Strona 3 z 4

Re: Lewarek nie wraca do pionu

: 05 sty 2020, 20:05
autor: daro189
A jak tak to luz 馃榾

Re: Lewarek nie wraca do pionu

: 06 sty 2020, 15:14
autor: leszek1234
Lekka przesada. Zaraz "badziew jakich ma艂o". Po prostu cecha produktu :ink Jak je偶d偶臋 r贸偶nymi autami, to w og贸le nie zwr贸ci艂em na to uwagi w Linei. Biegi wchodz膮 elegancko to w czym problem. Kto艣 si臋 tego lewarka trzyma podczas jazdy?

Re: Lewarek nie wraca do pionu

: 06 sty 2020, 23:06
autor: Fiacik
Ju偶 kiedy艣 napisa艂em,偶e po ok.2 latach( niestety ju偶 po gwarancji) te偶 mi lewarek nie za bardzo chcia艂 wraca膰 do pionu.Pojecha艂em do serwisu Fiata w
Bielsku-Bia艂ej .Przesmarowanie metalowych tulejek pod lewarkiem za ok.30-40z艂 to 偶aden wydatek.Potem je藕dzi艂em co roku i tematu wi臋cej nie by艂o a lewarek chodzi艂 wzorowo.
Natomiast jest to ewidentna wada konstrukcyjna bo dostaje si臋 do tych tulejek wilgo膰 i koroduj膮 co jest przyczyn膮 problem贸w.

Re: Lewarek nie wraca do pionu

: 06 sty 2020, 23:34
autor: smak56
Fiacik pisze: 06 sty 2020, 23:06 Natomiast jest to ewidentna wada konstrukcyjna bo dostaje si臋 do tych tulejek wilgo膰 i koroduj膮 co jest przyczyn膮 problem贸w.
No nie wiem. Przejecha艂em 233 tysi膮ce i nigdy nie smarowa艂em lewarka ani tulejek. Lewarek chodzi jak trzeba (bez luzu), biegi wchodz膮 p艂ynnie. Raz nasmarowa艂em ci臋gna i wybieraki. To wszystko. (Obym nie wykraka艂 :zlo艣nik )

Re: Lewarek nie wraca do pionu

: 07 sty 2020, 17:11
autor: krupniok
pogromcaslaskiej pisze: 05 sty 2020, 13:35 tak ten lewarek ma taki luz, jest to badziew jakich ma艂o
Kiedy艣 ju偶 o tym pisa艂em, 偶e "nieprecyzja" tej skrzyni jest powalaj膮ca, to mnie zaatakowano, 偶e tak nie jest :D Lewarek pracuje jak mop w wiadrze 艁T43 i je艣li kto艣 uwa偶a inaczej, to dawno nie jecha艂 innym modelem samochodu. Pewnie za艣 b臋dzie burza, ale niestety tyczy si臋 to ka偶dego innego aspektu linei (charakterystyka i g艂o艣no艣膰 zawieszenia, wyciszenie kabiny, spasowanie element贸w itp.). bananevil

Re: Lewarek nie wraca do pionu

: 07 sty 2020, 17:18
autor: smak56
Piszemy o skrzyni bieg贸w czy lewarku? Z tego co piszecie skrzynie w Linei s膮 r贸偶ne, natomiast lewarki (ich konstrukcja, mocowanie) chyba takie same :pomysli .
Je偶eli jest tak jak pisz臋, to mog膮 by膰 r贸偶nice w konkretnym modelu i w og贸le nie 艣wiadczy膰 o braku por贸wnania do jazdy innym autem :pomysli :?

Re: Lewarek nie wraca do pionu

: 07 sty 2020, 18:12
autor: pogromcaslaskiej
ten lewarek ma takie luzy jak mop w wiadrze i to jest fakt, kiedy艣 porusza艂em sobie na luzie w kilku linach tym lewarkiem, bo my艣la艂em 偶e mam popsuty, i by艂o to samo, kiedy艣 by艂a taka forumowiczka nick Tara i ona wymienia艂a ca艂y ten element, np w astrze kupuje si臋 taki zestaw naprawczy i idzie ten luz zlikwidowa膰, nowy w ASO 430z艂 w zesz艂ym roku chcia艂em kupi膰,ale praktycznie nie je偶d偶臋 ju偶 linea, wi臋c odpu艣ci艂em, ten typ tak ma, vileda ultra max馃榾

Re: Lewarek nie wraca do pionu

: 07 sty 2020, 21:25
autor: krupniok
smak56 pisze: 07 sty 2020, 17:18 Piszemy o skrzyni bieg贸w czy lewarku? Z tego co piszecie skrzynie w Linei s膮 r贸偶ne, natomiast lewarki (ich konstrukcja, mocowanie) chyba takie same :pomysli .
Je偶eli jest tak jak pisz臋, to mog膮 by膰 r贸偶nice w konkretnym modelu i w og贸le nie 艣wiadczy膰 o braku por贸wnania do jazdy innym autem :pomysli :?
O og贸lnym odczuciu przy obs艂udze lewarka zmiany bieg贸w (za wy艂膮czeniem kszta艂tu, faktury i wyko艅czenia samej ga艂ki - to dla 艣cis艂o艣ci) na co pewnie sk艂ada si臋 wi臋cej element贸w. W wielu samochodach (nie wszystkich!) zmieniaj膮c biegi ma si臋 wra偶enie, 偶e strzela si臋 z precyzyjnego karabinu, bieg po biegu niczym pocisk po pocisku, normalnie jak jak w precyzyjnym szwajcarskim zegarku albo porz膮dnym rewolwerze. W Linei (mam T-Jet) to jak wy偶ej napisano - mo偶na por贸wna膰 do mopa w wiadrze viledy :jazda

P.S. nie raz pasa偶er dosta艂 w kolano przy wbijaniu pi膮tego biegu :lacha

Re: Lewarek nie wraca do pionu

: 07 sty 2020, 21:35
autor: smak56
krupniok pisze: 07 sty 2020, 21:25 O og贸lnym odczuciu przy obs艂udze lewarka zmiany bieg贸w..... W wielu samochodach (nie wszystkich!) zmieniaj膮c biegi ma si臋 wra偶enie, 偶e strzela si臋 z precyzyjnego karabinu, bieg po biegu niczym pocisk po pocisku, normalnie jak jak w precyzyjnym szwajcarskim zegarku albo porz膮dnym rewolwerze. W Linei (mam T-Jet) to jak wy偶ej napisano - mo偶na por贸wna膰 do mopa w wiadrze viledy :jazda
P.S. nie raz pasa偶er dosta艂 w kolano przy wbijaniu pi膮tego biegu :lacha
Teraz rozumiem - u mnie tego nie ma.
By膰 mo偶e ma to zwi膮zek ze sposobem w艂膮czania bieg贸w :pomysli . Ja si臋 nigdzie nie 艣piesz臋, z biegami r贸wnie偶 :luzak .

Re: Lewarek nie wraca do pionu

: 07 sty 2020, 22:09
autor: daro189
Dynamika zmiany bieg贸w mi臋dzy mjetem a tjetem jest znaczna, trudno to robi膰 powoli 馃榾

Re: Lewarek nie wraca do pionu

: 07 sty 2020, 22:34
autor: Fiacik
A ja bym si臋 zapyta艂 kolegi krupnioka ,w kt贸rych to samochodach klasy Linei biegi wchodz膮 jak w szwajcarskim zegarku,oczywi艣cie z wy艂膮czeniem grupy VW bo to rzeczywi艣cie inna bajka.

Re: Lewarek nie wraca do pionu

: 08 sty 2020, 19:21
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Mo偶na od艂膮czy膰 linki i porusza膰 r臋cznie d藕wigienkami, wtedy mo偶na m贸wi膰 czy skrzynia jest precyzyjna czy nie. Ot贸偶 jest ca艂kiem precyzyjna. M贸wi臋 o swojej w T-Jet.
Wybierak pod lewarkiem jest odpowiedzialny za wra偶enie dziadostwa.... bo jest dziadostwem :) Lata jak szmata, ale mimo to biegi zawsze wchodz膮 bezszmerowo.
Dla por贸wnania, w s艂u偶bowej Astrze gdy pierwszy raz wsiad艂em by艂 efekt wow! ale precyzja... dop贸ki nie ruszy艂em. Odwrotna sytuacja ni偶 Linei, mechanizm pod lewarkiem dobry, zero luzu, fajny op贸r, ale za to skrzynia niedok艂adna, biegi nie zawsze wchodz膮, czasem przytnie, czasem zgrzytnie, zw艂aszcza gdy jest zimno.

Re: Lewarek nie wraca do pionu

: 08 sty 2020, 21:48
autor: pogromcaslaskiej
a jak ten wybierak wygl膮da, da si臋 ten element wymieni膰, czy to jest cz臋艣膰 LEWARKA? jestem z tego zielony wi臋c mo偶e g艂upio si臋 pytam, znalaz艂em na aledrogo zestaw do regeneracji-wybierak Fiat bravo

Re: Lewarek nie wraca do pionu

: 09 sty 2020, 6:45
autor: Kuzyn_z_Sosnowca

Re: Lewarek nie wraca do pionu

: 09 sty 2020, 15:27
autor: zibi186
Po prawej stronie liczby 13 na rysunku jest nakr臋tka . Po jej odkr臋ceniu i wyci膮gni臋ciu sworznia zobaczymy dwie plastikowe tulejki . Rzecz w tym , 偶eby ten sworze艅 by艂 wolny od rdzy , ca艂o艣膰 dobrze nasmarowana a sam ruch odpietych linek odbywa艂 si臋 zupe艂nie swobodnie . Stosunkowo 艂atwo o to zadba膰 . Znacznie 艂atwiej , ni偶 wymienia膰 ca艂y modu艂 . Pozdrawiam :)