Strona 13 z 66

: 25 sie 2010, 9:04
autor: duskap
Jedyna różnica między Selenią K a K P.E. jest niskopopiołowość. Ma to niby znaczenie przy katalizatorze trójdrożnym (czyli takim jaki ma Linea). Tylko niech mi ktoś znajdzie jaki to ma wpływ? Nigdzie nie ma testów ani opisu co tak naprawdę da ta niskopopiołowość w perspektywie czasu. Pewnie katalizator zużyje się o... 5 tys km wcześniej na Seleni K :lacha Wszystko dla powalonej ekologii. I dla interesu firm związanych korzystnymi umowami między sobą :)
Ja tam leję K P.E. bo różnica gdy kupowałem olej była 2zł... :lacha

: 07 wrz 2010, 20:37
autor: mireks
A mi ASO wlało zamiast Selenii WR 5W40 olej Selenia WR 5W30.
Jeden i drugi jest do diesla. Olej 5W30 lepiej nadaje się na nasz umiarkowany klimat, ale przy 35 stopniach gorąca lepiej sprawować się powinien olej 5W40.

No i teraz nie wiem czy wrócić do oryginalnej specyfikacji czy może jeździć na 5w30?

: 07 wrz 2010, 20:44
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Myślę że problem 35stopni masz z głowy przynajmniej do czerwca 2011, więc w tej chwili bym się nie martwił.

: 07 wrz 2010, 21:11
autor: mireks
Coval pisze:Myślę że problem 35stopni masz z głowy przynajmniej do czerwca 2011, więc w tej chwili bym się nie martwił.
He he :)
No i tak zrobię. Ale cwaniaki wlali co innego niż chciał producent :pomysli
A może zmieniły się po prostu standardy i akurat 5w30 ma już takie właściwości jak 5W40?

: 08 wrz 2010, 9:27
autor: M
albo po prostu taki mieli pod ręką pasujący parametrami. Olej to olej.

: 08 wrz 2010, 10:42
autor: mwas
Koledzy, a macie jakieś propozycje, gdzie zakupić olej tak, żeby nie przepłacać w ASO ? Chodzi mi przede wszystkim o Selenie, taką jaka jest zalecana przez producenta, czyli w naszym przypadku Selenia K P.E. Sprawdzałem Allegro, ale wybory zbyt dużego to tam nie ma. Macie jakieś swoje sprawdzone i stosunkowo "niedrogie" źródła ?

: 08 wrz 2010, 13:46
autor: M
zajrzyj do sklepu Fota, Auto Landu

: 18 wrz 2010, 23:54
autor: alvaro
Witam!

1. Chciałem zapytać co jaki okres czasu/przebieg należało by się zgłosić do ASO aby go wymienić?
2. Czy co roku musze się zgłosić do ASO w celu przeglądu abym nie stracił gwarancji?
3. Ewentualnie jeżeli zgłoszę się do ASO na wymiane oleju to mogę podjechac i wręczyć im swoją buteleczkę (kupioną taniej) i poprosić tylko o wymianę? Ile taka przyjemność będzie mnie kosztować?
4. Czy jeżeli jestem jakimś fanatykiem częstrzej zmiany oleju to chyba sam moge go sobie wymienić (serwis sie chyba nie kapnie)?
5. Czy w przypadku jakichkolwiek kłopotów/usterek silnika - ASO jest w stanie się kapnąć czy miałem w silniku Selenię czy Castrol, czy może Shella?
Dzięki za odpowiedzi!
Ogólnie chodzi mi o to żeby jak najrzadziej do nich jeździc i wydawać kasę jednoczesnie nie tracąc gwarancji.

PS- @duskap - a Ty czasem nie siedziałeś na forum V40?

: 19 wrz 2010, 10:12
autor: duskap
alvaro pisze:Witam!

1. Chciałem zapytać co jaki okres czasu/przebieg należało by się zgłosić do ASO aby go wymienić?
2. Czy co roku musze się zgłosić do ASO w celu przeglądu abym nie stracił gwarancji?
3. Ewentualnie jeżeli zgłoszę się do ASO na wymiane oleju to mogę podjechac i wręczyć im swoją buteleczkę (kupioną taniej) i poprosić tylko o wymianę? Ile taka przyjemność będzie mnie kosztować?
4. Czy jeżeli jestem jakimś fanatykiem częstrzej zmiany oleju to chyba sam moge go sobie wymienić (serwis sie chyba nie kapnie)?
5. Czy w przypadku jakichkolwiek kłopotów/usterek silnika - ASO jest w stanie się kapnąć czy miałem w silniku Selenię czy Castrol, czy może Shella?
Dzięki za odpowiedzi!
Ogólnie chodzi mi o to żeby jak najrzadziej do nich jeździc i wydawać kasę jednoczesnie nie tracąc gwarancji.

PS- @duskap - a Ty czasem nie siedziałeś na forum V40?
Ad.1
Olej wymieniasz co ile chcesz. Instrukcja mówi 30 tys lub 2 lata, jak miasto to co roku. Ja wymieniam co 10 tys km.
Ad.2
Na przegląd zgłaszasz się co 30 tys km, bez limitu czasowego.
Ad.3
Możesz tylko olej musi spełniać wszystkie wymagania. Koszt wymiany od 30 do 50zł w zależności od ASO.
Ad.4
Serwis się kapnie o ile to pierwsza zmiana, ponieważ fabryczne filtry są inne niż te co później dają jako oryginały (co odkrył Coval). Ulubiona gadka w ASO to, że nie wolno samemu wymieniać bo gwarancję unieważnią (tylko jak to niby mają poznać?).
Pierwszą wymianę zrób w ASO a kolejne gdzie chcesz. Ja robię w ASO bo płacę te 30 kilka zł i nie martwię się starym olejem a i w książce gwarancyjnej mam wbitą wymianę oleju.
Ad.5
ASO i FAP twierdzą, że są w stanie poznać co to za olej i jakie ma właściwości. Przy usterce silnika pobierają olej do badań. Teoretycznie wszystkie oleje spełniające normy API i ACEA będą tak samo dobre. Jednak jest taka głupia norma FIAT-coś tam, którą spełnia tylko i wyłącznie olej Selenia i żaden inny. Możliwe, że cała ta norma polega na dodaniu jakiegoś badziewia, które nie ma wpływu na smarowanie silnika ale za to jego brak wykrywa się przy badaniu oleju. Tak mi powiedział zaprzyjaźniony mechanik z ASO i szczerze mówiąc to jedyne wytłumaczenie dla tej normy. Drugie to marketing.
Olej Shella jest stosowany w autach Ferrari, które przecież należą do koncernu FIATa więc olej napewno dobry jest. Ale nawet na oleju Shella nie ma normy FIATa jako, że spełnia tę normę tylko jest "zalecany" do normy FIATa (a wszystkie inne normy innych marek już spełnia).

PS>Nie znam forum V40, więc to nie ja tam siedzę :)

: 19 wrz 2010, 10:37
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
duskap pisze:Serwis się kapnie o ile to pierwsza zmiana, ponieważ fabryczne filtry są inne niż te co później dają jako oryginały
Filtry zakładane w fabryce są firmy PURFLUX, a czy się kapną to nie był bym taki pewny. Już słyszałem kilka opowieści jak to w ASO przymierzali kilka filtrów, bo nie bardzo im chciały przypasować :) Chodzi o T-Jeta. Ja zmieniłem olej poza ASO, przed pierwszym przeglądem i zobaczymy co powiedzą.

: 19 wrz 2010, 12:04
autor: duskap
Coval, upierdliwiec w jednym ASO napewno się przyczepi. A w innym ASO nie zauważy, że sam wymieniłeś pół silnika. U mnie w pewnych ASO specjalnie znaleźliby nawet, że śrubkę sam dokręciłem... a w innych ASO mechanik patrzy na silnik i mówi "jak tu się zabrać do wyjęcia tego filtra oleju.." po czym na chybił trafił to robi co kończy się ubabranym olejem całym silnikiem (ile się naczyściłem...)

: 19 wrz 2010, 14:42
autor: alvaro
A to sama fatyga odkręcenia śrubkii u nich kosztuje 30-50 zł? Czy w tej cenie dają też filtr?
Dajecie im sami bańke oleju + filtr czy sam olej?

: 19 wrz 2010, 21:48
autor: duskap
alvaro pisze:A to sama fatyga odkręcenia śrubkii u nich kosztuje 30-50 zł? Czy w tej cenie dają też filtr?
Dajecie im sami bańke oleju + filtr czy sam olej?
To nie takie odkręcenie śrubki jak się wydaje... W T-Jecie to trochę gimnastyki aby odkręcić filtr. Zlanie oleju to faktycznie odkręcenie śrubki. Ale jeszcze zutylizowanie zużytego oleju. Sam sobie zmienisz olej i filtr a ze starym olejem co zrobisz?
U zwykłego mechanika wymiana oleju jest od 20 do 50zł, więc w ASO strasznie drogo nie jest.

Oczywiście, że ta cena to sama wymiana oleju i filtra (jak wszędzie). Olej i filtr to osobny koszt.

: 20 wrz 2010, 18:39
autor: bucu74
Jestem właśnie po wymianie oleju i filtrów. Wymieniałem olej w ogólnopolskiej sieci serwisów samochodowych Premio http://www.premio.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;. Radzę przyjechać ze swoim olejem, ponieważ za selenia K 2l wołają 140,00 zł a w hurtowni można go kupić za 89,00 zł. Wymiana oleju 40,00 zł. Filtr oleju kupiłem u nich za 25,00 zł z filtronu wtedy wymiana była gratis. Filtr powietrza oraz kabinowy wymieniłem sam, ponieważ uważam, że nie jest to trudne a można parę groszy zaoszczędzić.

: 20 wrz 2010, 18:48
autor: Tomek
bucu74 pisze:Filtr powietrza oraz kabinowy wymieniłem sam, ponieważ uważam, że nie jest to trudne a można parę groszy zaoszczędzić.
A poza tym to czysta przyjemność zrobić coś samemu przy aucie :)