Wydaje mi się, że na załączonym przez
chromek wideo dość istotną rolę w początkowej fazie otwierania odgrywają dwie sprężyny podbijające klapę do góry (pomiędzy 13 a 15 sekundą nagrania).
Także mamy taką pojedynczą sprężynkę u nas ale raczej należało by ją wymienić na silniejszą (i być może dodać drugą) aby podbiła przy otwarciu klapę wyżej i siłownik zawiasu nie musiałby być tak mocny.
Osobiście jednak gdybym miał instalować tego typu funkcjonalność klapy bagażnika to dążyłbym do tego aby działało na drugie naciśnięcie pilota / przycisku w kabinie, tzn:
-jeśli bagażnik jest zamknięty i naciśniemy przycisk otwarcia to się otwiera ale nie podnosi klapy (czyli tak jak jest w standardzie)
-jeśli bagażnik jest otwarty (ale nie podniesiony klapa)i naciśniemy przycisk otwierania bagażnika to mechanizm zwalniany elektrycznie podbija klapę do góry a siłownik załatwia resztę.
Automatyczne podniesienie klapy do góry przy każdym otwarciu jest
wg mnie zbędne a wręcz niebezpieczne (np przy przypadkowym otwarciu z konsoli).
Dało by się to zrobić montując odpowiednio silną sprężynę podbijającą klapę "blokowaną" ryglem elektromagnetycznym warunkowanym przekaźnikiem zależnym od sygnału otwarcia klapy bagażnika

(nie wiem czy ktoś zrozumiał ostatnie zdanie więc wyjaśniam

)
Klapa zamknięta - naciskamy przycisk - zamek i rygiel dostają sygnał otwarcia (rygiel jest podłączony do obwodu zamka) jednak obwód rygla sprężyny jest przerwany przekaźnikiem który w tym momencie nie dostaje sygnału otwarcia bagażnika z czujnika więc sprężyna podbijająca nie zadziała.
Bagażnik otwarty - przekaźnik dostaje sygnał z czujnika i zamyka obwód rygla, teraz naciśnięcie przycisku otwarcia uruchamia zamek i sprężynę dodatkowo podbijającą klapę do góry do pozycji w której odpowiednio wzmocniony siłownik przejmie obciążenie i podniesie ją do końca.
Gdy zatrzaskujemy klapę wciskana jest ta dodatkowa sprężyna podbijająca która automatycznie się rygluje.
To taki pomysł na szybko.
Jest to dość trudne do wykonania ale nie niemożliwe - trzeba by "wybebeszyć" okolice zamka w klapie ale praktycznie nie ingerujemy w żaden sposób w elektronikę auta (podbieramy tylko trochę prądu zamkowi bagażnika) można dodać własny mały wyłącznik krańcowy dla przekaźnika lub wykorzystać jakoś istniejący czujnik otwarcia.
..przeróbki w wykonaniu Q..
widzę że występuję już jako osobna kategoria

- jeszcze trochę i
Ślimak zrobi mi osobny dział na forum
