Gniazdo zapalniczki
- afrodeezyack
- klubowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 30 lis 2010, 8:28
- Przebieg: 19000
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Koledzy orientuje się ktoś z Was jaki prąd dają nasze zapalniczki? Mam lodówkę turystyczną i gdy podłączam ją w samochodzie działa bez zarzutu ale gdy włączę ją przez transformator 230V/12V z domowego gnaizdka to nic z tego. Transformator ma 650mA i to chyba za mało żeby to ruszyć. Zna się ktoś na tym?
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Jaką moc ma lodówka?
Gniazdo zapalniczki ma obciążalność 10A - przy napięciu 12V daje to max. obciążenie 120W.
Transformator jeśli ma 650mA na wyjściu (po stronie 12V) to daje 12*0,65=7,8W - to wystarczy na podłączenie nawigacji w domu
Podłączając pod ten transformator lodówkę która pobiera podejrzewam 2-4A (moc 20-50W) mogłeś go dość szybko spalić jeśli transformator nie ma zabezpieczenia przed przeciążeniem.
Gniazdo zapalniczki ma obciążalność 10A - przy napięciu 12V daje to max. obciążenie 120W.
Transformator jeśli ma 650mA na wyjściu (po stronie 12V) to daje 12*0,65=7,8W - to wystarczy na podłączenie nawigacji w domu

Podłączając pod ten transformator lodówkę która pobiera podejrzewam 2-4A (moc 20-50W) mogłeś go dość szybko spalić jeśli transformator nie ma zabezpieczenia przed przeciążeniem.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną 

- afrodeezyack
- klubowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 30 lis 2010, 8:28
- Przebieg: 19000
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Zapas 15W nie Amper - generalnie dobrze rozumiesz - zasilacz/transformator powinien mieć zawsze większą moc (ostatecznie równą choć to ryzykowne) w stosunku do urządzeń do niego podłączonych.
Jak podłączysz tą lodówkę pod transformator 60W to będzie działać.
Jak podłączysz tą lodówkę pod transformator 60W to będzie działać.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną 

- afrodeezyack
- klubowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 30 lis 2010, 8:28
- Przebieg: 19000
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
-
- Nowy
- Posty: 8
- Rejestracja: 26 mar 2011, 23:34
- Przebieg: 0
- Silnik: 1,6 16v 105 KM diesel
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Katowice
Lodówka turystyczna w bagażniku
Muszę włożyć lodówkę turystyczna do bagażnika jadąc do Chorwacji. Kupiłem przedłużacz do zapalniczki i przeciągnę go do bagażnika. Czy to dobry i bezpieczny pomysł? Może już ktoś jechał 10 godzin z załączoną lodówką na przedłużaczu w bagażniku ? proszę opisac jak to się sprawdziło.
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 267 razy
- Otrzymał podziękowań: 158 razy
Ja jechałem z załączoną lodówką turystyczną w bagażniku do Chorwacji, jakieś 15 godz. i nie było z nią, ani z niczym innym problemu. Z tym , że nie używałem żadnego przedłużacza, bo zleciłem w ASO założenie dodatkowego gniazda 12 V w bagażniku (jakieś 120 zł w zeszłym roku, może i dużo, ale trudno stało siękalonek pisze:Muszę włożyć lodówkę turystyczna do bagażnika jadąc do Chorwacji. Kupiłem przedłużacz do zapalniczki i przeciągnę go do bagażnika. Czy to dobry i bezpieczny pomysł? Może już ktoś jechał 10 godzin z załączoną lodówką na przedłużaczu w bagażniku ? proszę opisac jak to się sprawdziło.


FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM