Strona 4 z 6

: 25 maja 2012, 13:27
autor: smak56
mwas, podstawowe ustawienie kół masz w instrukcji obsługi str.206 "ustawienie kół". Zbieżność kół przednich 0,3 +- 1 mm, zbieżność kół tylnych 1,7 +- 0,5 mm. mireks ma dodatkowe dotyczące kątów pochylenia itd. Ale z podstawowymi danymi jak nie było dzwona powinno wystarczyć. Ja swoim mechanikom tak podałem /nie wiedzieli jakie nastawy/ i po ustawieniu jest OK.

: 25 maja 2012, 13:36
autor: mwas
smak56, dzięki ! :pivo Nawet nie zwróciłem na to uwagi w instrukcji obsługi ! Heh... człowiek się uczy całe życie :ink Dzwona na szczęście nie było, więc mam nadzieję, że te parametry wystarczą, zwłaszcza, że nigdy nie miałem problemu ze złymi kątami nachylenia kół itp.

: 25 maja 2012, 14:55
autor: bmicza
Witam wszystkich:)
Ja mam podobny problem.Mianowicie po wymianie zimowych opon na letnie zaczęło mi Linke ściągać w prawo.Pojechałem na diagnostykę i po wnikliwych testach nic nie wykazało.Wszystko z zawieszeniem w porządku.Potem wymieniłem sobie opony z lewej na prawą i odwrotnie i troszkę ściąganie ustało w prawo,za to zaczęło mnie czasem w lewo ściągać :D
Dodam że w prawo ściąga mnie nadal czasem.Facet co mi opony zakładał powiedział mi że mogę być zmuszony wymienić opony na nowe(te mam od nowości czyli od 2008 roku)lub zajść sobie zbieżność jeszcze ustawić,ale nie gwarantuje mi że będzie dobrze.
Sam nie wiem co to może być.

: 25 maja 2012, 15:53
autor: smak56
bmicza jesteś od grudnia 2011 a jeszcze się nie przywitałeś :?

: 25 maja 2012, 18:51
autor: mireks
mwas pisze:
mireks pisze:mwas, normalny warsztat poradzi sobie ze zbieżnością w Linei pod warunkiem dysponowania zaleceniami Fiata.
No i właśnie pytanie, czy takowymi będą dysponowali. Najwyżej, jak się okaże, że sobie nie poradzą, to zawitam w ASO :ink
mireks pisze:Mam gdzieś w domu skan nastaw fabrycznych gdy sam przerabiałem ten temat. Zawiesiłem ten skan w którymś z wątków tylko nie pamiętam gdzie :bezzdania
No fajnie byłoby mieć coś takiego, ale również nie mogę tego namierzyć na forum... :oj
mwas
Link do wiadomości.
Kolumna "Początkowe", to pomiar wykonany u mnie.
Kolumna "Specyfikacja", to zakres tolerancji.
Kolumna "Końcowe", to nastawy po regulacji zbieżności.

Mając te dane fachowiec od geometrii nadwozia powinien ustawić Ci prawidłowo zbieżność i kąty nachylenia kół.

: 25 maja 2012, 19:15
autor: mwas
mireks, dzięki ! :pivo Na pewno się przyda, jak nie mi, to komu innemu :ink

: 25 maja 2012, 21:14
autor: mireks
mwas pisze:mireks, dzięki ! :pivo Na pewno się przyda, jak nie mi, to komu innemu :ink
Oby jak najrzadziej się przydawała ta porada. W każdym razie nieświadomy fachman przy Linei polegnie, bo ona ma zbyt wąskie widełki prawidłowych nastawów i jeśli się je przekroczy, to później auto zaczyna świrować na drodze. Albo jest zbyt nerwowa w prowadzeniu, albo ściąga na którąś stronę, albo byle nierówność jest w stanie ją wybić z prostego toru jazdy. TTTM :)

: 26 maja 2012, 20:32
autor: smak56
bmicza pisze:Potem wymieniłem sobie opony z lewej na prawą i odwrotnie
Zamieniłaś jak napisałeś opony, czy koła? Jeżeli opony to czy wulkanizator założył je zgodnie z dotychczasowym kierunkiem toczenia? Jeżeli koła to będzie oznaczało, że po zmianie jadą "pod włos". Niewłaściwe założenie opon lub kół może robić to co piszesz. Mieliśmy na forum przykłady złego ustawiania zbieżności, a o wyważaniu kół już nie wspomnę.

: 26 maja 2012, 20:55
autor: bmicza
Koła miałem na myśli,że mi zamienił :D mój błąd.a ustawione są dobrze,do kierunku jazdy i troszkę jakby przestało ją znosić ostatnio.

: 26 maja 2012, 23:27
autor: mwas
No i jestem po zbieżności :luzak Okazało się, że nie potrzebowałem żadnych parametrów, wszystko mieli w komputerze. Zbieżność ustawiana na maszynie HUNTER, poszło gładziutko a mój mechanik nie miał żadnego problemu z ustawieniami. Wyszło na to, że prawe koło nie trzymało parametrów - było delikatnie przestawione w prawą stronę, co tłumaczy lekkie wychylenie koła kierownicy w lewą stronę :ink Po ustawieniu wszystko wróciło do normy - Linka jeździ prosto :luzak

: 27 maja 2012, 0:08
autor: bmicza
mwas, mówisz,że ustawienie zbieżności Ci pomogło?Może i ja się omówię na zbieżność,bo jednak troszkę jeszcze mnie zbiera na boczki.Minimalnie może,ale zawsze coś.A na zimowych oponach tego nie miałem :bezzdania

: 27 maja 2012, 0:13
autor: mwas
bmicza, przy stanie naszych dróg tak na prawdę zbieżnośc powinno się sprawdzać co jakiś czas - tak kontrolnie. U mnie ostatnim razem ustawiane było 3 lata temu. Dodatkowo trzeba jeszcze pamiętać, że nasze Linki mają dość delikatny układ i dość małe tolerancje ustawu zbieżnośći, więc gorąco Ci polecam sprawdzenie :ink

: 27 maja 2012, 10:51
autor: bmicza
No w mojej podobno nie było od nowości ustawiane nic ze zbieżnością :) Więc tym bardziej się wybiorę niebawem na ustawianie.

: 28 maja 2012, 9:41
autor: Tomek
Skoro od nowości nie było sprawdzane, to faktycznie warto się wybrać na kontrolę.

: 05 cze 2012, 16:18
autor: flodzik
U mnie również od nowości linka ściąga w prawo, po kupnie drugiego kompletu felg na zimowe opony i wymianie, problem ustał. :lacha
Czyli w na oryginalnych kołach z oponami letnimi "kierownica krzywo auto ściąga" :smutny
Na kołach z oponą zimową "kierownica prosto auto jedzie prosto" :ink

A tak poza tym czy ktoś przyglądał się oryginalnym felgom z oponami ???

Bo dla mnie wyglądają jak cztery lewe albo prawe jak kto woli.