Macie w planach zagazować auto ?

Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 943
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: buhert »

Tartarini w Fiatach bardzo dobrze się sprawdza
radek pisze:Jeśli ktoś rocznie robi ponad 20 tys. km to powinien wziąć pod uwagę montaz instalacji.
od 10 w górę już się opłaca
tom113
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 05 cze 2011, 11:27
Przebieg: 13000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Braniewo

Post autor: tom113 »

Witam !!!!

Mam Pytanko do użytkowników tego, a zwłaszcza tego tematu.
W skrócie nabyłem linee i zagazowałem :
- reduktor KME SILVER
- układ sterujący STAG 4
Instalacja koszt. około 2600 zł--- jakiś tam specjalny filtr, itp. droższa bo to z turbinką.

Po instalacji (ok. 50 km) włączyła się kontrolka "check engine". Pojechałem do gazownika, który sprawdzał przy mnie silnik komputerkiem (wraz z innym mechanikiem) określił że wszystko z silnikiem ok. A przyczyną jest zbyt uboga mieszanka, którą wyregulował(wzbogacił). Jednocześnie ostrzegł, że ta kontrolka zapali się ponownie (i tak się stało w tym samym dniu), ale żeby tym się nie przejmować - gdyż "... zależy to od składu mieszanki, a nie od wadliwej pracy silnika ...". Dodał ,że cały "motor" musi się do tego zasilania "przyzwyczaić i ustabilizować" oraz że ostatecznych ustawień i regulacji dokona po przejechaniu 1000 km.

Co do mocy i pracy silnika - żadnych uwag---tak jak na benzynie.

Mam pytanko do tych użytkowników , którzy również posiadają instalacje gaz. w tym rodzaju linei (120 KM-turbinka).
Czy mieliście podobne objawy i jakich regulacji dokonywaliście?
Czy wam te polecono nie zwracać uwagi na to wyświetlane polecenie sprawdzenia silnika?

Z góry dziękuję za info.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

tom113, nie ma znaczenia czy to 1.4 8V czy T-J nie ma prawa świecić się żadna kontrolka... zmień gazownika. Takie teksty jednoznacznie wskazują, że facet nie zna się na robocie i tyle. Ten motor wymaga więcej zachodu niż 1.4 8V ale bez przesady... to musi działać bez najmniejszych uwag...
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

aixen pisze:nie ma znaczenia czy to 1.4 8V czy T-J nie ma prawa świecić się żadna kontrolka... zmień gazownika
Potwierdzam, że ten gazownik to dupa nie gazownik.

Witamy się w innym dziale :zlośnik
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
Arek
klubowicz
klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
Przebieg: 150000
Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Post autor: Arek »

Nie ma prawa świecić się żadna kontrolka. Próbuje cię zbyć.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

tom113 pisze: Dodał ,że cały "motor" musi się do tego zasilania "przyzwyczaić i ustabilizować" oraz że ostatecznych ustawień i regulacji dokona po przejechaniu 1000 km.
Pierwsze słyszę żeby to silnik się musiał dostosowywać.. Zawsze to instalację się ustawia pod silnik, a nie na odwrót.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

ja moje sreberko zostawiłem dzisiaj na gazowanie. nie ma mowy o świecenieu żadnej kontrolki.

wybacz ale dziwnie tania ta instalacja. przeszukałem fora o lpg, obdzwoniłem kilka firm i mnie jak 3000 zł nikt niżej nie zszedł. być może kwestia lokalizacji, ale mazowieckie i lubelskie takie ceny ma napewno. moja specyfikacja jest wcześniej napisana.
tom113
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 05 cze 2011, 11:27
Przebieg: 13000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Braniewo

Post autor: tom113 »

Dziękki za opinię.

Co do ceny - normalnie bierze 2400, a tu 200 więcej za lepszy filtr i cosik jeszcze...... .
Poproszę o regulacje jeszcze dziś w innym miejscu, gdzie będę wymieniał olej, płyny eksp.... i dokonywał sprawdzeń.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

mój już w domku. powiem tak, żebym wiedział że tak jeździ "kuchenka gazowa" to zrobiłbym to jakiś rok wcześniej

żeby nie zaśmiecać forum dam odnośnik do innej strony

Forum LPG

[ Dodano: |9 Cze 2011|, o 08:07 ]
i prośba do darcyna - mógłbyś się dowiedzieć jak z gwarancją w tym przypadku. czy przepada jako cała, czy tylko elementy związane z montażem LPG? nie żebym jej potzrebował ale z czystej ciekawości.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 644
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: alvaro »

@emmer, w takim razie gratuluję przełamania się i zrobienia instalacji :) życzę bezproblemowej jazdy :)

Ciekawe jak sprawa z tą gwarancją... bym się pewnie odważył... ale 2 lata mi zostały.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

emmer pisze:i prośba do darcyna - mógłbyś się dowiedzieć jak z gwarancją w tym przypadku. czy przepada jako cała, czy tylko elementy związane z montażem LPG? nie żebym jej potzrebował ale z czystej ciekawości.
Też jestem ciekaw.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

alvaro, nie wiem jakie robisz przebiegi, ale przelicz czy nie taniej by cie nawet wyniosło olanie gwarancji i ewentualna naprawa z oszczędności za jazdę na gazie. u mnie napewno tak jest. gwarancje mam, raczej miałem jeszcze do lutego 2012
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 644
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: alvaro »

A nie wiecie na jakich komponentach skaldają insalację panowie z Fiata?
Pytałem kiedyś w Żywcu o cenę instalacji i powiedzieli ze 4 tys.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

to zostaje ci 1000 zł w kieszeni
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Jakiś czas temu pytałem w FAP i ponoć traci się gwarancję na silnik i podzespoły, pytając co wchodzi w te "podzespoły" odpowiedzieli że skrzynia biegów, sprzęgło i nie pamiętam co tam jeszcze było. Pytałem co ma instalacja gazowa do skrzyni - odpowiedzieli że to tam wszystko współpracuje :-<<
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
ODPOWIEDZ