Akumulator

Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

no i mój się chyba kończy. od wczoraj trochę opornie kręci, a dzisiaj dostałem na dokładkę święcące się kontrolki :red
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

emmer masz jeszcze oryginalny aku? Ja mam jeszcze oryginalny jest o dziwo dobry ciekawe kto z nas z 2007 ma fabryczne aku 40ah?
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

tak. oryginalny. ale will, porównaj przebiegi :) zresztą te samochody żyją swoim zyciem
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Tak ale czy większy przebieg zużywa bardziej ?
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

podejrzewam że dużo więcej rozruchów
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Ale to że żyją swoim życiem coś w tym jest :zlośnik
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Jeżeli jest większy przebieg a co z tym idzie dłuższe trasy wykonywane to akumulator się doładowuje i mu to służy dłuższym życiem co do krótkich tras czy to częstszych rozruchów o czym wspomniał emmer to niestety akumulator jest narażony na krótsze życie więc w takim przypadku dobrze jest doładowanie akumulatora prostownikiem tak raz w miesiącu to nie zaszkodzi a pomoże, wiem to po sobie, robię krótkie trasy (jazda po mieście) a akumulator nie ma szans na doładowanie się wiec trzeba mu pomóc.
Sympatyk forum :-)
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Post autor: Jery »

Jeżeli jest większy przebieg a co z tym idzie dłuższe trasy wykonywane
Większy przebieg pojazdu nic nam nie mówi o ilości rozruchów. Może ktoś jeździć po mieście jako kurier i co kilkaset metrów gasi i zapala silnik.

Gdzieś czytałem, że przeciętny akumulator wytrzymuje 10000 rozruchów
Henia ;-) red milano
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

czyli u mnie jakies 8,5 raza dziennie - ciężko by było - ale wykonalne. ale chyba do przeciętnych tych akumulatorów nie mozna zaliczyć :)
CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Post autor: CrazyKetchup »

Przeczytałem cały wątek od dechy do dechy i kilka słów ode mnie :).
Trenowałem w kilku poprzednich autach różne akumulatory, różnych producentów (Centra, Bosch, Varta, Banner, ZAP-Sznajder) i powiem wam :

- W normalnych cenach nie ma akumulatorów hermetycznych a co za tym idzie bezobsługowość to marketingowy bełkot dla nieświadomych klientów. Te konstrukcje są tak zrobione że przez 3 lata czyli średni max czas gwarancji cały płyn nie wyparuje. Później płynu brakuje robi się zwarcie - klient niech kupi nowy a nie kombinuje z jakimiś dolewkami koreczkami itp.

Chociaż na stronie Centry mamy napisane :
"podwójnie hermetyczne zamknięte wieczko"
Teraz zobaczmy przykładowych ich aku - zobaczcie na obu bokach są odpowietrzniki
Obrazek

Całe szczęście że u mnie w domu nie stosuje się takich "hermetycznych" wieczek jak się ogórki w słoiki robi bo by człowiek w zimę nie mógł się napić pod "ogóra" :devil .


- Druga sprawa, warto się zastanowić skąd przy takim samych rozmiarach dostajemy większy prąd rozruchowy i czy to nie wpływa na skrócenie żywotności akumulatora.


- Gwarancja to w większości przypadków fikcja (tak samo zresztą jak w przypadku nowych opon). Producent zawsze będzie próbował udowodnić (co mu przyjdzie łatwiej niż klientowi) że wina instalacji, niedoładowania na krótkich dystansach, uderzenia itp. Znajomy swego czasu kupił do kilku letniego Transita (wersja na zimną północ) dwa akumulatory Varty (jak mnie pamięć nie myli a może Boscha - tzw premium super polecane przez sprzedawcę - niebieskie obudowy) Wydał ponad 1000 zł - po kilku miesiącach zaczęły się problemy, z 2 razy musiał się samochodem stawić do serwisu producenta akumulatorów bo twierdzili że to pewnie wina instalacji samochodu. Sprawa skończyła się w sądzie - nie wiem czy w końcu mu uznali bo kontakt mi się z nim urwał.


Do czego zmierzam - ja po początkowym zachwycie tymi super CA bezobsługowymi - szczególnie jak się czytało foldery reklamowe i sprzedawców .Po jakimś czasie wróciłem w innych autach na zwykłe "korkowe" akumulatory często tańsze o 30% od super hiper markowych. Gdzie można bez włamywania się do obudowy dostać się do cel i uzupełnić elektrolit. Efekt czas między wymianami akumulatorów nie zmniejszył się a w kieszeni zostało więcej pieniążków. Nie okłamujmy się nasze fabryczne montowane wynalazki jak ktoś słusznie wcześniej zauważył też są zwykłymi startówkami i jakiś super technologi "hermetycznych" czy "CA" bym się nie doszukiwał a jak widać w tym wątku wytrzymywały 3-4 lata. Warto więc zadać sobie pytanie czy warto przepłacać.


ps. Oczywiście kupując zwykłe tanie akumulatory należy pamiętać o sprawdzeniu kiedy były zalane, czy nie spadły komuś przy transporcie i jak długo stoją na półce - chociaż moim zdaniem łatwiej jest trafić super drogi akumulator który wyczekał się w sklepie na potencjalną ofiarę niż tani które częściej są kupowane.
Awatar użytkownika
AKI
klubowicz
klubowicz
Posty: 157
Rejestracja: 01 gru 2010, 10:51
Przebieg: 42000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jawiszowice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: AKI »

will pisze:emmer masz jeszcze oryginalny aku? Ja mam jeszcze oryginalny jest o dziwo dobry ciekawe kto z nas z 2007 ma fabryczne aku 40ah?
Ja też jeżdżę jeszcze na czterdziestce fabrycznej, przed zimą byłem już gotowy zakupić nowe aku, bo rok wcześnie miałem z nim problemy ale dolałem wody destylowanej i podładowałem go na prostowniku i w te największe mrozy nie zawiódł ani razu. Podejrzewam że zaoszczędzony prąd na światłach dziennych zaprocentował lepszą sprawnością akumulatora.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Akumulator

Post autor: emmer »

no i nadeszła ta chwila. ledwo odpaliłem dzisiaj bolid. trza jechac po nowy akumulator
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: mwas »

emmer pisze:no i nadeszła ta chwila. ledwo odpaliłem dzisiaj bolid. trza jechac po nowy akumulator
emmer, czyli standardzik, widzę, że te aku wytrzymują mniej więcej tyle samo czasu :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Akumulator

Post autor: emmer »

4 latka u mnie i jakis czas pod chmurka u producenta i dilera.

wybór padł na Bosch S4 S4006 12V 60 Ah / 540 A - 290 zł z montażem :)

byłem nastawiony na popularną na forum centrę futurę, ale dwóch sprzedawców stanowczo mi odradziło, inforumjąc że, to teraz nic specjalnego.
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Akumulator

Post autor: helletic »

emmer pisze:byłem nastawiony na popularną na forum centrę futurę, ale dwóch sprzedawców stanowczo mi odradziło, inforumjąc że, to teraz nic specjalnego.
te "nic specjalnego" daje radę aż miło jakby co :zlośnik ! Jestem ciekawy czym się Bosch tak wywindował nad standardy "niczego specjalnego", cóż za technologię wprowadził :pomysli
ODPOWIEDZ