Strona 2 z 3

Re: Smutek o poranku- dym z rury + olej T-Jet

: 02 mar 2018, 21:54
autor: mwas
Ja o Mobilu też niestety nie mam zbyt dobrego zdania, także ten... :lacha

Re: Smutek o poranku- dym z rury + olej T-Jet

: 02 mar 2018, 22:38
autor: zibi186
mwas pisze: 02 mar 2018, 21:54 Ja o Mobilu też niestety nie mam zbyt dobrego zdania, także ten... :lacha
A ja jestem tylko ciekaw , czy to auta teraz takie " wybredne " , czy faktycznie rynek olejowy tak bardzo się " skurczył " , że praktycznie nie ma z czego wybierać . . . 🤔 🤣

Re: Smutek o poranku- dym z rury + olej T-Jet

: 02 mar 2018, 23:37
autor: wojtala
Ten Mobil to nie był mój wybór. Taki zaczął lać poprzedni właściciel i ja również przy nim pozostałem. Do dziś na niego nie narzekałem.

Re: Smutek o poranku- dym z rury + olej T-Jet

: 03 mar 2018, 2:32
autor: helletic
Majonez w silniku pamiętam od dawien dawna. Na mrozy nie ma mocnych i nie oleje tu winne. Mobil akurat bardzo dobrze się zachowuje w mrozy, jeżeli chodzi o płynność w takich temperaturach. Przynajmniej porównując ten o oznaczeniu 0W - ... z innymi olejami :ink

Re: Smutek o poranku- dym z rury + olej T-Jet

: 03 mar 2018, 8:25
autor: pogromcaslaskiej
Posiadacze t-jet którzy posiadają samochód od nowości,czy w pierwszych latach eksploatacji też mieli problem z odmą-separatorem?

Re: Smutek o poranku- dym z rury + olej T-Jet

: 03 mar 2018, 9:34
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Nie było problemów, a pierwsza zima Linei to 2009/2010, gdzie było czasem -20st, a mróz -10 utrzymywał się przez miesiąc. Przypuszczam że winne są teromstaty, silniki za długo się nagrzewają i nie odparowuje wody.

Re: Smutek o poranku- dym z rury + olej T-Jet

: 03 mar 2018, 9:59
autor: helletic
Majonezy w odmach, pod korkami olejowymi, na bagnetach itp. pamiętam już zanim miałem Lineę. Czy to zwykły "maluch", czy Nissan. Kumpel w "wypasionym ałdi" także ma majonez. Oleje co auto, to inne. No nie wierzę, że istnieje cudowny olej, który nie będzie powodował powstawania majonezu. Latem go nie ma. Jedynie temperatura w silniku ma na to wpływ, przebiegi itp. Dogrzanie oleju do temp. optymalnej graniczy z cudem robiąc nawet 30 km jednorazowo.
Bagnet w moje Linie wystrzelił po około 1,5 roku jej używania od nowości. Termostat był ok. Przebiegi na tamten okres max 20 km i postój. To zabija odmy marznącym majonezem, a nie Selenia, czy Mobil. Oczywiście po zmianie na Mobila miałem wrażenie, że jest lepiej. A chyba tylko się pocieszałem.

Re: Smutek o poranku- dym z rury + olej T-Jet

: 03 mar 2018, 13:50
autor: Sebek
Ja pamiętam majonez pod korkiem oleju tylko z Dużego Fiata, w pozostałych autach tego nie miałem, aż nie trafiła mi się Linka :zmieszany Może dlatego że jeździłem na mineralnych i pół syntetykach :? :pomysli

Re: Smutek o poranku- dym z rury + olej T-Jet

: 03 mar 2018, 15:11
autor: leszek1234
Tutaj trzeba by podzielić na parkujących w garażu (+st.C) i parkujących pod chmurką. Ja mam tą pierwszą wersję i nigdy, czy to Selenia czy Mobile1 czy Shell) majonezu nie miałem ( do pracy codziennie ok.15km no i dłuższe trasy).

Re: Smutek o poranku- dym z rury + olej T-Jet

: 03 mar 2018, 20:56
autor: wojtala
helletic pisze: 03 mar 2018, 9:59 Bagnet w moje Linie wystrzelił po około 1,5 roku jej używania od nowości.
Ja mam Linkę 5 lat i nigdy nic takiego się nie przydarzyło. Nawet w poprzednim samochodzie, choć tam jeździłem na mineralnym. Dlatego nawet się nie spodziewałem, że coś takiego może się stać. Pewnie za mało forum, bo bym z pewnością coś wyczytał i mógł zapobiec.

Re: Smutek o poranku- dym z rury + olej T-Jet

: 04 mar 2018, 2:29
autor: zibi186
wojtala pisze: 03 mar 2018, 20:56
helletic pisze: 03 mar 2018, 9:59 Bagnet w moje Linie wystrzelił po około 1,5 roku jej używania od nowości.
Ja mam Linkę 5 lat i nigdy nic takiego się nie przydarzyło. Nawet w poprzednim samochodzie, choć tam jeździłem na mineralnym. Dlatego nawet się nie spodziewałem, że coś takiego może się stać. Pewnie za mało forum, bo bym z pewnością coś wyczytał i mógł zapobiec.
Przy tych temperaturach niewiele mógłbyś zrobić . . . Chyba , że jeździsz na Castrolu - to wymienić olej :) A poza tym unikać jak ognia krótkich tras , co nie zawsze się da . Trzeba przeczekać , podobno już niedługo :)

Re: Smutek o poranku- dym z rury + olej T-Jet

: 05 mar 2018, 0:35
autor: K0J0T
Robi się cieplej i czas zacząć czyszczenie. Powiedzcie mi czy takie dźwięki z rana na zimnym silniku po uruchomieniu jakby raz na jakiś czas coś się zacierało i trzeszczało zwłaszcza w momencie po dodaniu gazu to normalne ? Czy może to wynikać z tej zanieczyszczonej odmy?
Ps. Czy muszę doposażyć się w jakiś nowy oring jak zdejmę separator ?
No i czy całość mogę śmiało kąpać w wodzie i benzynie ekstrakcujnej czy tez jakichś elementów nie można zamoczyć.

Re: Smutek o poranku- dym z rury + olej T-Jet

: 05 mar 2018, 7:50
autor: zibi186
K0J0T pisze: 05 mar 2018, 0:35 Robi się cieplej i czas zacząć czyszczenie. Powiedzcie mi czy takie dźwięki z rana na zimnym silniku po uruchomieniu jakby raz na jakiś czas coś się zacierało i trzeszczało zwłaszcza w momencie po dodaniu gazu to normalne ? Czy może to wynikać z tej zanieczyszczonej odmy?
Ps. Czy muszę doposażyć się w jakiś nowy oring jak zdejmę separator ?
No i czy całość mogę śmiało kąpać w wodzie i benzynie ekstrakcujnej czy tez jakichś elementów nie można zamoczyć.
Ja nie rozbierałem jeszcze separatora , demontowałem w calości przy wymianie termostatu - pod podstawę nic nie potrzeba , bynajmniej u mnie działa na tym , co bylo przed demontażem 😄

Re: Smutek o poranku- dym z rury + olej T-Jet

: 05 mar 2018, 18:10
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
K0J0T pisze: 05 mar 2018, 0:35 Robi się cieplej i czas zacząć czyszczenie. Powiedzcie mi czy takie dźwięki z rana na zimnym silniku po uruchomieniu jakby raz na jakiś czas coś się zacierało i trzeszczało zwłaszcza w momencie po dodaniu gazu to normalne ? Czy może to wynikać z tej zanieczyszczonej odmy?
Ps. Czy muszę doposażyć się w jakiś nowy oring jak zdejmę separator ?
No i czy całość mogę śmiało kąpać w wodzie i benzynie ekstrakcujnej czy tez jakichś elementów nie można zamoczyć.
Rolka, paski lub alternator się kończy. Mnie też piszczy, bo auto postało 2 tyg.

Oring nie musisz kupować, separator siedzi w pokrywie bardzo luźno.
Do wody go nie wrzucaj bo zrobi się w środku szlam. Wyczyść w benzynie lub zmywaczu do hamulców.

Re: Smutek o poranku- dym z rury + olej T-Jet

: 06 mar 2018, 21:19
autor: K0J0T
Paski mają dosłownie pół roku więc raczej nie to.
A więc powiem Wam, że jeśli chcecie czyścić to ustrojstwo to raczej na powietrzu obok studzienki albo do wiadra i do utylizacji :D bo w łazience nie polecam... Nie wrzucam zdjęć to co wyleciało bo to jakaś masakra. Najpierw wlałem wodę z mydłem i trochę wyleciało brudu ale...następnie wlałem benzynę 2 razy i przepłukałem i moim oczom ukazał się tłusty szlam który było bardzo ciężko przepłukać. Nie wiem czy dobrze wszystko wyczyściłem bo nie otwierałem tego kapselka- zrobię to jak będę miał trochę więcej czasu i przede wszystkim pogoda na to pozwoli. Na pewno coś to dało i mam nadzieję, że bagnet już nie wyleci :)
Jeżeli będziecie wyjmować separator to uważajcie, bo u mnie ukruszył się plastik podtrzymujący oring (silnik był w miarę ciepły) wg mnie ze starości bo wyjmowałem delikatnie. Na szczęście i tak ładnie siedzi wszystko ale przed włożeniem posmarowałem oring jak i gwint w silniku olejem żeby ładnie weszło i się nie zsunęło. Jak można zauważyć na zdjęciu już w samym łączeniu węża było trochę szlamu.

Dodatkowo wszystkie opaski zastąpiłem skręcanymi żeby było w przyszłości wygodniej cokolwiek zrobić. Tak na prawdę po raz pierwszy zdejmowałem pokrywę i zauważyłem , że wcześniejszy właściciel auta albo jego mechanik lubuje się w plastikowych opaskach zaciskowych tzw "trytytkach" i tym samym kostka do cewki jest na opasce...

Ps. Jak już buszowałem pod maską nagrałem film ukazujący pracę paska i koła pasowego- czy te delikatne drgania są w normie? Mile widziane opinie t-jet'owców :)



Pozdrawiam!