Strona 2 z 3
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
: 12 wrz 2024, 12:47
autor: skory85
A pompkę paliwa sprawdzałeś? Kiedyś też tak miałem. A przerywa podczas jazdy? Muli a później jest ostre zerwanie?
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
: 12 wrz 2024, 15:00
autor: marek_gh
Pompa dobrze , pracuje, mam problem tylko przy odpalaniu.
Przy wyższych obrotach ,prędkościach jedzie jak strzała.
Normalna praca .Nic nie przerywa ,nie muli .
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
: 13 wrz 2024, 8:13
autor: marek_gh
Witam,
Dziś doszły kolejne błędy
U1707
B1032
Odpalił za drugim razem dopiero.
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
: 14 wrz 2024, 16:43
autor: mwas
Masz możliwość odczytu tych błędów przez Multiecuscan ?
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
: 14 wrz 2024, 17:31
autor: marek_gh
Muszę tak zrobić ,bo ten który mam jakieś głupoty pokazuje.
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
: 16 wrz 2024, 20:01
autor: marek_gh
Witam,
Odczytałem i wygląda to tak.
Na pierwszym przed wypięciem modułu Blue&Me(taka moja sugestia uszkodzenia) , a na drugim po wypięciu.
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
: 16 wrz 2024, 23:03
autor: smak56
Kilka z Twoich błędów miałem w swoim samochodzie. Rozwiązanie ich (teraz) jest proste. Posłużę się moimi odczytami.
2.png
3.png
4.png
5.png
1.png
Za te błędy odpowiada kabel masowy przy lewym progu. Odsunąć lewą nakładkę progową i wyczyścić masę. Skasować błędy i koniec.
Błąd U1707 to błąd Węzła ... :
3(1) Blou&Me.jpg
Naprawa polegała na pokazaniu węzła komputerowi za pomocą PROXI
3(2) komp nie widzi.jpg
Do sprawdzenia również główna masa. Błędem tylnej wycieraczki się nie przejmuj. Pojawia się w pakiecie

Inne błędy były wynikiem rozładowanego akumulatora. Może komuś się przyda. Przerabiałem ten temat razem z Maćkiem
mwas-em
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
: 17 wrz 2024, 8:54
autor: marek_gh
Dzięki wielkie.Znajdę czas i muszę działać.
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
: 17 wrz 2024, 8:56
autor: marek_gh
A czy macie schemat poglądowy umiejscowienia wszystkich mas w naszych autach, gdzieś go widziałem , ale nie mogę go znaleźć ?
Mówimy o punkcie G021.
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
: 17 wrz 2024, 9:06
autor: marek_gh
Ok, sam wstawiałem.
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
: 17 wrz 2024, 15:38
autor: smak56
Dodatkowo dołączam schemat mas i połączeń przodu. Widok ogólny i widok zza kierownicy:
schemat_wiazka_elektryczna_front.png
schemat_front.png
Jak widzisz masa
C15 odpowiada za: body comp, panel sterowania, Airbag w kierownicy, sterowanie w kierownicy, coś z pedałami i dochodzi do centralki Airbaga
C050A. Masa
C20 odpowiada za: Blu&Me (
P143), poduszkę pasażera, centralny panel sterujący i dochodzi do drugiej śruby centralki Airbag. Centralka umiejscowiona jest dokładnie w ten sposób ja na schemacie. Dostęp do niej, po zdjęciu prawej osłony tunelu środkowego. Schematy przed naprawieniem usterki udostępnił mi
mwas
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
: 18 wrz 2024, 8:18
autor: marek_gh
Witam,
Wielkie dzięki, jeszcze nie zacząłem pracy , a dodatkowo przestała działać klimatyzacja.
Tylko pali się lampka kontrolna na przycisku , kompresor nie pracuje.
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
: 18 wrz 2024, 9:31
autor: marek_gh
Tak patrząc na układ połączeń , to łączenia są w gwiazdę.
Ciekawi mnie temat, czy szyna CAN ma podobna topologię ?
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
: 18 wrz 2024, 15:11
autor: smak56
U1601, U1602 i U1700 jest błędem szyny can. Za ten błąd odpowiada również ta masa. Masz na moich zrzutach.
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
: 18 wrz 2024, 20:55
autor: marek_gh
Witam.Oczyściłem te dwie masy.Niestety na razie nie mogę podłączyć programu ponieważ mam problem z moim interfejsem "Viakena ELM327" wersja bluetooth(zapomniałem jak ustawić port komunikacji i prędkość transmisji)
Dodatkowo zauważyłem rosnącą oporność podczas pracy silnika z 1-2ohm w postoju do ok.50ohm podczas pracy , czy to normalny objaw? Pomiar pomiędzy "Aku" a np.punktem na kompresorze klimatyzacji.
Wczoraj tyle mogłem tylko ogarnąć. Myślę ,że muszą sprawdzić jeszcze masę główna(choć z drugiej strony mam ładowanie , oraz rozrusznik kręci bez problemu). Z tego co widzę z masa "Aku". idzie na podłużnice pod nim i dalej na skrzynie biegów?
Niestety nie chce mój interfejs współpracować z Multiecusckanem , tylko z AlfaObd (tu nic nie można za wiele zrobić).
Musze zakupić na kablu USB , dla pewności.