Strona 12 z 14

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

: 24 maja 2018, 21:19
autor: EGON
Ja wiem tylko tyle że T-jet robi grymasy na lpg zanim silnik się nagrzeje. Podobno ma takie korekty pb że LPG nie nadarza potem rozwala to mape pb i są problemu z odpalaniem rano. Jak zamontuje gaz to zobaczę jak będzie u mnie. Zatem strojenie LPG z t-jet musi być dokładne.

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

: 24 maja 2018, 22:24
autor: zibi186
No , nie wiem 🤔 Egon , ja ostatnio przy okazji różnych robót odłączalem aku parokrotnie , a to przy wymianie termostatu a to przy naprawie rozrusznika, a wówczas prawdopodobnie resetuje się mapa lpg . Gdyby tak bylo , to na bank mialbym problemy z pb , a nie mam . . . 🤔

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

: 24 maja 2018, 23:25
autor: Szczypior
Mapa LPG się nie resetuje bo jak to nie ECU że się uczy tylko ma stałe nastawy które ktoś wprowadził, czasy wtrysków za pomocą mnożnika
Resetuje się mapa pb, powracają fabryczne ustawienia. Jeżeli LPG jest źle ustawione to rozwala mapy benzyny, wtedy na zimnym silniku są różne problemy właśnie na pb a po resecie problem mija na jakiś czas. Wtedy znak że trzeba poprawnie ustawić gaz.

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

: 24 maja 2018, 23:44
autor: zibi186
Szczypior , sorry ale chyba nie masz racji . Z tego co mi wiadomo u nas nie wystarczy odpiąć aku , aby zresetować mapę pb . Chyba że mam mylne info . . . 🤔 poza tym bylem świadkiem bedąc na jednej z wymian filtrów lpg zaraz po robocie z odpięciem aku , gdzie mapa lpg dopiero sie tworzyla . Na wykresie byla niekompletna i gazownik to potwierdził . . .

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

: 25 maja 2018, 7:10
autor: EGON
Zibi na gazie się znam bardzo dobrze. W sterowniku LPG robisz tylko nastawy względem paliwa. Wszystko opiera się o czas wtrysku np. bieg jałowy masz czas wtrysku benzyny na benzynie załóżmy 2.7 po przełączeniu na LPG czas wtrysku benzyny ma być również 2.7. Chodzi oto by komputer benzynowy w aucie nie rozróżniał jakie paliwo mu podajemy. Jak jest źle wyregulowane lub źle zrobiony montaż to czas wtrysku na benzyny na lpg jest inny. Wtedy komputer benzynowy robi korekty by ratować sprawę. Jak korekty są już za duze zaczynają się dziać jaja. Wtedy zrobienie ok. 200km na paliwie powinno przywrócić prawidłowe korekty. Z tego co wiem odłączenie akumulatora w t-jecie nie zeruje mapy benzyny ale to sprawdzę.

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

: 25 maja 2018, 7:34
autor: leszek1234
EGON pisze: 24 maja 2018, 21:19 Ja wiem tylko tyle że T-jet robi grymasy na lpg zanim silnik się nagrzeje.
Mój nie robi i nigdy nie robił grymasów na lpg;) Zaraz po odebraniu samochodu od gazownika po zamontowaniu gazu szarpał tylko przy gwałtownym przyspieszaniu więc wróciłem do poprawki. Pojeździliśmy razem z laptopem na kolanach i po tej regulacji jest wzorowo (już kilka lat). Nic nie robię, wymieniam filtry.

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

: 25 maja 2018, 7:38
autor: Szczypior
zibi186 pisze:Szczypior , sorry ale chyba nie masz racji . Z tego co mi wiadomo u nas nie wystarczy odpiąć aku , aby zresetować mapę pb . Chyba że mam mylne info . . . Obrazek poza tym bylem świadkiem bedąc na jednej z wymian filtrów lpg zaraz po robocie z odpięciem aku , gdzie mapa lpg dopiero sie tworzyla . Na wykresie byla niekompletna i gazownik to potwierdził . . .
Nie będę przekonywał.
To nie są moje domysły tylko doświadczenie, paręnaście aut w życiu wyregulowalem .
Mapa LPG to tylko wizualizacja dla regulacji, chociaż i tak się powinno regulować na czasy wtrysków lub korekty ECU. Mnożnik jest od regulacji a nie mapa. Jeżeli gazownik ustawia gaz na mapki to kupa nie gazownik :) powinno się z lapkiem na kolanach i w drogę na czasy wtrysków ustawiać.
To, że byłeś świadkiem nie znaczy, że masz rację :) trzeba jeszcze wiedzieć dlaczego tak się dzieje, ja się nie domyślam tylko wiem :) Jeżeli interesował by Cie temat polecam forum LPG lub chociaż przeczytać instrukcje sterownika np staga.

A czy w fiacie po odłączeniu aku mapa pb się resetuje czy nie, nie będę się upierał bo akurat tego silnika nie robiłem. W większości aut tak, jeżeli nie jest od tego komp i przed każdą regulacja gazu trzeba to zrobić.

Cóż za zdziwienie było Pana który przyjechał do mnie ze świecącym checkiem mówiąc, że powiedzieli mu ze ten silnik tak ma i będzie się świecić na gazie a ja mu wyregulowalem podczas jazdy i od paru lat nie ma kontrolki. Oczywiście była uboga mieszanka a gazownik ustawiał gaz na mapki, na postoju.....

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

: 25 maja 2018, 7:53
autor: EGON
leszek1234 pisze: 25 maja 2018, 7:34
EGON pisze: 24 maja 2018, 21:19 Ja wiem tylko tyle że T-jet robi grymasy na lpg zanim silnik się nagrzeje.
Mój nie robi i nigdy nie robił grymasów na lpg;) Zaraz po odebraniu samochodu od gazownika po zamontowaniu gazu szarpał tylko przy gwałtownym przyspieszaniu więc wróciłem do poprawki. Pojeździliśmy razem z laptopem na kolanach i po tej regulacji jest wzorowo (już kilka lat). Nic nie robię, wymieniam filtry.
To dobrze możesz polecać gazownika który Ci robił widoczne jest dobry i zrobił jak należy. A wiesz może jaka masz ustawiona temp. przełączenia na Lpg ?

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

: 25 maja 2018, 8:13
autor: leszek1234
EGON pisze: 25 maja 2018, 7:53 A wiesz może jaka masz ustawiona temp. przełączenia na Lpg ?
Wiedziałem. Kiedyś :ink
Jak to istotne to się zmuszę, podepnę komputer i sprawdzę ale myślę , że pytasz tylko przez ciekawość.

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

: 25 maja 2018, 8:18
autor: EGON
Pytam bo niektórzy gazownicy radzą z problemem na inne sposoby. Ustawiają wyższa temperatura przełączania na Lpg np od 50 stopni lub w danych obrotach w ogóle auto chodzi na benzynie mimo i jest przełączone na lpg. Ale zapewne masz dobrze skoro regulował podczas jazdy. Ja bede swój regulował na sonde Afr

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

: 25 maja 2018, 9:10
autor: zibi186
U mnie jest ustawione na 30 °C . W lecie podobno można obniżyć do 20 , ale nie chcialem żeby zmienial . A check nie zaswiecił mi się jeszcze w aucie z powodu lpg . W ogóle, tylko jeden raz - po badaniu kompresji na cylindrach 😃 przejechalem na gazie tym autem ponad 100 tyś . Z tą mapą na plg pewnie masz rację - aż tak się nie znam :róż

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

: 25 maja 2018, 9:15
autor: EGON
zibi186 pisze: 25 maja 2018, 9:10 U mnie jest ustawione na 30 °C . W lecie podobno można obniżyć do 20 , ale nie chcialem żeby zmienial . A check nie zaswiecił mi się jeszcze w aucie z powodu lpg . W ogóle, tylko jeden raz - po badaniu kompresji na cylindrach 😃 przejechalem na gazie tym autem ponad 100 tyś . Z tą mapą na plg pewnie masz rację - aż tak się nie znam :róż
Potwierdza to tylko teorie że T-Jet na gazie będzie chodził, ważny tylko poprawny montaż i regulacja.

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

: 25 maja 2018, 22:52
autor: Szczypior
Temp przełączania dużo zależy od wtrysków i sposobie ich montażu ( czy są poziomo czy pionowo). Dla przykładu, hany w pionie przy temp przełączaniu 20' zrobiły 100tys i nadal bez problemu jeżdżą, oczywiście są zrobione korekty po temperaturze.

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

: 25 maja 2018, 23:01
autor: zibi186
U mnie hany , ale nie zwrócilem uwagi jak są : pion , czy poziom 🤔

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

: 25 maja 2018, 23:39
autor: Szczypior
Najlepiej jak są w pionie bo równomiernie się zużywają.