Ciśnienie oleju może też być przy przekręconej panewce, jednak dźwięk panewki jest trochę inny bardziej metaliczny. Co ciekawe jednego dnia jest głośniej innego ciszej i po wciśnięciu sprzęgła też ciszej a to skłania się raczej na dwumase. Niebawem wymontuje skrzynie i się okaże.
Dziś jeden z mechaników zdiagnozował w następujący sposób: auto na luzie przygazowuje grzechocze, włączył wsteczny sprzęgło wciśnięte przygazowujemy i ucichło zdecydowanie, diagnoza na koło dwumasowe.
EGON pisze: 17 lis 2018, 21:02
Dziś jeden z mechaników zdiagnozował w następujący sposób: auto na luzie przygazowuje grzechocze, włączył wsteczny sprzęgło wciśnięte przygazowujemy i ucichło zdecydowanie, diagnoza na koło dwumasowe.
Na podstawie takiego "pomiaru" nie da się stwierdzić, że koło dwumasowe jest uszkodzone.
U mnie też rzęził na luzie i cichł po wciśnięciu sprzęgła. Zaczęło się przy 70km. Potem coś zaczęło wyć przy redukcji z wyższych obrotów, około 100kkm
Dwumas wymieniłem przy 140kkm.
Nie tukło się nic, ale sposób na uciszenie ten sam.
EGON pisze:Zamówiłem dwumasę , sprzęgło zimering i uszczelniacze półosi 28.11 jadę na warsztat to się przekonamy.
Powodzenia i ciszy po wymianie. To pewnie dwumas bo u mojego szwagra w bravo t-jet trzęsienie i hałasy ustaly po wymianie kola. U niego był pęknięty cały pierścień centrujacy koło...
Wstawiam filmik do porównania z starym kołem może komuś się przyda. Parametry nowego koła 415 0678 10 LUK: Luz mały 10mm luz od odbijania sprężyny do sprężyny 18mm. Zestaw śrub do montażu nr 411 0169 10
Koło wymienione + śruby + zimering wału + uszczelnienie dekla skrzyni. Tarcza sprzęgła po 81500 km jest o 0,2mm cieńsza od nowej, wysprzęglik jak nowy oba te elementy zostały . Moja dwumasa porównując z nową: luzy są podobne i troszkę gorzej sprężynuję i ciężej chodzi, czyli generalnie nie widać śladów jej zużycia. Mimo wszystko zdecydowałem się zaryzykować i ja wymienić. Po wymianie dwumasy takie poprawy. Wyciszyło się to trrrr w zakresie obrotów 2-3 tyś, ustały wibracje na jałowym, ustały wibracje na 2 przy przyspieszaniu, ustało zgrzytanie wstecznego. W tej chwili jadę sobie na 4 biegu, zatrzymuje się wrzucam wsteczny bez żadnego zgrzytu. Podsumowanie hałas to trrrr był potęgowany przez dwumasę natomiast reszta mogła poprawić się też przez to że skrzynia była wyciągana i być może inaczej ustawiła się na poduszkach.
Filmik stare koło
Moje sprzęgło po 140kkm było zużyte o 0.9mm. Docisk i wysprzęglik idealne. Wymieniłem, bo oprócz "trrrr w zakresie obrotów 2-3 tyś" http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=35&t=3614 , czasem mocno zawyło przy redukcji biegów. Nie miałem natomiast żadnych stuków puków, charakterystycznych dla dwumasy. Okazała się, tak jak u Ciebie, że winę za wszystkie dźwięki skrzyni ponosi dwumasa.
Z wyciekiem skrzyni nie wiem czy rozkręcali dalej bo w sumie sami to zrobili przy okazji wymiany sprzęgła. Co do dzwięku między 2 a 3 tyś obr. typu trrrr to na forum bravo jest o tym z 8 stron i większość typuje poduszkę silnika prawa od rozrządu. Wydaję mi się, że te silniki tak mają. Przy zużytej poduszce lub dwumasie jest to potęgowane, jedni słyszą i im przeszkadza (tak jak mi) a inni jeżdżą i się nie wsłuchują. Dźwięk na pewno zmienia się od temperatury otoczenia i obciążenia silnika. Fiat nie stosuje w tych konstrukcjach zaworu EGR. Przypomniało mi się jak kupiłem swoje pierwsze punto 2 1.2 16V po przesiadce z Alfy TS tez mnie drażnił ten dźwięk. Zdemontowałem zatem miskę i wymieniłem panewki (bo po alfie myślałem że tam leży problem) chodź stare były jak nowe i cała operacja nie dała żadnego efektu. Jak się zastanowię na tym to raczej dźwięki typu trrr są za sprawą zmiany wyprzedzenia kąta zapłonu i raczej Ten Typ Tak Ma ale jak kiedyś do tego dojdę do na pewno napiszę.