Strona 2 z 3
Re: Check Engine i błąd P0101
: 24 lut 2015, 19:24
autor: lukash3
Przepraszam urażonych kolegów. Samochód jakiego dotyczy usterka to Alfa Mito 1.3 JTD mojej mamy z przebiegiem 100 000 i DPF. Przepływomierz miałem okazję podmieniać na nowy, tak samo nie pomogło. Czyściłem EGR - nie pomogło, chociaż zabieram się za wymianę na nowy. Dolot u mnie jest właściwie czysty, ma może małą warstwę nagaru (naturalną). Głównym problemem jest to, że nie wiem gdzie szukać - czy w elektryce czy fizycznej usterki. Jeśli chodzi o Multiecuscan - wartości przepływomierza jakie pokazuje (zmierzone vs. docelowe) to delikatnie mówiąc bzdury. Pytałem też po serwisach - niestety nie byli w stanie pomóc, usterka nie występuje jakoś szczególnie często. Mam wrażenie, że to nie jest do rozwiązania, chociaż dam znać co się stanie po wymianie EGR na nowy. Kolejnym problemem jest również to, że przez ostatnie 2 miesiące jest spokój. Może nie będę opisywał wszystkiego co sprawdziłem, ale jeśli ktoś chcę wiedzieć to dam mogę opowiedzieć.
Re: Check Engine i błąd P0101
: 24 lut 2015, 20:57
autor: loter
daro70 pisze:Chyba się nie rozumiemy .......od siebie - chodziło o krótki opis auta i ewentualnie zakup , eksploatacja (zadowolenie lub nie) a nie Twoja recepta na tą usterkę

Napisałem tylko co pomaga na to, bo szukanie przyczyny tego błędu w moim przypadku trwa już ponad rok. Napisałem to czysto dla informacji dla Lukash3, bo jeśli ma podobny problem to może i u niego na jakiś czas się to uspokoi po czyszczeniu.
Re: Check Engine i błąd P0101
: 25 lut 2015, 7:48
autor: emmer
a DPF?
skoro na multiscsan bzdury to może jakiś pierdołowaty czujnik?
Re: Check Engine i błąd P0101
: 25 lut 2015, 16:39
autor: lukash3
DPF nawet rozpinałem - idealny, osobiście stawiam na EGR lub coś ze sterownikiem.
Re: Check Engine i błąd P0101
: 25 lut 2015, 16:58
autor: Fiacik
A gdzie i jakie tankujecie paliwo ?
Re: Check Engine i błąd P0101
: 06 lut 2019, 10:10
autor: Szczepan
Odkopie temat bo i ja mam problem.
Przepływomierz wymieniłem na bosch i dalej to samo.
Re: Check Engine i błąd P0101
: 06 lut 2019, 11:48
autor: mwas
Filtr paliwa kiedy był wymieniany ?
Re: Check Engine i błąd P0101
: 06 lut 2019, 15:24
autor: Szczepan
Jakieś pół roku temu.
Ten błąd nie dotyczy przeplywki?
Skasuje, przejdę 10 km i jest znowu.
Re: Check Engine i błąd P0101
: 07 lut 2019, 8:30
autor: Szczepan
Dodam parę danych, zimny silnik pierwsze zdjęcie płynna jazda, drugie gaz wciśnięty prawie do końca i trzecie na postoju.
Na starej przepływce dane podobne, wymieniona nie z powodu błędu tylko takich rozbieżności.



Re: Check Engine i błąd P0101
: 07 lut 2019, 11:41
autor: smak56
Z danych, które podałeś masz inne wartości mierzonej masy powietrza, ale co mnie zastanawia to 19,13% otwarcia EGR-a na wolnych obrotach. U mnie za każdym razem jest 2%.
Re: Check Engine i błąd P0101
: 07 lut 2019, 12:02
autor: Szczepan
Nie powinien być otwarty na postoju i jeździe a 2% czyli zakładam że zamknięty przy przyspieszaniu? Takie info znalazłem w necie, między innymi na forum Alfy
Masy powietrza masz cały czas takie same? Pokrywają się?
Re: Check Engine i błąd P0101
: 07 lut 2019, 14:58
autor: smak56
Szczepan pisze: 07 lut 2019, 12:02
Nie powinien być otwarty na postoju i jeździe a 2% czyli zakładam że zamknięty przy przyspieszaniu? Takie info znalazłem w necie, między innymi na forum Alfy
Masy powietrza masz cały czas takie same? Pokrywają się?
Nie wiem, może u mnie jest coś nie tak, ale na wolnych obrotach mam 2%, a przy 2000 obr/min (na postoju) 41%. Takie mam wskazania i ich nie komentuję.
Masy powietrza z grubsza się pokrywają. Ciśnienie doładowania się zwiększa przy błędzie P 0234.
Re: Check Engine i błąd P0101
: 07 lut 2019, 16:02
autor: Szczepan
A podczas jazdy jak się zachowuje egr? I masa powietrza?
Re: Check Engine i błąd P0101
: 07 lut 2019, 17:35
autor: smak56
Szczepan pisze: 07 lut 2019, 16:02
A podczas jazdy jak się zachowuje egr? I masa powietrza?
Nie wiem, nigdy nie sprawdzałem. Wg mnie auto jeździ normalnie więc nie widzę potrzeby sprawdzania, tym bardziej samemu.
Re: Check Engine i błąd P0101
: 08 lut 2019, 19:43
autor: Szczepan
A czy ten błąd może być przez zawór overboost { nie wiem czy tak się nazywa} ten przy chłodnicy?
Odczepilem wężyk od gruszki turbiny o przy silniku, w obie strony jest przepływ powietrza w jedną jest tylko większy opór.