Strona 12 z 19

Re: FIAT LINEA 2011

: 27 mar 2013, 15:30
autor: enter
ten nowy diesel jest z musu, bo poprzednik (90 KM - jak u Ciebie Smak) nie spełnia norm emisji spalin. Zgadzam się z przedmówcami: jeden silnik w ofercie to trochę lipa. Z tego, co widzę u Turków, to tylko jeden wzór tapicerek jest w poszcz. wersjach.

Re: FIAT LINEA 2011

: 27 mar 2013, 15:48
autor: buhert
Bo nie ma nic głupszego niż "zrobiliśmy lifting! Dajemy Wam do wyboru jeden silnik!" a jak ktoś nie lubi Diesla to już Linee odrzuci.
A potem "Fiat Linea słabo się sprzedaje" a jak ma się dobrze sprzedawać skoro nie ma żadnego wyboru(?)
Jakieś miejskie pierdziwozy z mniej znanych marek mają nawet po 2 silniki do wyboru...
Powinny być min 2 benzyny i 2 Diesle w ofercie ale Fiat ma to gdzieś bo za dużo $$ w USA dostają.

Re: FIAT LINEA 2011

: 27 mar 2013, 15:57
autor: karollino
Fajnie że Linea FL znajdzie się jednak w sprzedaży, ale... Jak dla mnie to również krok w tył.
Zmiany wyglądu kokpitu i zewnętrzne nie rekompensują listy obciętego wyposażenia (brak klimatyzacji w aucie za 10 000 EUR?!). Szczególnie że za rogiem czają się Rapid, C3 Elize (czy jak go się tam pisze) i Thalia (najmniej atrakcyjna optycznie, ale z bogatym wyposażeniem), gdzie w wersjach wyposażenia można przebierać może nie dowoli ale dość swobodnie.
No i ten jeden silnik - dobrze że nie ma najsłabszej benzynowej jednostki (nie żebym wierzył w rozsądek konstruktorów czy księgowych - EURO5 go nie wpuściło), ale to chyba jedyny przypadek wśród polskich salonów, gdzie oferowany model jest tylko z jednym silnikiem i to wysokoprężnym! Jak dla mnie, to wygląda to tak jakby Lineę FL wypuszczono na rynek z myślą jedynie o koneserach i wielbicielach marki. Fajny pomysł, ale nie w tym kraju i (chyba się na mnie bardzo nie obrazicie?) nie ten "kaliber" auta.

Re: FIAT LINEA 2011

: 27 mar 2013, 16:33
autor: enter
ja się na pewno nie obrażę, nie każdy jest miłośnikiem Diesla, a jeśli już nim jest, to 1,3 jest trochę za mały da dłuższą metę. Co do konkurencji to pod względem wyglądu nie mają szans z lineą 1 czy 2 ale nie to jest najważniejsze, najbardziej liczy się silnik i wyposażenie a sentymenty czasami trzeba odłożyć na bok i jak tu l2 ma się sprzedawać? jeszcze jak znam Fiata bez żadnej reklamy?

Re: FIAT LINEA 2011

: 27 mar 2013, 16:37
autor: smak56
enter pisze:ja się na pewno nie obrażę, nie każdy jest miłośnikiem Diesla, a jeśli już nim jest, to 1,3 jest trochę za mały da dłuższą metę.
Co rozumiesz pod pojęciem "na dłuższą metę"?

Re: FIAT LINEA 2011

: 27 mar 2013, 16:42
autor: CrazyKetchup
Enter nie przesadzaj z tym nie mają szans niby o gustach się nie dyskutuje jak postawisz podstawową wersję Rapid'a i L2 to sorry ale bardziej mi się podoba Rapid. Wg. mnie L1 jest ładniejsza od np. Rapida ale L2 w życiu bo L2 - jest trochę odpustowo przekombinowana poza tym jak inni piszą środek już się opatrzył w EVO. To co było ładne w L1 zepsuli w L2 czyli przód, linia nadwozia i kufer :) , jeden silnik do dyspozycji, pewnie z filtrem DPF - porażka. Ja np. gdybym w tym roku miał kupować auto to przez jednego diesla w ofercie momentalnie bym odrzucił L2 - robię zbyt małe przebiegi na diesla a w przyszłości planuje LPG co jest w Polsce akurat bardzo popularne więc nie rozumiem co FIAT chciał uzyskać w Polsce, tym bardziej że Punto jakoś mogą wkładać różne silniki.

Re: FIAT LINEA 2011

: 27 mar 2013, 17:11
autor: enter
smak56 pisze:
enter pisze:ja się na pewno nie obrażę, nie każdy jest miłośnikiem Diesla, a jeśli już nim jest, to 1,3 jest trochę za mały da dłuższą metę.
Co rozumiesz pod pojęciem "na dłuższą metę"?
dla niektórych 95 KM to za mało.

W każdym aucie za 10 tys. EURO za klimatyzację trzeba dopłacić wszędzie. Thalię wycofali bo nie widzę jej w konfiguratorze. Rapid też mi się podoba, ma duży wybór rodzajów foteli (są nawet kubełkowe) ale należy wspomnieć, że jest droższy od Linei

Re: FIAT LINEA 2011

: 27 mar 2013, 17:32
autor: smak56
enter pisze: dla niektórych 95 KM to za mało
Z tą mocą to jak z drogą i życiem; najpierw pod górkę a później już tylko ......... :pomysli

Re: FIAT LINEA 2011

: 27 mar 2013, 17:54
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
FL 1.3 95KM jest tylko o 2tyś droższy od L1 8v (katalogowo). Kiedyś 1.3 Dynamic kosztował 58tyś. Najtańszy Rapid z podobnym wyposażeniem co LineaFL Easy kosztuje 53tyś, ale pod maską ma benzynę 1.2 75KM. Jeśli Fiat dobrze to rozegra, to sprzeda więcej egzemplarzy niż L1. Produkcja dużej ilości tylko jednej wersji silnikowej obniża koszty. Tyle dobrze, że dają najmocniejszą wersje 1.3. Teraz dobra oferta dla flot i ulice zaleją Linki.

Re: FIAT LINEA 2011

: 27 mar 2013, 18:10
autor: CrazyKetchup
O flotach nie pomyślałem - rzeczywiście teraz może być zalew białych L2 , jedynie co to sedan nie bardzo pasuje do van'a :) .

Re: FIAT LINEA 2011

: 27 mar 2013, 18:35
autor: karollino
enter pisze:W każdym aucie za 10 tys. EURO za klimatyzację trzeba dopłacić wszędzie. Thalię wycofali bo nie widzę jej w konfiguratorze. Rapid też mi się podoba, ma duży wybór rodzajów foteli (są nawet kubełkowe) ale należy wspomnieć, że jest droższy od Linei
OK, przyznaję ze nie przeglądałem katalogów a wycieczki po salonach zakończyłem dwa lata temu kiedy to znalazłem swoją Linę. Stąd to zdziwienie, że w L2 brakuje klimy w podstawowej wersji (POP). Ówczas, czyli dwa lata temu, Thalia srpzedawała sie jak świeże bułeczki, bo za 42 kPLN była automatyczna klima, pełna elektryka i 15" alu.
Ja dalej będę sie upierał że zabeiranie klimy w takim aucie to pomyłka (skoro konkurencja każe sobie dopłacać, to też dali ciała). Punto z 2013 w najtańszej wersji ma ją w standardzie.

Re: FIAT LINEA 2011

: 28 mar 2013, 13:01
autor: buhert
Wszystko ładnie pięknie ale nic nie zmieni faktu, że brak szerokiej oferty silnikowej to strzał w plecy.
Co do tematu klimy - znam takich co uważają, że jest ona w samochodzie totalnie nie potrzebna - stąd są wersje bez niej.

Re: FIAT LINEA 2011

: 28 mar 2013, 13:29
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Dobrze, że w ogóle jest/będzie. Narzekaliśmy że nie było Liny w ofercie. Gdy dali, to problem że tylko jeden silnik. Gdyby dali pełną gammę, to byłoby dlaczego nie ma mocniejszych wersji. I tak bez końca.
Mnie ciekawi jak zrobią światła dzienne, chyba teraz już muszą być. ESP też powinno być w standardzie.

Re: FIAT LINEA 2011

: 28 mar 2013, 13:51
autor: karollino
He he - no trochę racji z tym narzekaniem. :D

buhert - podpisuję się obiema ręcyma pod tym że 1 silnik to strzał w kolano.

Re: FIAT LINEA 2011

: 28 mar 2013, 14:23
autor: emmer
Kuzyn - nie jestem do końca przekonany. ciekawe czy homologacjia nie ciągnie się ze "starej"