Strona 3 z 17
: 14 paź 2010, 11:51
autor: M
dzisiaj po południu oblejżę dokładnie swoje opony dam znać czy u mnie też występuje podobna sytuacja.
: 14 paź 2010, 19:32
autor: duskap
Hmm... A może się buda krzywi od dziur albo z wiekiem coś się krzywi w zawiasie (tylko czemu wtedy wyniki geometrii były u nas ok?)?
Fakt faktem, że ja przez 15 tys km jeździłem Lineą przeważnie w 4-5 osób czyli dość obciążoną i może to "przyspieszyło" proces tworzenia się tej usterki?
Tak czy inaczej czekam na wieści od jay_21 co mu ASO powiedziało, wtedy z chęcią się tam wybiorę aby i u mnie poprawki nanieśli.
: 14 paź 2010, 20:43
autor: pance 2
Myślę ,że w tej sprawie warto uderzyć do FAP czytałem kiedyś o podobnej sprawie w renault megan kilku gości się skrzykneło narobiło szumu w renault Polska i pomogło okazalo się ,że jakaś seria aut miała mieć zmienioną geometrię ale ktoś w centrali to zaniedbał
: 14 paź 2010, 22:35
autor: cichy
to co piszecie aż przeraża, dzisiaj sam po pracy pobiegłem do garażu, przejrzałem swoje letniaki i całe szczęście nic. Na zimówkach po dwóch sezonach również nic. Jest to kolejna poważna usterka która się pojawiła w naszych linkach strach się bać co może jeszcze być.
: 14 paź 2010, 23:20
autor: duskap
Jeszcze pompa paliwa może być

U mnie jest na wykończeniu.
Okaże się, że część ma auta krzywe od nowości albo, że się skrzywiły od naszych dróg (w końcu przy głębszej dziurze mamy "dup" że aż po kręgosłupie boli)...
: 15 paź 2010, 7:46
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Ja obstawiam przegub kulowy w wahaczu do którego przykręcona jest zwrotnica.
: 15 paź 2010, 8:21
autor: emmer
u mnie pomiarów jeszcze nie było ale dowiedziałem sie kilku ważnych spraw. po pierwsze: najprawdopodobniej sama konstrukcja samochodu i zawieszenia powoduje taki efekt. byc może gdyby założyć koło 15'' takiego defektu by nie było. to tak na razie wróżenie z fusów, ale mój samochód będzie dokładnie badany.
po drugie
UWAGA, UWAGA: niewiele osób o tym wie, ja się dowiedziałem i przekazuję wam. Zmiana felg, opon na rozmiar inny niz zaleca producent i który jest wyszczególniony w instrukcji obsługi samochodu może, podkreślam może, ale nie musi być powodem do odmowy naprawy w ramach gwarancji jeżeli wystąpiłyby jakieś problemy z zawieszeniem i kołami.
To wnioski z mojej wczorajszej rozmowy z kilkoma ekspertami, oraz rzeczoznawcą który jest jednocześnie biegłym sądowym.
: 15 paź 2010, 8:28
autor: M
Sprawdzałem dzisiaj Panowie u mnie oponki. Opony mają 3 lata i szczerze są starte równomiernie. wszystko gra jak być powinno. ale to tak na oko laika będę zmieniał opony na zimowe to się fachury zapytam

: 15 paź 2010, 9:14
autor: Tomek
emmer pisze:UWAGA, UWAGA: niewiele osób o tym wie, ja się dowiedziałem i przekazuję wam. Zmiana felg, opon na rozmiar inny niz zaleca producent i który jest wyszczególniony w instrukcji obsługi samochodu może, podkreślam może, ale nie musi być powodem do odmowy naprawy w ramach gwarancji jeżeli wystąpiłyby jakieś problemy z zawieszeniem i kołami.
I tu mnie zaniepokoiłeś.
Najwyżej przed wizytą w serwisie trzeba będzie zakładać oryginalne kółka.
: 15 paź 2010, 10:23
autor: duskap
emmer pisze:byc może gdyby założyć koło 15'' takiego defektu by nie było.
Byłby. Na zimówkach też to miałem.
: 16 paź 2010, 17:07
autor: mpsfc
Panowie i Panie. Dzisiaj dokonałem, wydaje mi się ważnego, odkrycia. Rozmawiałem z byłym i co najważniejsze inteligentnym pracownikiem serwisu Fiata w Inowrocławiu, który teraz ma własny warsztat a którego troche znam. Niby inteligentny serwisant jest jak Yeti czyli niektórym sie wydaje, że istnieje a tak naprawdę go nie ma

a tu patrzcie jaki wybryk natury hehe. Ale wracając do tematu to problem ścinania bieżnika temu człowiekowi jest doskonale znany, powiem więcej, on potrafi go usunać!!!
Mieli racje chłopaki, którzy pisali o krzywieniu się budy. Cały problem leży w plastyczności nadwozia, które w Lince jest tak plastyczne jak mało co. Rozwiązaniem jest wstawienie rozpórki pomiędzy mocowania amortyzatorów i to załatwi problem. Jest też drugi tańszy sposób, należy zmienić kąt pochylenia kół, który teoretycznie jest niezmienialny
Polega to na podpiłowaniu wachacza w miejscu mocowania. To tyle i co Wy na to?
Ja jestem umówiony na zabieg podpiłowywania za 2 tygodnie razem z dużym przeglądem po 3 latach, oczywiście już nie w ASO tylko u rzeczonego gościa. Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
: 16 paź 2010, 18:32
autor: will
To by było coś życzę żeby zadziałało. Osobiście wstawiłbym rozpórkę bo jak skończy się materiał do spiłowania? Tak czy inaczej oby Ci się udało rozwiązał Byś problem wszystkich pościnanych.
: 16 paź 2010, 18:58
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
mpsfc, rób foty podczas zabiegu. Nie bardzo rozumie określenie "podpiłowywanie wahacza"
: 16 paź 2010, 20:10
autor: duskap
mpsfc pisze:Mieli racje chłopaki, którzy pisali o krzywieniu się budy. Cały problem leży w plastyczności nadwozia, które w Lince jest tak plastyczne jak mało co.
Możliwe ale na chłopski rozum wtedy kąty i pomiary geometrii musiałyby to wykazać a te u mnie i u sąsiada są idealne co do milimetra jak w fabrycznie nowym aucie.
: 16 paź 2010, 23:26
autor: mpsfc
duskap pisze:Możliwe ale na chłopski rozum wtedy kąty i pomiary geometrii musiałyby to wykazać
Tak, ale jak Ci mierzą geometrię to autko stoi na idealnie równym a nadwozie zaczyna pracować i odkształcać się dopiero pod obciążeniem i na nierównościach drogi. Jak zaparkujesz i wysiądziesz to wszystko wraca do normy.