. Jeśli się jakimś cudem przykleiło, to wystarczy delikatnie puknąć, nawet nie młotkiem tylko jakimś większym kluczem. Opcja optymistyczna, to luźne śruby.
Fotka od Stefana
To koło na dwa paski wielorowkowe (1 i 2) oraz koło foniczne (3) to jedna część, zestaw połączony ze sobą na stałe. Przykręcone jest trzema śrubami do koła zębatego napędu rozrządu.
Uff , i wszystko jasne

Kuzyn , ale u nas jakichś zabiegów z tym kolem fonicznym się chyba nie wykonuje ? - jak to ma miejsce w 8V
Re: Brak mocy
: 16 mar 2018, 21:25
autor: smak56
No to teraz. Koło pasowe przykręcane jest na trzy śruby (na sztywno) poprzez koło zębate do wału. Jeżeli koło zębate (rozrząd) pracuje właściwie (wał nie ma bicia), to jedynym powodem bicia koła pasowego jest; wybita, sparciała, rozwulkanizowana guma (na moim

czarny pasek wewnątrz koła) , która ma za zadanie wytłumiać naprężenia i drgania osprzętu przez pasek na wał. Tego się nie naprawia! I po co do tego wyjmować silnik?
Re: Brak mocy
: 16 mar 2018, 21:30
autor: zibi186
smak56 pisze: 16 mar 2018, 21:25
No to teraz. Koło pasowe przykręcane jest na trzy śruby (na sztywno) poprzez koło zębate do wału. Jeżeli koło zębate (rozrząd) pracuje właściwie (wał nie ma bicia), to jedynym powodem bicia koła pasowego jest; wybita, sparciała, rozwulkanizowana guma (na moim

czarny pasek wewnątrz koła) , która ma za zadanie wytłumiać naprężenia i drgania osprzętu przez pasek na wał. Tego się nie naprawia! I po co do tego wyjmować silnik?
Myślę , że to miało mieć związek z tą nieszczesną maszyną do szlifowania . Pewnie by nie weszła

A na poważnie : z rysunku wynika , że bez problemu da się ocenić czy bicie jest spowodowane sparciałą gumą . Wówczas środek przykręcony trzema śrubami chodziłby równo , tylko zewn.bierznie by bily . Jesli bije środek to grubsza sprawa , ale wątpię

Nasuwa się też kolejne pytanie: po co wymieniali kolo zębate walu ?

Albo co chyba ważniejsze - czy dobrze go przykręcili ???
Re: Brak mocy
: 16 mar 2018, 21:47
autor: smak56
zibi186 pisze: 16 mar 2018, 21:30 A na poważnie : z rysunku wynika , że bez problemu da się ocenić czy bicie jest spowodowane sparciałą gumą . Wówczas środek przykręcony trzema śrubami chodziłby równo , tylko zewn.bieżnie by bily . Jesli bije środek to grubsza sprawa , ale wątpię

Bije na zewnątrz, stąd chcieli szlifierkę. Co można szlifować w środku - otwory? Myślę, że ktoś bardzo mocno chce się zabawić kosztem klienta, który nie do końca zna się (jak sam pisze) na samochodzie. Wymyślili tyle poważnych usterek, że trudno aby w ocenie klienta nie kosztowały

.
Re: Brak mocy
: 16 mar 2018, 21:54
autor: zibi186
Tak , tylko jedna kwestia ( że jeszcze raz powtórzę ) kolo zębate walu jak to wyszlo gdzieś na forum jest jednorazowe podobno . Każde ściągniecie powinno kończyć się nowym kolem . Nie wiem jak to będzie u Ciebie Arek , ale rzecz podstawowa żebyś miał go DOBRZE założone i przykręcone ! Inaczej konsekwencje wizyty w tym zakladzie pójdą w tysiące .
Smak , a co można szlifować na zewnątrz ? Rowki ?? To był z gruntu poroniony pomysł

Re: Brak mocy
: 16 mar 2018, 22:02
autor: smak56
zibi186 pisze: 16 mar 2018, 21:54
Tak , tylko jedna kwestia ( że jeszcze raz powtórzę ) kolo zębate walu jak to wyszlo gdzieś na forum jest jednorazowe podobno ..... żebyś miał je DOBRZE założone i przykręcone! Inaczej konsekwencje wizyty w tym zakladzie pójdą w tysiące .
Jeżeli nie mylimy się w sprawie diagnozy (koło pasowe), to ja nie miałbym kompletnie zaufania do tego co zrobili do tej pory!
Kuzyn_... podał chyba jedyny słuszny kierunek, aby nie stało się tak jak piszesz. Chyba, że jakiś naprawdę zaufany mechanik (ale tutaj raczej słabo).