Strona 3 z 6

: 22 lut 2011, 21:51
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Moim zdaniem w Lineach coś jest do bani z układem kierowniczym. Tylko Linee ściąga i tylko Linea ma hydrauliczne wspomaganie z..... Peugeota. GPunto 500 mają te same skrzynie z tymi samymi dyferencjałami, ale Fiatowski elektryczny układ kierowniczy i jeżdżą prosto.
Wystarczy zrobić mały test, jedziemy po prostej drodze około 60km/h i lekko tyrpnąć kierownice w lewo, o kilka stopni. Od razu odbije i ustawi się prosto. Jeśli to samo zrobimy w prawą stronę kierownica zostanie przekrzywiona w prawo.

: 22 lut 2011, 22:17
autor: MARCIN127
ja miałem ten sam problem na alufelgach no i założyłem felgi stalowe z zimowymi oponami no i co problem zniknął także podejrzewam ze felgi aluminiowe są pokrzywione i to powoduje ściąganie naszych aut :red

: 23 lut 2011, 7:56
autor: emmer
bacasos, spróbuj przełożyć opony z przodu na tył, a tył na przód. u mnie pomogło.

: 23 lut 2011, 9:31
autor: tomektt
MARCIN127 pisze:ja miałem ten sam problem na alufelgach no i założyłem felgi stalowe z zimowymi oponami no i co problem zniknął także podejrzewam ze felgi aluminiowe są pokrzywione i to powoduje ściąganie naszych aut :red
Marcin nie wiem czy wymieniasz opony samodzielnie, ale w mojej już po zakupie okazało się, że jedna alufelga była krzywa.
Niestety ujawniło się to w listopadzie, półroku później, gdy zmieniałem opony.
Po dokładnym przyjrzeniu się krawędziom gumiarz odkrył mały ślad na rancie po uderzeniu. Wrzucił koło na wyważarkę i potwierdził podejrzenie.
Pozostałe koła miałem proste.
Z autem do czasu tej wymiany obchodziłem się jak z jajkiem.
Wszelkie krawężniki, ostre podjazdy, dziury studzienki były pokonywane przez mnie z wielką, bardzo wielką ostrożnością.
Nie walczyłem z serwisem bo wyszedłem z założenia, że miałbym małe szanse na wszelką reklamację.
Jak każdy normalny klient domniemałem, że kupując auto u dealera, nawet demo , nie będzie mnie chciał on "przekręcić", bo ryzykuje utratę reputacji.
Dlatego nie przyjrzałem się wtedy dokładnie krawędziom szprychowych felg.
Za to skupiłem się wtedy na innych detalach.
I znów się pomyliłem. U gumiarza stwierdziłem, że mimo upływu 10 lat niewiele się w salonach zmieniło. Wtedy z nowym autem wciśnięto mi jak się okazało później "stary" minimalnie uszkodzony aku. :przykry
Teraz już wiem, że przy kupnie nowego auta trzeba postępowac jak przy okazjonalnym zakupie na giełdzie, czyli przez lupę z dużą dozą niewiary we wszelkie zapewnienia dealera.
Mądry Polak po szkodzie. :)

Marcin, proponuję Ci podczas zamiany kól na letnie sprawdzić alulfelgi na wyważarce.
Ja czekam bliżej kalendarzowej wiosny i zmiany kółek, wtedy pojadę na sprawdzenie zbieżności.
Nie do ASO.
Zobaczymy jaki będzie wynik.

: 23 lut 2011, 10:15
autor: Rafcio
emmer pisze:bacasos, spróbuj przełożyć opony z przodu na tył, a tył na przód. u mnie pomogło.
U mnie w zeszłym roku też coś takiego występowało i przełożenie pomogło

: 23 lut 2011, 11:16
autor: cichy
Na piatek jestem umowiony na pierszy przeglad rejestracyjny wiec poprosze zeby sie przyjrzeli dokladniej temu

: 23 lut 2011, 11:17
autor: emmer
pawe1_c, a jaki masz przebieg?

: 23 lut 2011, 11:19
autor: cichy
38000 km. Przez pierwsze dwa lata robilem mniej kilometrow

: 23 lut 2011, 23:29
autor: MARCIN127
czekam na zmianę felg mam nadziej ze wyważenie wystarczy i nie bede musiał ich prostować aczkolwiek mogę je zawies już teraz i je sprawdzi :idea

: 25 maja 2012, 10:53
autor: mwas
Odświeżę nieco temat: kierownica leciutko przekręcona w lewą stronę. Czy u Was regulacja zbieżności wyeliminowała takie przypadłości ? Czy delikatnie przestawiona zbieżność również może wpływać na występowanie drgań przy wyższych prędkościach ?

: 25 maja 2012, 12:16
autor: mpsfc
mwas pisze:kierownica leciutko przekręcona w lewą stronę. Czy u Was regulacja zbieżności wyeliminowała takie przypadłości ?
Oczywiście.
mwas pisze: Czy delikatnie przestawiona zbieżność również może wpływać na występowanie drgań przy wyższych prędkościach ?
Nie, na bank wyważenie. Zaliczyłeś pewnie jakieś dziursko, masz wtedy w gratisie zbieżność i wyważenie.

: 25 maja 2012, 12:22
autor: mwas
mpsfc pisze:Zaliczyłeś pewnie jakieś dziursko
O to akurat u nas nie trudno :ink
mpsfc pisze:masz wtedy w gratisie zbieżność i wyważenie.
Tak właśnie myślałem, jutro jestem umówiony na sprawdzenie i jednego i drugiego. Pytanie, czy warsztat musi być wyposażony w jakąś kosmiczną technologię do ustawiania zbieżności, czy na normalnym stanowisku dadzą sobie z tym radę ? Pytam, gdyż wiem, że w naszych Linkach zbieżność jest strasznie delikatną kwestią :ink

: 25 maja 2012, 12:49
autor: mireks
mwas pisze:
mpsfc pisze:Zaliczyłeś pewnie jakieś dziursko
O to akurat u nas nie trudno :ink
mpsfc pisze:masz wtedy w gratisie zbieżność i wyważenie.
Tak właśnie myślałem, jutro jestem umówiony na sprawdzenie i jednego i drugiego. Pytanie, czy warsztat musi być wyposażony w jakąś kosmiczną technologię do ustawiania zbieżności, czy na normalnym stanowisku dadzą sobie z tym radę ? Pytam, gdyż wiem, że w naszych Linkach zbieżność jest strasznie delikatną kwestią :ink
mwas, normalny warsztat poradzi sobie ze zbieżnością w Linei pod warunkiem dysponowania zaleceniami Fiata. Bez nich będą się szarpać i eksperymentować, bo tolerancja nastaw jest bardzo wąska i auto pod tym względem jest nadzwyczj wredne dla fachowca. Ustawią Ci zbieżność w dobrej wierze, a przy okazji auto zacznie Ci uciekać na którąś stronę albo zacznie mieć tendencję do myszkowania po nierównej drodze. Mam gdzieś w domu skan nastaw fabrycznych gdy sam przerabiałem ten temat. Zawiesiłem ten skan w którymś z wątków tylko nie pamiętam gdzie :bezzdania

: 25 maja 2012, 13:18
autor: mwas
mireks pisze:mwas, normalny warsztat poradzi sobie ze zbieżnością w Linei pod warunkiem dysponowania zaleceniami Fiata.
No i właśnie pytanie, czy takowymi będą dysponowali. Najwyżej, jak się okaże, że sobie nie poradzą, to zawitam w ASO :ink
mireks pisze:Mam gdzieś w domu skan nastaw fabrycznych gdy sam przerabiałem ten temat. Zawiesiłem ten skan w którymś z wątków tylko nie pamiętam gdzie :bezzdania
No fajnie byłoby mieć coś takiego, ale również nie mogę tego namierzyć na forum... :oj

: 25 maja 2012, 13:20
autor: emmer
jak będę miał trochę czasu w weekend (chociaż wątpię) to poszukam swoich