Strona 4 z 11
Re: Pożegnanie
: 29 maja 2013, 12:51
autor: kylo
enter pisze:Od czasu do czasu zaglądam na forum Bravo. Gdy w Polsce miała miejsce premiera i30 wielu tamtejszych klubowiczów odbyło jazdy testowe i wielu z nich skarżyło się na niezbyt przyjemny zapach (plastików) w środku i odbijającą się konsolę w przedniej szybie. Podobno dealerzy nie są chętni do udzielania rabatów. Może warto poszukać innego salonu Opla? zwłaszcza, że na początku roku dawali astronomiczne rabaty
Coś za dużo marek na jeden post (Bravo, i30 i nagle salon Opla). i30 żona ma od nowości, smrodu plastiku nie czułem, żeby się konsola odbijała też nie zauważyłem. Rabat na rocznik 2012 jest 6000zł, plus ubezpieczenie AC,OC, NNW za 500zł i pakiet urodzinowy 500zł, na rocznik 2013 dają około 3000zł. Do Opla stukałem 3 razy i 0 (słownie: zero) zainteresowania klientem i jego chęcią wydania pieniędzy. Na marginesie Honda też nie jest zainteresowana klientem.
Kuzyn_z_Sosnowca pisze:kylo można spytać jaką kwotę zawierzasz przeznaczyć na 4oo?
około 80tyś. zł
Wydaje się że za te pieniądze można mieć hohoho, i tak: Superba 140KM 2,0TDI Active z dodatkami (83000), ale 1,8TSI Ambition, o ile się go trafi to już ponad 90000 - okazja, C5 2,0HDI 140KM Selection (ze zwykłym zawieszeniem) z gwarancją na 4 lata za 83000, C5 2,0HDi 160KM z 2012 za 82000, i40 1,7CRDi 115KM kombi 79000 z 2012.
Żeby było łatwo sprzedać to za 70000 można nabyć Octavię 3 z nowym TSI (140KM rozrządem na pasku), albo zeszłoroczną Corollę 1,6 za około 66000 (niestety bez ESP, bo w benzynie ich nie ma, nawet za dopłatą). Nowe i30 kombi w wersji komfort z silnikiem 120km też około 70000zł.
Re: Pożegnanie
: 29 maja 2013, 22:04
autor: Michał
good choice
Re: Pożegnanie
: 29 maja 2013, 22:16
autor: enter
w skodzie można się chyba potargować. kiedyś pytałem o Superba w Ganinexie, to dawali mi 15 tys. i to chyba nawet na b.r.
a co by kolega powiedział na FF?

Re: Pożegnanie
: 31 maja 2013, 7:08
autor: kylo
Superba obecnie kupić ciężko, bo jest nowa wersja (w zasadzie zmiany kosmetyczne), a ze starych zostały takie ponad 100tys zł, ewentualnie wersja Active z dieslem 140KM (w Łodzi) i w ramach wyjątkowej okazji 1,8TSI Ambition za ponad 90tys, a to już przesada.
Re: Pożegnanie
: 31 maja 2013, 13:04
autor: Tara78
Za taką kasę bierz Nissan'a Pathfindera

Re: Pożegnanie
: 31 maja 2013, 13:46
autor: helletic
Nie, nie! Bierz Nissana Patrola

Re: Pożegnanie
: 31 maja 2013, 13:49
autor: Tara78
uuuuuu zaje.... niesamowita maszyna

Re: Pożegnanie
: 31 maja 2013, 14:46
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Za 80tyś można przebierać w nowych Fordach Mondeo lub Renault Laguna. Tyle że benzynowe lub diesle demo.
Re: Pożegnanie
: 31 maja 2013, 14:51
autor: kylo
Fajny, tylko ile to spali, a do codziennej jazdy też średnio przydatny. Chociaż kolega miał swego czasu Land Rovera i jak na wylocie z Lublina w stronę Świdnika były wykopki, to zjeżdżał na drogę techniczną dla ciężarówek i omijał cały sznur samochodów.
Jestem jeszcze umówiony w Skodzie na obejrzenie O2 z silnikiem 160KM (podobno sama turbina, bez kompresora), ale przypuszczam, że będą chcieli niedorzeczne pieniądze (diler coś bąknął o 77tyś) za rocznik 2012.
W Fordzie siedziałem i jakiś taki plastikowy mi się wydaje, poza tym silniki EcoBoost mnie nie rajcują (np 1,0l i 120KM), a królowej lawet (Laguna) nawet nie brałem pod uwagę.
Generalnie to do downsizingu nie mam jakoś zaufania, może stąd ten Hyundai i30 z benzyną MPI, a nie GDI (nawet diler przy niej nie obstawał).
Re: Pożegnanie
: 31 maja 2013, 15:29
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Moim zdaniem, lepiej wziąć samochód wyżej klasy o gorszych osiągach z mniejszą ilością gadżetów, niż auto segment niżej z bajerami.
np
http://otomoto.pl/hyundai-i40-sedan-oka ... 43887.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Pożegnanie
: 01 cze 2013, 10:15
autor: kylo
Akurat i40 na brak gadżetów nie cierpi, ale sedan ma jeszcze gorszy dostęp do bagażnika niż Linea. To efekt zastosowanej linii coupe - bardzo ładnej zresztą. Jak się złoży tylne fotele, to przejście z bagażnika do kabiny tez mniej niż dostateczne, ot bagażnik na nieduże płaskie walizki, a najlepiej na aktówkę
Natomiast zaskoczył mnie diler w Skodzie, rzucając cenę 67500 (O2 TSI 1,8 z 2012 wersja Family Plus) i dodatkowo przedłużenie gwarancji do 4 lat.
Re: Pożegnanie
: 01 cze 2013, 13:17
autor: enter
jaki model Skody?
Re: Pożegnanie
: 01 cze 2013, 13:27
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
O2 = Octavia 2
Re: Pożegnanie
: 01 cze 2013, 15:38
autor: kylo
Owszem O2 - Octavia 2, małe sprostowanie wersja Ambition + Fresh ( tzn. lepsze radio, Climatronic, podgrzewane fotele, czujniki cofania itd). Chociaż cena wcale d.. nie urywa, bo na Otomoto mniej więcej po tyle ten rocznik jest przez salony wyceniany,a przedłużenie gwarancji do 4 lat też jest akcją odgórną, a nie dobrą wolą salonu.
A w ogóle poczytałem na forum octavii, jak to silniki benzynowe spalają olej (norma NIE TYLKO SKODY dopuszcza 0,5l/1000km). Jak kto trafi, albo zero dolewek, albo między wymianami dolewanie po 3-4 litry, chociaż więcej dolewają ci co mają ciężką nogę. Najróżniejsze kombinacje z olejami, wymiany na LiquiMolly, Motul, Millers itd.
Dlatego też nie wiem czy jednak nie brać słabszego, ale bez udziwnień, Hyundaia 1,6MPI, moc mniejsza, ale wystarczająca do normalnej jazdy, wyposażenie w sumie bogatsze (łącznie z zabawkami typu BT, USB, kierownica z obsługą radia i telefonu).
A tak w ogóle czy u kogoś z kolegów i koleżanek T-Jety popijają olej? Pytam, bo z forum Octavii ktoś opisywał Pandę, która też do 0,5 oleju/1000km lubi łyknąć, nie mówiąc o Oplach.
Co ciekawe to Japonia i Korea, raczej nie bardzo się kwapi do zastępowania benzynowych silników wolnossących turbinami i bezpośrednim wtryskiem (pojedyncze GDI w Kia/Hyundai i Mitsubishi)
Re: Pożegnanie
: 01 cze 2013, 16:45
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
T-jet w ogóle nie bierze oleju. Jest to chyba najbardziej niezawodny silnik, ze wszystkich nowych małych turbodoładowanych jednostek. Nowe włoskie silniki są w tej chwili jednymi z najlepszych na rynku. tylko że auto to nie tylko silnik.