luz na kole kierownicy
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: luz na kole kierowict
Czyli kolumna jest źle przymocowana do przegrody. Nie wiem czy jest przykręcana, czy nitowana. Auto nie miało wcześniej dzwona?
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5155
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 278000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: luz na kole kierowict
A może poluzowała się nakrętka kierownicy? Mało prawdopodobne ale możliwe
Lub jak pisze Marcin mocowanie lub krzyżak
Lub jak pisze Marcin mocowanie lub krzyżak
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 6954
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: luz na kole kierownicy
A klasyka gatunku, czyli łożyska kolumn Mcphersona sprawdzałeś ?
Wysłane z Galaxiaka
Wysłane z Galaxiaka
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5155
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 278000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: luz na kole kierownicy
No to ja jeszcze raz. Zdejmij osłonę bezpieczników (pod kierownicą na dwie śrubki), latarka, połóż się na plecach na podłodze (podłóż koc , głowa w okolicy pedałów). Ruszaj kierownicą i patrz gdzie coś jest nie tak. Krzyżak na środku (widać na zdjęciu), mocowanie do grodzi, jak pisze Marcin i wszystko prawie jasne. Jeżeli w tych miejscach nic nie wyczujesz, zostaje krzyżak i mocowanie do maglownicy lub jak pisze Maciek nieszczęsne łożyska.
smak56
* * * *
* * * *
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: luz na kole kierownicy
Jest jeszcze jakaś śruba na maglownicy, którą dokręcając niweluje się na niej luz. Też miałem podobny objaw i po dokręceniu tego przeszło, aczkolwiek nie do końca. Nie mam pojęcia co i gdzie ta śruba dokładnie jest. O tym powiedział mi mechanik z ASO, że zaczynają się powoli robić luzy na maglu.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
-
- klubowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:46
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kujawsko-Pom
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: luz na kole kierownicy
Skorzystaj z rady smaka56 jeżeli tam nic nie zauważysz to radził bym Ci zdemontować poduszkę i tam zobaczyć czy się coś nie polużniło
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5155
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 278000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: luz na kole kierownicy
O poluzowanej kierownicy pisałem w trzecim poście.
To niebieskie to taśma, która łączy wszystkie funkcje elektryczne z poduszką i sterownikami .
To niebieskie to taśma, która łączy wszystkie funkcje elektryczne z poduszką i sterownikami .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5155
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 278000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: luz na kole kierownicy
Miałeś mnóstwo szczęścia!!!! Gdyby nakrętka bardziej się poluzowała i "zjechany" został wieloklin, to w czasie jazdy ........ byś ....... aż trudno to pisać .mario1990 pisze:.... dofatkowo byla nie dociagnieta nakretka, przez co troche wielowpust troche ucierpial i bylo troche opilkow metalu. ......
wlasciciel pracowal w aso fiata w poznaniu i wszystko robili mu tatejsi specjalisci, a tutaj taka lipa....
Zawsze po mechanikach sprawdzam, dzieje się to rzadko, gdyż za często nie mają okazji do dotykania mojego auta. Ale ile razy to robią, to zawsze jest coś nie tak.
Co do zbieżności. Niewłaściwe ustawienie kierownicy nie ma nic wspólnego ze zbieżnością. Przy kierownicy ustawionej byle jak, a dobrej zbieżności auto pojedzie prosto. Teraz, po poprawnie założonej kierownicy należy ustawić wszystko na nowo, aby ilość obrotów kierownicą była taka sama w prawo jak i w lewo.
smak56
* * * *
* * * *
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5155
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 278000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: luz na kole kierownicy
Ja rozumiem co piszesz, ale poczytaj to, co ja Tobie napisałem. Krzywe ustawienie koła kierownicy nie ma nic wspólnego ze zbieżnością (za wyjątkiem wygody i estetyki).
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 475 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: luz na kole kierownicy
Dokładnie zmienione jest tylko położenie koła kierowniczego do reszty to nie dotyczy
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw