Strona 4 z 37

: 29 sty 2012, 23:06
autor: Otomek
Pozorna oszczędność - tzn. oszczędność jest, ale tylko dla producenta.
To chyba nie jest domena jednego producenta - od czasu kiedy projektanci mają "na głowie" księgowych, to w wielu markach mamy różne niespodzianki tego typu.

: 29 sty 2012, 23:15
autor: mireks
Otomek pisze:Pozorna oszczędność - tzn. oszczędność jest, ale tylko dla producenta.
To chyba nie jest domena jednego producenta - od czasu kiedy projektanci mają "na głowie" księgowych, to w wielu markach mamy różne niespodzianki tego typu.
Niestety tak jest. Ktoś odpowiedzialny za koszty wytworzenia Linei, mnożąc oszczędności przez dziesiątki tysięcy egzemplarzy może pochwalić się przed zarządem Fiata niższymi kosztami wyprodukowania samochodu. Nam użytkownikom pozostaje w odpowiednim momencie zareagować i wymienić bateryjkę na sprawniejszą w działaniu. Oczywiście zawsze można powiedzieć, że mogło być gorzej. Można jeszcze dodać, że przypadłość jest drobna i łatwa w eliminacji (na szczęście), ale jednak takie mankamenty nie powinny mieć miejsca :przykry

: 30 sty 2012, 9:51
autor: kazgas
mireks pisze:Niestety Fiat postanowił zaoszczędzić 20 Euro na każdym egzemplarzu Linei i wsadził akumulatory o zaledwie wystarczającym wydatku prądowym
Chyba dilerzy fiata czytają nasze posty.
Ostatnio w konfiguratorze jest opcja:
Wzmocniony akumulator 50Ah PLN 50,00
Osłona silnika PLN 150,00

: 30 sty 2012, 10:08
autor: mireks
kazgas pisze:
mireks pisze:Niestety Fiat postanowił zaoszczędzić 20 Euro na każdym egzemplarzu Linei i wsadził akumulatory o zaledwie wystarczającym wydatku prądowym
Chyba dilerzy fiata czytają nasze posty.
Ostatnio w konfiguratorze jest opcja:
Wzmocniony akumulator 50Ah PLN 50,00
Osłona silnika PLN 150,00
Niby fajnie, ale to jednak kompromitacja aby rządać dopłaty do odrobinę większego akumulatora.

Zamierzam u siebie włożyć Centre Future o podwyższonym prądzie rozruchu. Czytałem rozpiskę Centry i wynika z niej, że akumulator pasuje do Grande Punto 1.3 JTD. Myślicie, ze do nas też podejdzie /chodzi mi o wymiary geometryczne/?.
Zastanawiam się jedynie czy zrobić to teraz czy może dopiero przed przyszłym sezonem. Najbliższe kilka dni lutego 2012 r. zweryfikują te plany :)

: 30 sty 2012, 10:12
autor: Tomek
mireks pisze:pasuje do Grande Punto 1.3 JTD. Myślicie, ze do nas też podejdzie /chodzi mi o wymiary geometryczne/?.
Wydaje mi się że te podstawy akumulatorów są identyczne.
To też są koszty, i Fiat pewnie ma podstawkę i pakuje ją do wszystkich swoich modeli.

: 30 sty 2012, 10:13
autor: mwas
mireks pisze:Czytałem rozpiskę Centry i wynika z niej, że akumulator pasuje do Grande Punto 1.3 JTD. Myślicie, ze do nas też podejdzie /chodzi mi o wymiary geometryczne/?.
mireks, wydaje mi się, że powinien pasować :ink Co do zmiany aku, jeszcze się wstrzymuję, mój jak na razie kręci :ink Ale podobnie jak u Ciebie - najbliższe dni zweryfikują te plany. Chociaż powiem, że jak na razie, to mój oryginalny aku trzyma się nieźle :luzak Rano, przy trzaskającym mrozie kręci jak trzeba i odpala niemalże "od kopa" :ink

: 30 sty 2012, 10:17
autor: cichy
kazgas pisze:Wzmocniony akumulator 50Ah PLN 50,00
to jest zabawne bo taki akumulator powinien być w standardzie.
mireks pisze:Zamierzam u siebie włożyć Centre Future o podwyższonym prądzie rozruchu. Czytałem rozpiskę Centry i wynika z niej, że akumulator pasuje do Grande Punto 1.3 JTD. Myślicie, ze do nas też podejdzie /chodzi mi o wymiary geometryczne/?.
ja taki mam i bez problemu mi się zmieścił, zawsze przed zakupem możesz sobie zmierzyć ewentualnie ze sprzedawcą podejść pod auto.

: 30 sty 2012, 10:35
autor: mireks
pawe1_c pisze:
mireks pisze:]Zamierzam u siebie włożyć Centre Future o podwyższonym prądzie rozruchu. Czytałem rozpiskę Centry i wynika z niej, że akumulator pasuje do Grande Punto 1.3 JTD. Myślicie, ze do nas też podejdzie /chodzi mi o wymiary geometryczne/?.
ja taki mam i bez problemu mi się zmieścił, zawsze przed zakupem możesz sobie zmierzyć ewentualnie ze sprzedawcą podejść pod auto.
Coval pisze:Centra poleca do T-Jeta 50-53Ah, a Bosch 60-63Ah, tak wynika z konfiguratorów na ich stronach.
Centra DxSxW 207x175x190 - taki wymiar ma fabryczny 50Ah.
Coval zadał sobie trud i sprawdził jakie są rozmiary Centry więc nawet mierzyć nie trzeba :)
Mam nadzieję, że podstawy są takie same w t-jetach i m-jetach

Autko narazie jeszcze odpala bez większych oporów, ale czuć już że mogłoby być lepiej.

: 30 sty 2012, 11:00
autor: cichy
Mirek tak to wygląda już w aucie. 53 Ah zgodnie z parametrami naszej Linei jakie podaje producent (Fiat) przy silniku 1.4 8V Akumulator jest to: CE FUTURA 53 Ah 12 v P+ prąd 540 A, ma dużą moc rozruchową i co najważniejsze posiada certyfikat: „Original Part Matching Quality”, co oznacza, że produkt ten jakościowo dorównuje i może stanowić zamiennik dla akumulatorów oryginalnie montowanych w fabrykach samochodów, jako tzw. 'pierwsze wyposażenie (OE)’.

: 30 sty 2012, 11:04
autor: mwas
pawe1_c, ta centra jest ciut szersza niż to, co było montowane w fabryce ?

: 30 sty 2012, 11:11
autor: smak56
mireks, zrób tak jak pisze pawe1_c, nie będziesz miał problemów z mocowaniem. Podstawa jest regulowana w zależności od długości akumulatora /wyjmuje się lub wkłada taki plastikowy ogranicznik/. Ja kupiłem aku Exide, ten jest niższy i nie można go było dobrze przymocować do podstawy. Trochę musiałem "porzeźbić", gdyż pasek dociskający nie ma regulacji.

: 30 sty 2012, 11:14
autor: cichy
mwas pisze:ta centra jest ciut szersza niż to, co było montowane w fabryce ?
jest ciut szersza, natomiast jak się przyjrzycie to na szerokość jest idealnie spasowana a na długość od klamry minusowej ma luz około pół cm. do końca korytka natomiast od plusowej siedzi w korytku idealnie.

: 30 sty 2012, 11:14
autor: Q
Tak się zastanawiałem nad wielkością akumulatora i dochodzę do wniosku, że nie ma czegoś takiego jak za duży akumulator.
Załóżmy, że mamy aku 40Ah naładowany w pełni, powiedzmy że 2 Ah zjadają testy po przekręceniu kluczyka a następne 15 Ah sam rozruch - po odpaleniu alternator musi doładować 17Ah żeby znowu było 40.
Teraz biorąc aku no 65Ah mamy dokładnie taką samą sytuację (większy aku z większym wydatkiem prądowym zakręci i odpali szybciej więc na sam rozruch zużyje nawet troszkę mniej energii ale pomińmy to na tą chwilę) - po odpaleniu alternator także musi doładować 17Ah.

Różnica jest taka, że w pierwszym przypadku zostaje nam 23Ah rezerwy a w drugim 48Ah (pomijam już fakt że poniżej pewnego poziomu energii napięcie jest na tyle niskie że nie odpali silnika)
Teraz zakładając wyjątkową sytuację, że jeździmy po mieście i mamy do załatwienia kilka spraw stosunkowo blisko siebie - akumulator nie doładuje się do pełna między postojami i mały w pewnym momencie stwierdza że już nie ma z czego nalać, duży pali dalej bo miał większą rezerwę.

Na małym akumulatorze pożyczamy trochę prądu i robiąc dłuższy kawałek trasy doładowujemy go, duży akumulator sam odpala i po kawałku trasy także jest doładowany.

Alternator w jednym i w drugim przypadku pracuje z taką samą wydajnością przeznaczając niezużytą (na oświetlenie, ogrzewanie i inne cuda) energię na doładowanie akumulatora.

Pomijając prawdziwość założonej (wymyślonej) przeze mnie wielkości energii do rozruchu, czy takie rozumowanie jest Waszym zdaniem słuszne?

Pozostaje jeszcze kwestia ceny, rozmiaru, i sensu "wożenia ze sobą cysterny paliwa gdy co 5km jest stacja paliw", ale to takie teoretyczne rozważania..

: 30 sty 2012, 11:18
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Sprawdzałem, czy inny aku zmieści się na podstawce, ale o pasku nie pomyślałem. smak56, cenna uwaga.
smak56 pisze:wyjmuje się lub wkłada taki plastikowy ogranicznik
Wyciągałem akumulator i nic takiego nie widziałem.

: 30 sty 2012, 11:21
autor: smak56
Coval, mam ten plastik w bagażniku i późnie zrobię :foto Exide jest dłuższy od oryginalnego i musiałem to wyjąć.