Strona 11 z 22

: 15 gru 2010, 21:52
autor: rob_ert
mireks pisze:- wymianę filtra paliwa (mam diesla i tak chce producent), a będzie to bolesne dla kieszeni, ok. 400-500 zł,
Nie będzie tak źle. W ASO filtr paliwa kosztuje 350 zł. Jeszcze nie wymieniałem osobiście, ale się przymierzałem i rozglądałem się po sklepach i dopytałem mojego mechanika. W większości sklepów proponują jako zamiennik wkład filtrujący (tak im wskazują programy komputerowe do doboru filtrów). Jednak nie jest to prawdą. Wkłady do filtra nadają się do silników 1.3, ale montowanych do innych Fiatów, z inną turbosprężarką. W naszych silnikach musisz wymienić niestety cały filtr.
(Moim konsultantem w tej sprawie jest mój znajomy mechanik pracujący w ASO od kilkunastu lat.)
Co do wymiany - to również nie ma z tym problemu jeśli chodzi o zapowietrzanie układu. Nie trzeba nawet wstępnie zalewać filtra paliwem. Po wymianie należy przekręcić kluczyk w stacyjce dwa, trzy razy bez zapalania i pompa sama odpowietrzy układ.
Jakieś trzy miesiące temu pytałem o te filtry w najbliższym ASO i mieli jeszcze 7 szt. które szef kazał im sprzedać bez prowizji w celu zmniejszenia wartości księgowej magazynu (o ile pamiętam były o około 90 zł tańsze niż normalnie - niezłe marże sobie liczą), więc może warto popytać, poszukać i wymienić samemu?

: 16 gru 2010, 14:09
autor: Tomek
rob_ert pisze:W ASO filtr paliwa kosztuje 350 zł.
Przerażacie mnie z tą ceną filtra paliwa do dieselka.
Przecież te filtry na allegro są po stówce klik
No chyba że te filtry z ASO są trzy i pół raza lepsze.

: 27 gru 2010, 10:42
autor: rs8
Co jest zalecany do wymiany przy przeglądzie 30tys.?

: 27 gru 2010, 11:40
autor: jay_21
rs8 pisze:Co jest zalecany do wymiany przy przeglądzie 30tys.?
To co w instrukcji obsługi kolego. Polecam czasem tam zajrzeć.

: 28 gru 2010, 11:12
autor: mireks
rob_ert pisze: wymianę filtra paliwa (mam diesla i tak chce producent) (...) więc może warto popytać, poszukać i wymienić samemu?
Na pewno da się ten filtr wymienić samemu, tylko że obawiam się powikłań jakie mogą wystąpić po wymianie. Wolę nie ryzykować. Już na samym początku założyłem, że jest te konieczny koszt eksploatacyjny tak jak wymiana paska rozrządu w innych silnikach i się z tym faktem pogodziłem. Sam koszt wymiany pewnie będzie niewielki o ile filtr jest umiejscowiony w komorze silnika, a jedynie na czym się da oszczędzić to wysokość marży w cenie detalicznej filtra. Póki co problem odkładam na 6 miesięcy, bo mniej więcej za tyle czasu przewiduję konieczność wymiany tego filterka.

pozdrawiam
mireks

: 31 gru 2010, 9:30
autor: emmer
przy okazji wymiany nadkola, zapytałem o koszt przeglądu po 60 tys km. powiedziano mi że robocizna około 300 zł, materiały około 600-700 zł.

1000 zł?!. Co oni tam wymieniają? Nie mam dostępu do książki gwarancyjnej, jak ktoś może napisać to poproszę.

: 31 gru 2010, 11:10
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
W instrukcji pisze co trzeba robić przy 60tyś. http://aftersales.fiat.com/ELUM/main.as ... 0&markID=1" onclick="window.open(this.href);return false;

: 31 gru 2010, 12:29
autor: emmer
ok. dzieki.

lecz w dalszym ciągu zastanawiam się co tam w sumie może kosztować 700 zł. niestety dowiem się pod koniec stycznia.

: 31 gru 2010, 12:55
autor: sebastianc78
DO naszych silników są bardzo drogie świece w granicach 200 zł za 4 sztuki + skromna marża serwisu

http://moto.allegro.pl/swieca-swiece-za ... 45129.html" onclick="window.open(this.href);return false;

: 31 gru 2010, 17:15
autor: duskap
Masakra. Po 30 tys km też świecę wymieniają i za 580zł cały przegląd kasują. Co aż tyle ma kosztować aby 400zł więcej było?

: 31 gru 2010, 17:27
autor: cichy
duskap pisze:Masakra. Po 30 tys km też świecę wymieniają i za 580zł cały przegląd kasują. Co aż tyle ma kosztować aby 400zł więcej było?
piszecie jakieś ceny makabryczne tych świec, mi przy 30 000 wymienili świece w specyfikacji mam że 4 sztuki każda za: 31,64 zł wiec za same świece zapłaciłem 146,69 zł. A za cały przegląd zapłaciłem 818,60 zł.

Czyli za 818,60 zł. 1- robocizna 330,32 zł. 2-filtr oleju 3-wkład filtrujący 4-świeca zapłonowa x4 5- klocki hamulcowe 6-zaworki r5w 7-GTX 5W/GTX 5W/40 BECZKA 8-oraz jakieś materiały pomocnicze. :smutny

: 01 sty 2011, 17:59
autor: Tomek
pawe1_c, do T-JETa są jakieś czarodziejskie świece, jedyne takie na świecie i przez to strasznie drogie.

: 01 sty 2011, 20:03
autor: cichy
Tomek, to tylko współczuć

: 01 sty 2011, 20:17
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
pawe1_c pisze:Tomek, to tylko współczuć
Coś za coś, mimo iż T-Jet ściga w kosztach diesla, to i tak nie zmieniłbym go na inną wersję.

: 01 sty 2011, 20:21
autor: cichy
Coval pisze:Coś za coś, mimo iż T-Jet ściga w kosztach diesla, to i tak nie zmieniłbym go na inną wersję.
życie jest brutalne i mam benzyniaka do diesla musiałbym dopłacić około 7 tysiaków, z biegiem czasu żałuję że niedopłaciłem tej kasy, oprócz motoru miałbym lepsze wyposażenie