Strona 3 z 22

: 08 kwie 2010, 16:25
autor: FASLER
Czytam ten temat i widzę że wielu z was pisze o tym że we własnym zakresie wymieniło olej i filtr oleju, możecie napisać ile kosztowała was wymiana oleju i filtru oleju w T-Jet-cie bo mnie skroili prawie 400 zł.

: 08 kwie 2010, 19:51
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Selenia 4L kosztuje około 200zł, z czego do suchego silnika wchodzi 3L + filtr 16 zł. Samodzielna wymiana filtra to masakra.

: 09 kwie 2010, 9:27
autor: FASLER
O tym że to masakra dowiedziałem się od mechanika, jak dostarczyłem samochód na wymianę oleju początkowo wycenił na jakieś 250 - 280 zł po 2 godzinach zadzwonił i stwierdził że nie zwrócił uwagi że to T-Jet a tutaj wymiana filtra oleju to koszmar i kosztować to będzie około 400 zł.

: 09 kwie 2010, 9:40
autor: M
a dlaczego w zasadzie T-jet to koszmar? bo nie rozumiem

: 09 kwie 2010, 9:47
autor: KILLHIM
castrol magnatec koszt 110 zeta +filtr oleju+kabinowy+powietrza razem 180 zeta :)

[ Dodano: 2010-04-09, 09:47 ]
z robocizną

: 09 kwie 2010, 10:05
autor: kk25
Ja Mobil Synt S kupiłem za 110 zł, filtr oleju 23 zł, filtr powietrza 27 zł, filtr kabinowy 40 zł. Wymieniałem sam po roku czasu przy przebiegu 13400 km.

: 09 kwie 2010, 10:18
autor: FASLER

Kod: Zaznacz cały

a dlaczego w zasadzie T-jet to koszmar? bo nie rozumiem
Pod względem technicznym, podobno jest o wiele gorszy dostęp do filtra oleju niż w 1,4 8V. Podczas wymiany należy zdemontować jeszcze odrobinę osprzętu na silniku.

Kod: Zaznacz cały

Ja Mobil Synt S kupiłem za 110 zł, filtr oleju 23 zł, filtr powietrza 27 zł, filtr kabinowy 40 zł. Wymieniałem sam po roku czasu przy przebiegu 13400 km.
Pytałem w kilku warsztatach i usłyszałem taką samą odpowiedź inny olej niż Selenia wlewam na własną odpowiedzialność, jeśli stanie się coś z silnikiem to Fiat będzie miał do czego się doczepić żeby nie uwzględnić gwarancji, tak więc wolałem nie ryzykować i wlałem Selenię mam wpis w książce serwisowej i spokojną głowę.

: 09 kwie 2010, 10:49
autor: radek
Ja natomiast usłyszałem w moim serwisie, iż nie ma problemu i mogę zmienić olej na inny o tych samych parametrach. Polecono mi Castrol Magnatec (podobno ma najbardziej zbliżone parametry do Seleni). Za ok. 1000km jade na przegląd (30tys) i zmieniam na Castrola. Wg. serwisu taka zmiana nie ma wpływu na gwarancję, ale z tego co wyczytałem powyżej zdania są podzielone.

: 09 kwie 2010, 12:32
autor: emmer
na moje pytanie odnośnie wyminay olej z seleni na castrol na pierwszym przeglądzie usłyszałem: nie ma sprawy. i tak też zrobiłem.

: 09 kwie 2010, 18:53
autor: duskap
FASLER pisze:

Kod: Zaznacz cały

a dlaczego w zasadzie T-jet to koszmar? bo nie rozumiem
Pod względem technicznym, podobno jest o wiele gorszy dostęp do filtra oleju niż w 1,4 8V. Podczas wymiany należy zdemontować jeszcze odrobinę osprzętu na silniku.

Kod: Zaznacz cały

Ja Mobil Synt S kupiłem za 110 zł, filtr oleju 23 zł, filtr powietrza 27 zł, filtr kabinowy 40 zł. Wymieniałem sam po roku czasu przy przebiegu 13400 km.
Pytałem w kilku warsztatach i usłyszałem taką samą odpowiedź inny olej niż Selenia wlewam na własną odpowiedzialność, jeśli stanie się coś z silnikiem to Fiat będzie miał do czego się doczepić żeby nie uwzględnić gwarancji, tak więc wolałem nie ryzykować i wlałem Selenię mam wpis w książce serwisowej i spokojną głowę.
Więc tak... Nie trzeba demontować niczego. Mało trochę miejsca. Trzeba mieć specjalny klucz i raz dwa filtr wyjęty. Wymiana oleju z filtrem trwa 10 minut.

Co do zalewania innych olejów na własne ryzyko... Masz całkowitą rację! Tak właśnie jest jak napisałeś. Dodam, że FIAT wysłał do wszystkich ASO pismo, że zmiana oleju na inny możliwa jest tylko na ryzyko klienta!

: 09 kwie 2010, 20:27
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
duskap pisze:Trzeba mieć specjalny klucz i raz dwa filtr wyjęty. Wymiana oleju z filtrem trwa 10 minut.
W T-Jecie nie ma filtra jako całości, tylko jest wkład. Dostęp nie jest łatwy bo nad nim jest jeszcze osłona mocowana na chyba trzech imbusach do których ciężko się dostać. To ta czarna kopułka. Niewiele na zdjęciu widać bo....normalnie też niewiele widać.

: 09 kwie 2010, 21:16
autor: duskap
Coval zgadza się. Tylko, że jak ma się specjalny klucz (on jest tak wygięty fajnie) to bez problemu się odkręca osłonę, wyciąga filtr (wkład czy filtr... dla mnie to 1 pies bo i tak służy to filtrowaniu oleju tylko, że nie ma metalowej obudowy) i po zawodach. Byłem przy wymianie oleju i filtra w mojej Linei w ASO i w 10 minut się mechanik uporał i nie musiał demontować niczego w osprzęcie oprócz tej osłony.

: 21 cze 2010, 12:55
autor: epol
Jak to jest z przeglądami na wady lakiernicze (3 lata) i perforację blach nadwozia (8 lat)? Dostałem info w ASO, że muszę wykonywać "pełne" przeglądy techniczne (koszt około 700zł) co roku aby móc skorzystać z owej gwarancji.

Dla mnie to był szok, gdyż np w Fordzie czy też w Oplu coroczny przegląd na lakier/blachę kosztuje odpowiednio ~80zł, ~160zł.

: 21 cze 2010, 13:07
autor: kazgas
epol pisze:Wysłany: Dzisiaj 12:55




Jak to jest z przeglądami na wady lakiernicze (3 lata) i perforację blach nadwozia (8 lat)? Dostałem info w ASO, że muszę wykonywać "pełne" przeglądy techniczne (koszt około 700zł) co roku aby móc skorzystać z owej gwarancji.
Zawsze warunkiem zachowania gwarancji jest wykonywanie przeglądów ( mechanicznych zgodnych z książką serwisową) w autoryzowanym serwisie

: 23 cze 2010, 18:55
autor: epol
No to faktycznie na dłuższą metę mało opłacalne.

Dzisiaj Pani w ASO trochę mnie zaskoczyła. Byłem przekonany że na Linke jest 2 lata gwarancji (samochód kupiony w czerwcu 2008) a Pani po sprawdzeniu numerków w bazie oznajmiła mi, że do 06.2011. Szczerze to nie wiem co o tym myśleć :?