Strona 20 z 43

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 13 lis 2017, 19:33
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Tak samo na obu paliwach, brakuje czterech najwyższych słupków. I to czuć przy przyspieszaniu, po "depnięciu" obroty szybko wzrastają wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania, a potem przyspiesza już stałym tempem.
Ciekawe jest to, że w piątek wstawiłem sprawne auto do garażu, a dzisiaj coś nie tak. Od razu po odpaleniu falowały obroty (750-1000), nawet po rozgrzaniu. Ustąpiło to po czyszczeniu czujnika temp i zaworu blowoff. Mocy jednak nie odzyskał.

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 13 lis 2017, 20:08
autor: zibi186
Mówiąc o czujniku temperatury masz na myśli czujnik map sensora - jak się domyślam ? Ten zamontowany na górze metalowej rury od intercoolera ? Czy jest jakiś inny ? Gruszkę możesz sprawdzić pompką od rowera , ale to pewnie wiesz :)
A jakby tak spróbować jeszcze Fiato - magii i odpiąć aku na 15 min ? :)

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 14 lis 2017, 18:50
autor: Mariss
ja jak byłem u mechanika mówił że w naszych lineach nie ma klina tylko jest coś innego nie pamiętam dokładnej nazwy. Więc jak to jest :D ?

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 14 lis 2017, 18:55
autor: pogromcaslaskiej
zmień mechanika😉

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 14 lis 2017, 18:58
autor: Mariss
Mechanik niby dobry duzo ludzi do niego jeździ i siedzi głownie we fiatach :D wyminił mi rozrząd oleje amory i łożysko i na razie wszystko gra :Dwszyscy mówią tutaj o klinie na kole z rozrządu ,czy może stosujecie te nazwe potocznie haha?

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 14 lis 2017, 19:37
autor: Mariss
a jeszcze pytanie z innej półki wskaźnik doladowania turbo nie zamyka sie do konca na 2 i 3 biegu brakuje mu dwóch kresek . Powód do obaw ?

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 14 lis 2017, 19:40
autor: zibi186
Chodzi o koło pasowe wału korbowego , tam jest klin o którym mowa w tym wątku . A że wiąże się to z problemami rozrządu - zderzenie zaworów 4 cylindra z tłokiem - toteż czasami w poście zdarza się , że ktoś pomyli nazwę . Pozdrawiam :)

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 14 lis 2017, 19:43
autor: zibi186
Może tylko nie potrafisz jeszcze " wywołać" tego efektu :) Znacznie łatwiej przyjdzie Ci to osiągnąć przy doładowanym wnętrzu - Ty plus pasażer , ewentualnie większa ich liczba . Myślę , że o ile wykres nie zamyka Ci się gdzieś w połowie , to raczej nie ma powodu do obaw :)

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 14 lis 2017, 19:47
autor: Mariss
kiedyś zamykał sie do końca haha dziś jechałem z pasażerem plus walizka w bagazniku i tak to zauważyłem , zmieniłem opony na r15 185 /65 ale to chyba nie ma tu nic do gadania

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 14 lis 2017, 19:57
autor: zibi186
Poniekąd może mieć znaczenie . Mniejsza średnica koła oznacza większy moment siły - czyli autko mniej się " wysila " . Tak myślę . Ale może też być przybrudzony blow oof . Ja też na zimę mam 15" i chyba podobnie zachowuje mi się ten wykres :)

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 14 lis 2017, 19:59
autor: Mariss
no tak mi sie wydaje ale wolałem sie upewnic :

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 14 lis 2017, 19:59
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
zibi186 pisze: 13 lis 2017, 20:08 Mówiąc o czujniku temperatury masz na myśli czujnik map sensora - jak się domyślam ? Ten zamontowany na górze metalowej rury od intercoolera ? Czy jest jakiś inny ? Gruszkę możesz sprawdzić pompką od rowera , ale to pewnie wiesz :)
A jakby tak spróbować jeszcze Fiato - magii i odpiąć aku na 15 min ? :)
Czujnik ciśnienia to ten rurze inercoolera, a czujnik temp jest na końcu kolektora przy cyl 1 (najbliżej pasażera). To 2 osobne czujniki, a nie zestaw 2w1 jak w 8v.
Aku odpiąłem dzisiaj na noc, mam nadzieję że rano dziada odpalę.
Do zabawy z turbo muszę mieć wolny weekend, a to dopiero za 2 tyg. Dokładnie ją obejrzę, może nawet wymontuję, bo oprócz powietrza olej też gdzieś znika, a w t-jetach zdarzają się pęknięcia turbin.
Przed sprawdzeniem gruchy muszę się gdzieś zaopatrzyć w takie mikro opaski, zanim pozrywam te jednorazówki. Ktoś coś sprawdzonego może polecić?

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 14 lis 2017, 20:07
autor: zibi186
Kuzyn - trytytki :) wbrew pozorom te wężyki są dość grubo ścienne . U mnie na jednym połączeniu trytytka jeździ od 2012 - czyli od mojego początku z tym autkiem :) Albo popytaj gazowników , oni lubią mieć takie mikro - czary ")
A co do czujników - znów się czegoś nowego dowiedziałem :) Dzięki ! :)
Co do pęknięć obudowy turbin IHI też słyszałem , że to nagminne . Garrett jest pod tym względem lepszy , ale to nie u nas .

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 14 lis 2017, 20:09
autor: martens24
Śledzę z uwagą twoje poczynania Kuzynie z Sosnowca. Masz identyczne objawy co ja. Jak wcześniej pisałem nie zapalają się wszystkie słupki, odczuwalny spadek pracy turbo, znikający olej. U mnie troche mniejszy przebieg bo ok 185 tyś.

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka


Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

: 14 lis 2017, 20:35
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
zibi186 pisze: 14 lis 2017, 20:07 Kuzyn - trytytki :) wbrew pozorom te wężyki są dość grubo ścienne .
Jeśli nic nie znajdę to wymienię ten przetwornik, 100zł można zaryzykować.