Strona 4 z 6

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

: 06 sty 2013, 19:32
autor: Tara78
dzięki Tomek, właśnie to miałam na myśli czyli mówię prawdę :D

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

: 06 sty 2013, 19:34
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Żeby zakończyć, 1.3 ma dwumasę http://www.motointegrator.pl/produkty/3 ... 15-0329-10" onclick="window.open(this.href);return false; nad opisem jest zakładka do jakich pojazdów pasuje. Chyba tylko pierwsze wersje silnika z 2003 nie miały.
Mirek, ja u siebie nie odczuwam różnicy w działaniu sprzęgła w stosunku do tradycyjnych rozwiązań, na pewno nie na gorsze. We FF sprzęgło działa dziwnie, ale to nie wina koła zamachowego.

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

: 06 sty 2013, 21:16
autor: daro189
ja na jeździe próbnej jechałem właśnie 1.3mjet, bo akurat innego nie mieli. i jak dziś pamiętam to rozpędzanie sie od świateł, gdzie w zasadzie każdy mnie zostawiał w tyle, ale później na obwodnicy zadziałała magia 4 biegu i zaczęło się dziać :) t-jeta nie było na stanie więc nie miałem okazji nim pojeździć, aczkolwiek nie żałuje tego, bo byłoby mi teraz smutno przy moich 77km :jazda

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

: 06 sty 2013, 21:28
autor: smak56
Nasz multijet nie ma kołoa dwumasowego! Ma zwykłe sprzęgło i koło zamachowe. Nie ma również filtra cząstek stałych. http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=k ... 4169,d.bGE" onclick="window.open(this.href);return false;

-- 6 sty 2013, o 22:48 --

Informacje Inter Cars o towarze: 415 0329 10 Koło zamachowe dwumasowe
Producent: LUK 1
Zastosowanie w pojeździe LINEA (323) 1.3 D Multijet
Wersja: 323AXB11 Typ skrzyni biegów: Selespeed
Selespeed (Cambiocorsa, F1, MC-Shift, E-Gear, Duoselect) System sterowania zmianą biegów opracowany i produkowany przez Magneti Marelli, stosowany głównie w autach włoskich: Ferrari, Maserati, Lamborghini, Alfa Romeo, Fiat. System steruje pojedynczym suchym sprzęgłem, jedno lub dwutarczowym. Jest to jedno z nielicznych dostępnych na rynku w pełni sekwencyjnych rozwiązań.
Jest to półautomatyczna skrzynia biegów (inaczej zautomatyzowana manualna skrzynia biegów) – rodzaj skrzyni biegów, w której zmiany biegów dokonuje się poprzez zmienienie pozycji drążka zmiany biegów (tak jak w skrzyni manualnej) lub naciśnięcie odpowiednich łopatek przy kierownicy, bez naciskania sprzęgła. Pracą takiego systemu steruje mikroprocesor, który automatycznie włącza sprzęgło w momencie, kiedy kierowca zmienia biegi lub rusza z miejsca.

Z tego co się orientuję dwumasa wkładana jest m.innymi do GP 1.3 mj z 6 stopniową skrzynią manualną.

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

: 06 sty 2013, 23:23
autor: arturohio
Tak więc proszę o informację o t-jet'cie. Oglądałem już sprzęgło, jest dwumasa, 899 na allegro to komplet czy jak? W octavii i tak jest 1500 więc wiadomo ze nie ma zle w fiatach i to we wszystkich. Ale co z reszta? Rozrzad, wtryski, turbina etc. Pomijam spalanie bo rozwaze zalozenie gazu ale raczej takiego ktory nie zabierze mi mocy :-)

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

: 06 sty 2013, 23:53
autor: smak56
arturohio: myślę, że powinieneś weść na forum VW i poważnie zastanowić się nad Jettą. 1.9 Tdi PDE, 105 KM/4000, 250 Nm; spalanie: 4,5; 5,8; 6,5 i najważniejsze od 0 ÷ 100 km/h ↓ 11.7 s. :pomysli

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

: 07 sty 2013, 0:46
autor: arturohio
Ale czy ja kiedykolwiek powiedziałem ze vw jest lepszy etc? Wcale do mnie nie przemawia...szczególnie cenowo.

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

: 07 sty 2013, 6:29
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
arturohio pisze:Tak więc proszę o informację o t-jet'cie.
T-Jet:
wtrysk pośredni do kolektora, wieczny
rozrząd na pasku co 120tyś lub 5 lat, cena 600-1000 za kpl z pompą i wymianę
dwumasa jeszcze nikomu nie padła,
chyba tylko jedna turbina na całe forum, turbo o stałej geometrii (IHI VL37)
sprzęgła chyba jeszcze nikt nie wymieniał
brak EGR
Eksploatacja: dosyć drogie świece (35-50zł szt) które trzeba wymieniać co 30tyś, olej najlepiej co 10-15tyś, klocki hamulcowe co 40-70tyś km 120-200zł markowe,
Filtr powietrza 45-80zł
Wkład filtra oleju 15-30zł
LPG gdzieś tu http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=34&t=56" onclick="window.open(this.href);return false;
Silnik bezawaryjny, dużo lepsze hamulce niż w 8v i 1.3mj, podwozie jak we wszystkich proste i mocne, na trasie pali od 6,5, w mieście od 8, górnej granicy brak.
Można jeszcze powiedzieć, że silnik T-Jet jest wykonany z większą dbałością o szczegóły niż np 8v. Misa olejowa i pokrywa skrzyni biegów są aluminiowe, a w 8v stalowe. Odma nie pęka i ma separator par oleju, co chroni przepustnice przed zabrudzeniem. Każda świeca ma swoją cewkę, odpada problem przebić na kablach.

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

: 07 sty 2013, 8:23
autor: Tara78
Kuzyn nic ująć nic dodać... może tylko to że ma bardzo niskie zawieszenie co czasami kończy się przytarciem :)

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

: 07 sty 2013, 9:37
autor: emmer
dodam jeszcze tylko że instalacja w granicach 3000 - 3500 zł, jezeli będziesz sam dokładał. spalanie od 8 do 11 litrów - zalezy co kto woli :) napisałes że nie wiadomo czy gaz nie będzie kosztował 4 zł. nie wiadomo czy ON jutro nie będzie kosztował 10 zł - na to nie mamy wpływu.

wstrzymaj się z decyzją do jakiegoś najbliższego zlotu (może nawet w TG) to Cię przewiozę :) - o 1.3 zapomnisz na zawsze :)

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

: 07 sty 2013, 9:59
autor: arturohio
A jeśli chodzi o gaz i spalanie na komputerze to jakie są rozbieżności?

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

: 07 sty 2013, 10:01
autor: emmer
1- 2 L na 100 km

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

: 07 sty 2013, 10:12
autor: arturohio
Duza rozbieżność te 1-2 litry:-P w sensie ze lepiej by było np zawsze 1.5:-P

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

: 07 sty 2013, 10:23
autor: Rafcio
Tara78 pisze: ..... Chcę pojeździć jak szatan to jadę na benzynie.... Chcę pojechać ekonomicznie to przełączam na LPG. Jak dla mnie idealny wybór.
Tu akurat nie mogę się zgodzić bo jeśli jest dobra instalacja gazowa dobrze wyregulowana to na LPG też można pojeździć jak szatan bananevil
Odnośnie spalania tu jest temat o spalaniu LPG http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... 58&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Co mogę osobiście powiedzieć odnośnie spalania LPG, jak robię tylko trasę przy spokojnej jeździe idzie zejść do ok 8l/100km.
Jazda w cyklu mieszanym wychodzi ok 10l/100km
Instalacja gazowa STAG 300 ISA2
wtryski HANA 2000 czerwone
reduktor Zavoli Zeta N
zbiornik firmy GZWM S.A. 45l w kole
Koszt instalacji po dopłacie za wtryski (były Valtec - zmiana na Hany) wyniósł mnie 2700zł w Styczniu 2011r.

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

: 07 sty 2013, 10:36
autor: Tara78
Rafcio być może masz rację, ja jeszcze nie mam LPG :) ale to kwestia czasu. A czy nie jest tak, że na benzynie szybciej jednak się zbiera?

-- 7 sty 2013, o 10:38 --

Emmer małe andare, andare :) hihihi