Strona 15 z 44

Re: Światła do jazdy dziennej

: 16 lip 2013, 15:30
autor: mwas
adamson pisze:( te drugie już kupiłem, nie wytrzymałem :zlośnik ).
W takim razie czekam na Twoją opinię i jakieś :foto po montażu, bo nie powiem - cena jest przystępna i do tego porządna firma, więc zaczęły mi te światełka chodzić po głowie :pomysli
adamson pisze:A Ty, Maciek, pracuj nad czujnikiem zmierzchu :ok) .
:ryczy :ryczy :ryczy
Nie obiecuję, że się da, ale oczywiście w międzyczasie zainteresuję się tym temat i kto wie... może :luzak Nie powiem, byłoby super mieć ten bajer :banan

Re: Światła do jazdy dziennej

: 16 lip 2013, 18:12
autor: karollino
MM? A czy przypadkiem Kolega smak56 nie pisał o takowych ? Koniec końców założył inne, ale tak mi to po głowie chodzi.

Re: Światła do jazdy dziennej

: 16 lip 2013, 22:10
autor: Rincewind
W samym czujniku zmierzchu nie ma specjalnej filozofii. Jest element światłoczuły na kabelku i styk który jest zwierany po przekroczeniu progowej wartości. Element najlepiej byłoby umieścić gdzieś w środku żeby się nie usyfił. Na przykład na podszybiu. Tylko jak chcecie żeby to działało? Równolegle z włacznikiem mijania i samo włącza światła mijania? Czy tylko jakaś dioda przypominająca o włączeniu świateł? Ja bym tak nie wierzył w taki czujnik. Na przykład będzie kawałek pod jasnymi latarniami i wyłączy. A poza tym w jednej pracy mieliśmy taki do włączania oświetlenia terenu i to nie było zbyt pewne. Znaczy miał fanaberie i co jakiś czas nie włączał albo nie wyłączał.

Re: Światła do jazdy dziennej

: 17 lip 2013, 10:41
autor: mwas
Raczej myślałem, żeby uzupełnić to, czego nie dostaliśmy od fabryki :ink Czyli żeby dołożyć taki oryginalny, jaki był montowany w Linei, jeśli ktoś wybrał taką opcję, a z tego co pamiętam, to była ta opcja do wyboru :luzak

Re: Światła do jazdy dziennej

: 18 lip 2013, 16:17
autor: adamson
emmer pisze:mwas - a kto patrzy na kąty świecenia? jak się popatrzy jak maja ludziska pozakładane to aż śmiech. jak będzie łądnie wyglądać to ja bym się tym nie przejmował. przecież nie będzie na tym jeżdził w nocy :)
Znalazłem coś takiego, z czego wynika, że może być odchyłka świateł 10 stopni, tzn. nie muszą "idealnie" na wprost świecić :? :pomysli
(Fragment instr. montażu świateł dziennych led Magneti Marelli).

Re: Światła do jazdy dziennej

: 18 lip 2013, 18:11
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Freemonciarze na potęgę montują takie zestawy http://allegro.pl/drl-swiatla-dzienne-h ... 24507.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Światła do jazdy dziennej

: 18 lip 2013, 18:22
autor: helletic
I takie coś by mi najbardziej podpasowało, tylko cena zaporowa jak mur chiński...
Rozwiązanie stosowane przez np. VW mi się bardzo podoba, znaczy się, żarówki od świateł drogowych świecą mocą około 40% (sterowane jakimś modułem). Raczej skuszę się na ten patent z VW...

http://allegro.pl/swiatla-dzienne-drl-z ... 92049.html
takie rozwiązanie by mi przypasowało...co o tym myślicie? Jak temat był, to wybaczcie, potraktujcie to jako odświeżenie pomysłu na tę opcję.

[youtube][/youtube]

Re: Światła do jazdy dziennej

: 18 lip 2013, 19:57
autor: smak56
karollino ma rację; ja montowałem te światła: http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... &start=420" onclick="window.open(this.href);return false; i dalej. Więcej informacji na temat montażu w kratkach obok halogenu na końcowych stronach podanego linka.

Re: Światła do jazdy dziennej

: 18 lip 2013, 22:39
autor: mwas
Rozwiązanie Freemonciaków fajne, ale... tak jak napisał helletic - cena jest zaporowa :zły Natomiast podoba mi się to rozwiązanie z podaniem 1/3 mocy na światła drogowe :pomysli W sklepie hadron.pl ten moduł kosztuje 177 PLN :pomysli

Re: Światła do jazdy dziennej

: 18 lip 2013, 22:45
autor: CrazyKetchup
smak56 pisze:karollino ma rację; ja montowałem te światła: http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... &start=420" onclick="window.open(this.href);return false; i dalej. Więcej informacji na temat montażu w kratkach obok halogenu na końcowych stronach podanego linka.
Czyli to zdjęcie co wrzuciłeś na końcu to nie fotomontaż tylko dało się zamontować te światła ?


helletic jak sobie obejrzałem tą licytację to nasunęły mi się takie pytania :
1) Czy jest zgodne to z prawem ? Chyba raczej nie : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2240701.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2) Zew. światła mają chyba tą przewagę nad takim rozwiązaniem że nie wypalasz lamp które jak wiemy w naszych autach lubią się wypalać, teraz czy na 30 % drogowych nie będzie się dalej lampa wypalała ?
3) Czy takie na 30 % drogowe spełnią swoje zadanie tzn. czy będziemy widoczni np. pod słońce - na zdjęciach z aukcji co niektóre auta świecą słabo (np. VW,Audi i Opel). Diody jednak mają inną barwę światła - bardziej ostrą dla oka i wg. mnie są bardziej widoczne. Nie zapominajmy że przede wszystkim chodzi o nasze bezpieczeństwo - w morzu aut z zapalonymi światłami słabo widoczne pseudo-drogowe słabo mi się widzą :( .

ps. Jak coś to chyba lepszą wersję znalazłem http://lepard.eu/eshop/am0101-modul-swi ... l-p-2.html" onclick="window.open(this.href);return false; gdzie można regulować siłę światła - swoją drogą to ceny zaczynają się od 50 zł takich modułów.

Re: Światła do jazdy dziennej

: 19 lip 2013, 0:28
autor: leszek1234
nie łudźmy się, te światła halogeno-dzienne nie spełnią swojej roli jako światła przeciwmgielne (dioda p/mgielna aż!!! 6W) no to po co tyle płacić? Chyba zwykły bajer. A moduł zmniejszający natężenie świateł mijania nie załatwia sprawy świateł dziennych bo reflektor musi mieć odpowiednią homologację , czyli w przypadku kłopotów, jechaliśmy bez wymaganego prawem oświetlenia. Warto ryzykować? Znam parę zaskakujących rozstrzygnięć sądu o winie za spowodowanie kolizji. Zapewniam Was - jak traficie na cwaniaka to warto mieć wszystko w samochodzie na cacy. Z resztą , sadzę, że i Wy to wiecie..

Re: Światła do jazdy dziennej

: 20 lip 2013, 16:46
autor: helletic
CrazyKetchup pisze:1) Czy jest zgodne to z prawem ?
Dokładnie, nie jest to zgodne z prawem w przypadku lamp bez homologacji RL (jak w artykule), czyli i u nas.
Ale...czy każdy z nas wozi gaśnicę w zasięgu ręki, co jest zgodne z przepisami? Znam z wiadomości historię pewnej Pani/Pana (nie pamiętam), które to po wyjechaniu świeżo zakupionym autem z salonu dostało mandat, za to, że gaśnica leży sobie w pięknym etui w bagażniku, zamiast być "pod ręką" - seek...
CrazyKetchup pisze:2) Zew. światła mają chyba tą przewagę nad takim rozwiązaniem że nie wypalasz lamp które jak wiemy w naszych autach lubią się wypalać, teraz czy na 30 % drogowych nie będzie się dalej lampa wypalała ?
Z tego co wiem, żarówki świateł mijania i drogowych dysponują identyczną mocą - 55W. Zatem jeśli obciąć moc do 30%, daje nam to około 18-19W. Co za tym idzie, na chłopski rozum przyjmując - temperatura żarówki także będzie mniejsza = wypalanie lamp spowolni się 3-krotnie.

CrazyKetchup pisze:3) Czy takie na 30 % drogowe spełnią swoje zadanie tzn. czy będziemy widoczni np. pod słońce - na zdjęciach z aukcji co niektóre auta świecą słabo (np. VW,Audi i Opel). Diody jednak mają inną barwę światła - bardziej ostrą dla oka i wg. mnie są bardziej widoczne. Nie zapominajmy że przede wszystkim chodzi o nasze bezpieczeństwo - w morzu aut z zapalonymi światłami słabo widoczne pseudo-drogowe słabo mi się widzą :( .
Obserwuj na drodze auta głównie z grupy VAG. Tam najczęściej występują auta z opcją 30% mocy drogowych. Są one doskonale widoczne jak na mój gust. Zdjęcia nie zawsze oddają w pełni to, co chcemy przekazać. Pod słońce - nie oszukujmy się - każdy jadąc pod słońce, zwłaszcza w niskim jego położeniu, prawie guzik widzi. Nawet jak by to były nie wiem jak super mocne LED'y. Poza tym ilość wypadków dzięki zapalonym światłom mijania przez całą dobę ani trochę nie spadła. Czyli jak to my - kierowcy - nie włączymy przede wszystkim MYŚLENIA, to żadne światło, nawet szperacze zainstalowane na dachu Liny nie pomogą nam stać się super widocznymi. Równie dobrze może się znaleźć cwaniak, który w sądzie z dobrymi prawnikami może wygrać batalię o to, że to nie wyspecjalizowany warsztat zakładał Tobie czy mi światła dzienne LED, tylko samoróbka w garażu (czego Policja nienawidzi - znam to z autopsji). Sama lampa może mieć homologację, ale czy w/g sądu mamy uprawnienia do montowania tego typu oświetlenia?
To temat rzeka, zaczynając rozmowy o legalności, prawidłowości, odpowiednim funkcjonowaniu, tak na prawdę żaden pojazd nie mógł by opuścić salonu. Choćby przez głupią gaśnicę.

Re: Światła do jazdy dziennej

: 20 lip 2013, 17:36
autor: adamson
Nastąpiła zmiana świateł dziennych, zarówno położenie, jak i kształt. Poprzednie umiejscowienie było moim zdaniem (zresztą diagnosty również ) troszkę niefortunne. Był zbyt mały rozstaw świateł, no i były schowane za atrapą (to się nie podobało diagnoście na przeglądzie rej.). Nowe światła to Magneti Marelli umieszczone w dolnej wnęce obok halogenu.
Te są na pewno widoczne (choć niektórzy mogą się czepiać, że ciut na boki świecą :lacha ), spełniają wymogi co do odległości min. 60 cm między sobą, aha, mają coś takiego jakby kolejne "follow me home", tzn. po wyłączeniu zapłonu świecą jeszcze jakiś czas, ok. 15 sek. (dokładnie nie mierzyłem czasu :) ). No i sposób podłączenia elektr. troszkę inny od poprzedniego, który miałem. W MM jest automat gdzie jest + i - do akumulatora i sterujący do + postojówki, nie ma żadnego połączenia do + po zapłonie (tak miałem w "starym" automacie). Załączają się po zapaleniu silnika (jak się wyrówna napięcie).

Re: Światła do jazdy dziennej

: 20 lip 2013, 19:34
autor: CrazyKetchup
adamson możesz coś bliżej napisać co zrobiłeś - co trzeba zmodyfikować/wyciąć - a nie dało się naprostować mocowania świateł ?
Chyba sobie sprawie takie światła :) .

Re: Światła do jazdy dziennej

: 21 lip 2013, 19:03
autor: ślimak
Fajnie... :)