Strona 16 z 22

: 21 mar 2011, 10:23
autor: emmer
dobra. jest chwilka to naskrobię.

a więc ASO CarSewriw warszawa - myślę że tak powinnno wyglądać profesjonalne ASO. na dzień dobry wjeżdżasz - ogólna inspekcja samochodu przez pracowników, samochód w górę i oglądanie, potem krótka runda po mieście z właścicielem i co nie pasuje, co jest nie tak. potem zostawiasz samochód i idziesz na kawkę. wymienieono filtry, oleje, świece, jakąś uszczelkę i zapłaciłem za smar miedziowy (przeskoczyłem na mobil 1 syntetyk). cały koszt przeglądy z robocizną i częsciami to 1090 zł. w tym przegląd 450 zł - sporo, ale chociaż jestem pewien że mam porządnie zrobione. po przejściach z poprzednim ASO nie żałuję wydania tych pieniędzy. zrobiono pełną diagnostykę, sotałem mnóstwo jakichś wydruków i protokołów. wymieniono łożyska McPhersona, stwierdzili że w tym mmodelu wymienia się parami i obowiązkowa geometria. ku mojhemu zdziwieniu stwierdzono wyciek z układu chłodzenia, chociaż przez 30 tys km dolałem tylko 100-200 ml płynu. nie wiem dokładnie w którym miejscu, ale samochód musiał zostać, bo żeby to naprawić trzeba rozebrać większość osprzętu silnika. podobno dosyć powszechna usterka w Linei - na zleceniu jest napisane wymiana oringu rury wody. dostałem zastępczą Kia ceed w dieslu - extra samochodzik z extra silnikczkiem 1.6. płyn hamulcowy ok, płyn chłodzenia ok, klocki się kończą ale koszt za duży w ASO - wymienie we własnym zakresie.

a i dopytałem odnośnie pieczątki o przegląd blacharsko-lakierniczy - nie ma potzreby wbijać ponieważ pieczątka przeglądu gwarancyjnego jest jednoznaczna z przeglądem blacharskim - poza tym dostałem protokól z inspekcji.

zeby nie było mi za wesoło kolejny wątek związany z ASO Romar w Radomiu - mam przekroczenie dopuszczalnych obrotów, czyli 6400, w sumie przez 22 sekundy. tak się bawią wieśniaki w ASO.

dodatkowo zgłosiłem klikanie przy zmianie biegów, nie potwierdzono żadnej usterki, ale dla pewności poluzowano silnik na mocowaniach, odpalono, pozowlono mu się zagrzac i skręcono. wydaje mi się teraz jakbym jeździł nówką sztuką

podsumowując - powraca mi wiara w samochód i ludzi kompetentynch. może i ceny warszawskie, ale chociaż mam spokojną głowę.

[ Dodano: |21 Mar 2011|, o 09:27 ]
poza tym muszą znać się na robocie, skoro nie ma u nich miejsc na parkingu, hala pełniutka samochodów, jedni wjeżdżają a inni druga bramą wyjeżdżają. robią też Kia i Opla. a umówić się można dopiero z tygodniowym wyprzedzeniem.

[ Dodano: |21 Mar 2011|, o 09:31 ]
a i jeszcze mam przytarty ten łącznik na wydechu, ale stwierdzono że skoro nie ma przedmuchu to może latać. koszt naprawy to aż 400 zł, bałem się zapytać ile kosztuje nowy.

: 21 mar 2011, 17:22
autor: jay_21
Co do postu to ja nie grzebałem nic, a co do tematu przeglądu to:
emmer pisze:ku mojhemu zdziwieniu stwierdzono wyciek z układu chłodzenia, chociaż przez 30 tys km dolałem tylko 100-200 ml płynu. nie wiem dokładnie w którym miejscu, ale samochód musiał zostać, bo żeby to naprawić trzeba rozebrać większość osprzętu silnika. podobno dosyć powszechna usterka w Linei - na zleceniu jest napisane wymiana oringu rury wody.
mam to samo, ale ze względu na brak czasu będę to robił w przyszłym miesiącu. Powiedzieli mi, że będę musiał zostawić auto na całą zmianę, bo jest dużo rozbierania ..

: 22 mar 2011, 12:39
autor: Tomek
emmer pisze:wyciek z układu chłodzenia, chociaż przez 30 tys km dolałem tylko 100-200 ml płynu. nie wiem dokładnie w którym miejscu, ale samochód musiał zostać, bo żeby to naprawić trzeba rozebrać większość osprzętu silnika. podobno dosyć powszechna usterka w Linei - na zleceniu jest napisane wymiana oringu rury wody.
Czy ta usterka jest powszechna w Linei ogólnie, czy w Linei T-Jet???

: 22 mar 2011, 12:45
autor: emmer
ooooo. ja nawet nie wiem w którym miejscu jest ta rura. :) jay może cos wiecej naskrobiesz?

: 22 mar 2011, 18:46
autor: Rafcio
Przyłączam się do prośby emmer-a

: 22 mar 2011, 21:41
autor: krakus02
emmer pisze: na zleceniu jest napisane wymiana oringu rury wody
...a czy tu "chodzi" konkretnie o oring rury czy o oring pompy wody?

: 23 mar 2011, 8:34
autor: emmer
napisane mam na zleceniu oring rury...

: 24 mar 2011, 7:03
autor: jay_21
emmer, gdzieś w okolicy rozrządu. Przynajmiej w tamtym miejscu widzę, że na osłonie zbiera się Paraflu. Na szczęście nie jest to wyciek z pompy wody tylko z rurki wchodzącej w blok silnika.

: 24 mar 2011, 18:08
autor: Rafcio
Ja miałem niedługo po zakupie trochę mokry silnik od Paraflu. Ciekło z pod jakiejś śruby, wykręcili, nałożyli jakiś specyfik na gwint i wkręcili w blok silnika. Od tego czasu spokój

: 24 mar 2011, 21:21
autor: duskap
Hehe pewnie i ja to mam ale o tym nie wiem. Płynu dolewałem w lipcu a teraz mam połowę stanu. Obada się kiedyś moje auto na zlocie/spocie albo i ASO znajdzie na przeglądzie (albo i nie).

: 31 mar 2011, 9:14
autor: Tomek
emmer pisze: cały koszt przeglądy z robocizną i częsciami to 1090 zł.
emmer czy w całkowitym koszcie Twojego przeglądu zawierał się też przegląd klimatyzacji ??

: 31 mar 2011, 9:15
autor: emmer
ups. nie zwróciłem uwagi. sprawdzę po południu w tych papierkach co mi dali.

: 31 mar 2011, 9:19
autor: Tomek
emmer, będę wdzięczny, bo przymierzam się właśnie do przeglądu.

: 04 kwie 2011, 10:54
autor: emmer
nie widzę nigdzie takiego punktu. także chyba nie robili. ale myśłę że jak im powiesz to nie będzie najmniejszego problemu.

: 04 kwie 2011, 14:30
autor: Tomek
emmer, dzięki :pivo