Strona 18 z 21

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 05 lis 2017, 21:35
autor: mihau2104
Łożyska wymieniał mi znajomy mechanik. Podejrzewam że tylko je wymienił bez większego rozczulania. Zastosował nakrętki amortyzatorow sprzed wymiany bo go o to pytalem. Stwierdził że nakrętki się nadawały do ponownego użycia. Po wymianie byłem na stacji diagnostycznej w celu ustawienia zbieżności. Diagnosta stwierdził że z zawieszeniem wszystko jest ok. A na to skrzypienie powiedzial ze to może być sprawka wspomagania. Szkoda mi nowowymienionych łożysk bo jakby były niepoprawnie przykrecone to pewnie wkrótce ulegną zniszczeniu. Chyba muszę zacząć samodzielną zabawę z usuwaniem usterek w tym aucie bo szkoda straconego czasu i pieniędzy na mechaników.

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 06 lis 2017, 8:15
autor: leszek1234
Sprawdź czy masz odpowiednią ilość płynu w zbiorniczku od wspomagania - przy ubytku płynu miałbyś stuki w skrajnych położeniach kierownicy ( na postoju wyczuwalne na kierownicy).
Ja miałem przypadek popiskiwania w okolicy przednich kół. Ileż ja się naszukałem źródła. Po długim sprawdzaniu wreszcie mechanik odkrył pęknięty uchwyt obejmy węża od chłodnicy, który trąc przy wstrząsach o siebie wydawał takie odgłosy.

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 06 lis 2017, 9:22
autor: zibi186
mihau2104 pisze: 05 lis 2017, 21:35 Łożyska wymieniał mi znajomy mechanik. Podejrzewam że tylko je wymienił bez większego rozczulania. Zastosował nakrętki amortyzatorow sprzed wymiany bo go o to pytalem. Stwierdził że nakrętki się nadawały do ponownego użycia. Po wymianie byłem na stacji diagnostycznej w celu ustawienia zbieżności. Diagnosta stwierdził że z zawieszeniem wszystko jest ok. A na to skrzypienie powiedzial ze to może być sprawka wspomagania. Szkoda mi nowowymienionych łożysk bo jakby były niepoprawnie przykrecone to pewnie wkrótce ulegną zniszczeniu. Chyba muszę zacząć samodzielną zabawę z usuwaniem usterek w tym aucie bo szkoda straconego czasu i pieniędzy na mechaników.
Tak więc nie wykluczył bym ani nie dokręconych nakrętek górnych od amorów , ani samych łożysk . Gdybyś przed montażem rozebrał poduszkę aby obejrzeć lożysko i zobaczyć ile tam fabrycznie jest smaru , to chyba nic by Cię nie zdziwilo . Ponadto zastosowanie tych samych nakretek samo w sobie jest błędem i bylo już o tym w tym temacie . Nie chcę ani Ciebie , ani nikogo innego do niczego namawiać, ani tymbardziej robić tu reklamy . Powiem tylko tak : Ja zakupilem dawno temu puszkę CX 80 - smar wodoodporny ( poczytaj o tym ) . Mam nalatane 138 tysi i łożyska wymienialem raz w 2014 ( dwa lata po kupnie auta przy przebiegu 44 000 ) , łożyska wymieniałem sam stosując właśnie CX 80 . Do dziś nie mam z nimi problemu i myślę że chyba wcześniej wypracują się same poduszki :) Pozdrawiam :)

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 06 lis 2017, 18:02
autor: daro70
U mnie podobna sytuacja .........wymieniane miałem w 2011 po zakupie auta w serwisie fiata (mam znajomego ) nie chciał wchodzić w szczegóły , ale tylko potwierdził że odpowiednia ilość smaru załatwi sprawę (jaki i ile tego nie wiem) wiem że do dziś jeżdzę na tych samych łożyskach więc coś w tym jest :ok)

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 06 lis 2017, 18:47
autor: zibi186
daro70 pisze: 06 lis 2017, 18:02 U mnie podobna sytuacja .........wymieniane miałem w 2011 po zakupie auta w serwisie fiata (mam znajomego ) nie chciał wchodzić w szczegóły , ale tylko potwierdził że odpowiednia ilość smaru załatwi sprawę (jaki i ile tego nie wiem) wiem że do dziś jeżdzę na tych samych łożyskach więc coś w tym jest :ok)
Przecież wystarczy do nich zajrzeć żeby stwierdzić , że przy odpowiedniej ilości odpowiedniego smaru , przy tak niewielkiej pracy jaką te łożyska wykonują , tam właściwie nie ma się co zepsuć :) Inna sytuacja bylaby , gdyby to byly kryte łożyska ( jak np.w piastach kół ) , wówczas bylibyśmy zdani na łaskę producenta łożyska i tyle w temacie . W ogóle jest dziś taka tendencja , aby części zamienne wytrzymały max okres reklamacji i nie tylko w fiacie ! Za to w naszym przypadku części zamienne przynajmniej nie czyszczą tak dokładnie kieszeni , jak by to mialo miejsce w przypadku innych marek - takie jest moje zdanie . Nikomu go nie narzucam . Zalecam tylko przemyślenie :)

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 06 lis 2017, 19:17
autor: mihau2104
Rozumiem że aby przesmarowac te łożyska to trzeba je na nowo wymontowac i rozłożyć? Jeżeli chodzi o auto to głównie z rozsadku zdecydowalem się na linee. Choc mi sie bardzo podoba. :) W moim przypadku było to jedno z tańszych aut w swoim roczniku przy symbolicznym przebiegu. Wiedziałem że coś na pewno będzie w nim do roboty. Ale nie chciałem zmieniać auta na kolejne kilkunastoletnie o innej marce w którym co mycie będę znajdował nowe bąble na karoserii czy będę bał się to podnieść na lewarku. :)

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 06 lis 2017, 20:05
autor: zibi186
Wiadomo , każdy chwali swoje :) Fiat nie jest wolny od wad , ale uważam że ich konsekwencje są łatwiejsze do przełknięcia , niz w przypadku innych marek :) Życzę bezawaryjnego użytkowania , a w razie czego tu na forum znajdziesz pomoc w większości typowych problemow .
Tak , poduszki trzeba wymontowac aby nasmarować te łożyska :) Pozdrawiam :)

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 17 gru 2017, 17:05
autor: karol_zydek
Jutro będę zamawiał łożyska do amortyzatorów. Jeszcze się zastanawiam nad KYB, Sachs czy oryginał. Piszcie szybko co Waszym zdaniem najlepsze.

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 17 gru 2017, 18:06
autor: mwas
Ja ostatnim razem założyłem KYB :luzak

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 17 gru 2017, 18:51
autor: karol_zydek
mwas pisze: 17 gru 2017, 18:06 Ja ostatnim razem założyłem KYB :luzak
I jak na "oko" wykonane są dobrze?

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 17 gru 2017, 19:23
autor: mwas
Powiem tak: wykonane są najlepiej z tych, z którymi miałem do tej pory do czynienia :ink

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 17 gru 2017, 19:32
autor: karol_zydek
Super. Dzięki. Jutro zamawiam ;) pozdro ;)

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 17 gru 2017, 20:17
autor: smak56
Ja w marcu 2015 roku zamontowałem Lemfördery z osłoną i do dzisiaj cisza. Przejechały około 50 tys km. :ok)

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 17 gru 2017, 20:21
autor: zibi186
karol_zydek pisze: 17 gru 2017, 19:32 Super. Dzięki. Jutro zamawiam ;) pozdro ;)
Karol , jak przed montażem nie rozbierzesz i nie dowalisz od serducha porządnego smaru , to bez względu na producenta - raczej nie licz na to , że długo pojeździsz bez efektów specjalnych . :) Pozdrawiam :)

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 17 gru 2017, 22:25
autor: pogromcaslaskiej
U mnie z dowaleniem smaru wytrzymały krócej jak niedowalone,najlepiej każdemu łożysku klapsa dać w osłonę,loteria po prostu😊