Strona 12 z 22

: 01 sty 2011, 20:28
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
pawe1_c pisze:życie jest brutalne i mam benzyniaka do diesla musiałbym dopłacić około 7 tysiaków, z biegiem czasu żałuję że niedopłaciłem tej kasy, oprócz motoru miałbym lepsze wyposażenie
Moim zdaniem jedyne co jest warte dopłaty to klima. Tyle że Fiat życzy sobie 4tyś za manualną, to bardzo dużo.

: 01 sty 2011, 20:32
autor: cichy
Coval pisze:4tyś za manualną, to bardzo dużo.
dowiadywałem się w lecie i tyle samo mi zaśpiewali w ASO na Mełgiewskiej w Lublinie

: 02 sty 2011, 6:51
autor: Rafcio
Coval pisze:Moim zdaniem jedyne co jest warte dopłaty to klima. Tyle że Fiat życzy sobie 4tyś za manualną, to bardzo dużo.
4 tyś to trochę dużo ale ale z tego co się orientuję to inne marki też mają podobne ceny

: 13 sty 2011, 15:20
autor: kazgas
Właśnie wróciłem z przeglądu gwarancyjnego.
Po przeczytaniu postów odnośnie traktowania naszych samochodów w serwisach postanowiłem stracić trochę czasu i popatrzeć mechanikom na ręce.
Jestem naprawdę pozytywnie zaskoczony.
Po przybyciu do serwisu Walmot w Tarnowie mimo iż przyjechałem 20 minut wcześniej zostałem od razu przyjęty.
Po ustaleniu co będzie robione w ramach przeglądu mistrz zapytał mnie o usterki w samochodzie.
Odnośnie znów pojawiających się stuków z tyłu na odbojach sam zaproponował że mi je zamówi bo ponoć je poprawili i teraz materiał jest miększy.
Odnośnie podejrzeń do nierównego ścierania się opon zaproponował, że oprócz sprawdzenia zbieżności na płycie w ramach przeglądu wstawił mi samochód na stanowisko do ustawienia zbieżności, aby na 100% sprawdzić zbieżność ( zbieżność wyszła wzorcowa).
Do samochodu dorwało się dwóch młodych mechaników.
Mistrz sam zaproponował abym sobie popatrzył na ich pracę.
Po sprawdzeniu samochodu na ścieżce diagnostycznej, rozebrano hamulce, wyczyszczono i nasmarowano mimo ze klocki były jak nowe, wymieniono olej ( Selenia K) i filtr oleju.
Filtr powietrza był w super stanie i mistrz kazał go tylko wyczyścić i przedmuchać, bo szkoda pieniędzy na wymianę, po podpięciu do gniazda diagnostycznego błędów nie stwierdzono, nasmarowano zamki i uszczelki, oczywiście uzupełniono płyny.
Prawie cały czas patrzyłem na mechaników i mimo ze młodzi przegląd wykonali solidnie.
Na koniec samochód umyto.
Czas trwania przeglądu ok. 2 godzin.
Cena; robocizna 318zl, materiały 250zł, razem 568zł.
Samochód jest w stanie idealnym ( oczywiście jeszcze muszę podjechać na wymianę bałwanków)
Tak że przegląd zaliczony i naprawdę jestem zaskoczony serwisem.
Ze względu na stuki sprawdzili naprawdę dokładnie zawieszenie ( luzy i amortyzatory) i wszystko jest w porządku, tak że stuki to od bałwanków.
Trochę się rozpisałem, ale czasami mechaników trzeba pochwalić.

: 15 sty 2011, 9:14
autor: emmer
kazgas pisze:Odnośnie podejrzeń do nierównego ścierania się opon zaproponował, że oprócz sprawdzenia zbieżności na płycie w ramach przeglądu wstawił mi samochód na stanowisko do ustawienia zbieżności, aby na 100% sprawdzić zbieżność ( zbieżność wyszła wzorcowa).
ale coś mówił o tym zjawisku?

: 15 sty 2011, 18:24
autor: kazgas
ale coś mówił o tym zjawisku?
Generalnie znał prawie wszystkie dolegliwości linek.
bałwanki ( u mnie wymieni na nowe poprawione)
ścieranie opon ( bardzo dokładnie polecił sprawdzić zawieszenie tj amorki, ewentualne luzy i w tym serwisie zbieżność jest pokazywana od razu przez przejazd przez płytę diagnostyczną, ale po sprawdzeniu na płycie oraz na podnośniku po sprawdzeniu wszystkich luzów na tulejach ( nie było żadnych luzów ) polecił wjechać na stanowisko do ustawiania zbieżności ( tam powiedział że będzie pewny na 100% że zbieżność jest dobra).
Tak że bardzo solidnie podszedł do sprawy. Tak jak podawałem u mnie zjawisko cięcia opon nie występuje ( przy wymianie mierzyłem bieżnik i niby jest jednakowy, ale na suchych oponach tak jakby minimalnie od wewnętrznej strony troszeczkę na na moje oko był więcej przytarty chociaż pomiary tego nie wykazały).
Dlatego po pytaniu o ewentualne usterki poprosiłem o ewentualne sprawdzenie zbieżności.
Odnośnie łożysk amortyzatorów też zna sprawę, bo nawet szkicował mi że miseczka jest za głęboka i zbiera się tam woda i je zaciera.
Odnośnie odmy też zna sprawę i sprawdzali ją ale u mnie jest dobra.
Tak więc podsumowując to znał wszystkie dolegliwości i pocieszył mnie że w punto i brawo są podobne usterki.

: 29 sty 2011, 15:46
autor: krzyspi
Dziś odebrałem Linkę z gwarancyjnego przy przebiegu 60000 km... i muszę się pochwalić że (odpukać) oprócz tego co trzeba (olej,filtry itp.) nic mojemu maleństwu nie dolega :banan

: 29 sty 2011, 15:58
autor: cichy
krzyspi pisze:nic mojemu maleństwu nie dolega
nic tylko pogratulować :)

: 29 sty 2011, 16:22
autor: Rafcio
krzyspi pisze:nic mojemu maleństwu nie dolega
Ciekawe jak moja będzie wyglądać przy tym przebiegu :pomysli

: 29 sty 2011, 16:41
autor: Tomek
krzyspi pisze: nic mojemu maleństwu nie dolega :banan
No to gratulacje.
Widać że Linea się spisuje.
Poczochraj ją po antence ode mnie :)

: 29 sty 2011, 17:35
autor: jay_21
krzyspi, jaki koszt 2-go przeglądu?

: 29 sty 2011, 19:17
autor: krzyspi
Tomek pisze:Poczochraj ją po antence ode mnie
nawet nie wiesz jak się ucieszyła :lacha
jay_21 pisze:krzyspi, jaki koszt 2-go przeglądu?
zapłaciłem 385 pln tylko że to już był mój trzeci

: 31 sty 2011, 9:48
autor: emmer
krzyspi pisze:zapłaciłem 385 pln tylko że to już był mój trzeci
koszt wszystkiego? chyba sama robocizna?

: 31 sty 2011, 16:54
autor: krzyspi
wymiana oleju, filtrów, ogólny przeglądzik reszty, podłączenie do kompa no i....więcej grzechów nie pamiętam - koszt wszystkiego łącznie z robocizna 385pln....

: 31 sty 2011, 18:20
autor: cichy
Dzisiaj miałem robiony przegląd, standardowo 550 zł, dzisiaj zapłaciłem 630,02 zł. a w to wchodziło: W.EKO.OCZYSZCZENIE HAMULCÓW, CZYSZCZENIE PRZEPUSTNICY/TEST, OLEJ SILNIKOWY CASTROL 10W40 1L, FILTR OLEJU PP-2,8,1, FILTR POWIETRZA 1,4 ALB/P-GRANDE, FILTR P.PYŁK.LINEA