Amortyzatory przednie
- Arek
- klubowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Amortyzatory przednie
Dzisiaj byłem sprawdzić swoje amortyzatory. Wyszło że są sprawne, ale Pan diagnosta powiedział, że prawy przedni wygina się (Łamie) i na pewno trzeba go wymienić. Czy zna ktoś symbol amortyzatora przedniego Magneti Marelli ( mam nadzieję że takie są orginalne, bo powiedział mi żebym wymienił jeden bo pozostałe są w stanie idealnym)
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Amortyzatory przednie
Amortyzatory się wymienia parami (osiami), więc nie słuchaj głupot.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5155
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 278000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Amortyzatory przednie
Nie bardzo rozumiem stwierdzenie diagnosty "wygina się (łamie)"Arek pisze:Dzisiaj byłem sprawdzić swoje amortyzatory. Wyszło że są sprawne, ale Pan diagnosta powiedział, że prawy przedni wygina się (Łamie) i na pewno trzeba go wymienić.
Jeżeli jest sprawny i "idealnie" tłumi drgania - to co mu się tam wygina?
A może na łożyskach McPhersona jest jakiś luz? Bo inaczej? ...No.... nie rozumiem, tym bardziej, że mówi o wymianie jednego. Po 5 latach i 100 tys.km, głupota - zmień diagnostę.
smak56
* * * *
* * * *
- Arek
- klubowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Amortyzatory przednie
Też czytałem że wymienia się parami, ale odpowiedział mi że ten drugi jest w stanie idealnym i jeżeli kupie nowy to będzie taki sam jak ten stary. Naciągnąć na wymianę mnie nie chcą bo oni takich usług nie świadczą. Powiedział że ten trzpień który wchodzi w amortyzator ma luzy przy wejściu i tam się wygina i stuka.
- daniczer
- klubowicz
- Posty: 386
- Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
- Przebieg: 203000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Amortyzatory przednie
Przy 180 tyś sprawdzałem amortyzatory wynik tłumienia lewy 89%, prawy 87 % aż byłem zdziwiony org. jeszcze siedzą w aucie i mają się całkiem dobrze może dlatego że MADE IN POLAND , gość mówił że wymienia się przy zużyciu sięgającym tłumienia na poziomie 20% !
Jeśli chodzi o tą srebrną strzałę z fotki to pewnie właściciel zastosował zestaw obniżający.
albo ma pełny zbiornik PB i pełny LPG + teściową w bagażniku
Jeśli chodzi o tą srebrną strzałę z fotki to pewnie właściciel zastosował zestaw obniżający.
albo ma pełny zbiornik PB i pełny LPG + teściową w bagażniku
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: Amortyzatory przednie
co oznacza że w prawie idealnym stanie? to jakbym ja powiedział że jestem prawie młody
amortyzatory wymienia się zawsze parami, tak jak opony - na osi
Ile procent skuteczności ma w pełni sprawny amortyzator? W przypadku każdego auta wygląda to trochę inaczej. Procent skuteczności, który oznacza konieczność wymiany amortyzatorów, zależy też od rodzaju testera, który jest używany w warsztacie. Nie warto więc sugerować się informacjami z niektórych forów motoryzacyjnych, gdzie kierowcy radzą np.: że poniżej 50 proc. skuteczności – trzeba wymienić amortyzatory! Rzecz w tym, że po pierwsze, tester warsztatowy nie bada skuteczności tłumienia samego amortyzatora, lecz charakterystykę całego zawieszenia. Po drugie, w niektórych modelach skuteczność tłumienia (szczególnie na tylnej osi) rzędu 30 proc. jest normalna dla zupełnie nowych amortyzatorów. Istotna jest też różnica w skuteczności tłumienia systemów resorujących na kołach tej samej osi. Co zatem zrobić? Najlepiej zaufać mechanikowi i mieć świadomość, że w przypadku wielu warsztatowych testerów mechanik najpierw wpisuje do komputera dane auta, a dopiero potem – na podstawie zapisanych w komputerze danych – wydaje werdykt.
Amortyzatory warto wymieniać nie tylko z uwagi na zagrożenie, jakie niesie ze sobą ich niesprawność, lecz także dlatego, że ta niesprawność powoduje szybsze zużycie pozostałych elementów podwozia. I odwrotnie: niesprawne sworznie wahaczy czy zużyte sprężyny powodują usterki amortyzatorów. Na zakończenie ważna zasada do zapamiętania: amortyzatory zawsze wymieniamy parami!
amortyzatory wymienia się zawsze parami, tak jak opony - na osi
Ile procent skuteczności ma w pełni sprawny amortyzator? W przypadku każdego auta wygląda to trochę inaczej. Procent skuteczności, który oznacza konieczność wymiany amortyzatorów, zależy też od rodzaju testera, który jest używany w warsztacie. Nie warto więc sugerować się informacjami z niektórych forów motoryzacyjnych, gdzie kierowcy radzą np.: że poniżej 50 proc. skuteczności – trzeba wymienić amortyzatory! Rzecz w tym, że po pierwsze, tester warsztatowy nie bada skuteczności tłumienia samego amortyzatora, lecz charakterystykę całego zawieszenia. Po drugie, w niektórych modelach skuteczność tłumienia (szczególnie na tylnej osi) rzędu 30 proc. jest normalna dla zupełnie nowych amortyzatorów. Istotna jest też różnica w skuteczności tłumienia systemów resorujących na kołach tej samej osi. Co zatem zrobić? Najlepiej zaufać mechanikowi i mieć świadomość, że w przypadku wielu warsztatowych testerów mechanik najpierw wpisuje do komputera dane auta, a dopiero potem – na podstawie zapisanych w komputerze danych – wydaje werdykt.
Amortyzatory warto wymieniać nie tylko z uwagi na zagrożenie, jakie niesie ze sobą ich niesprawność, lecz także dlatego, że ta niesprawność powoduje szybsze zużycie pozostałych elementów podwozia. I odwrotnie: niesprawne sworznie wahaczy czy zużyte sprężyny powodują usterki amortyzatorów. Na zakończenie ważna zasada do zapamiętania: amortyzatory zawsze wymieniamy parami!
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: Amortyzatory przednie
Potwierdzam to co piszą koledzy, zawsze wymienia się amortyzatory parami tym bardziej że masz już najechane prawie 100 tyś km.
Druga sprawa to po wymianie amora przymusowo trzeba ustawić geometrię kół. Wymienisz jeden a za chwile padnie drugi i będziesz dwa razy bulił za ustawianie geometrii a koszt to ok 100zł, także się nie zastanawiaj tylko wymieniaj oby dwa
Druga sprawa to po wymianie amora przymusowo trzeba ustawić geometrię kół. Wymienisz jeden a za chwile padnie drugi i będziesz dwa razy bulił za ustawianie geometrii a koszt to ok 100zł, także się nie zastanawiaj tylko wymieniaj oby dwa
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: Amortyzatory przednie
Przy wymianie amortyzatorów przymusowo geometria
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- Arek
- klubowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Amortyzatory przednie
Zna ktoś może symbol amortyzatorów Magneti Marelli i ewentualnie gdzie można tanio kupić?
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 337 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Amortyzatory przednie
Może spróbuj tu http://www.iparts.pl/auto-czesci/amorty ... 00121.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; albo tu https://www.motointegrator.autotrader.p ... ory-11607/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
, a jak nie to do buherta pw .
Wg ePER ma takie symbole
Upss, sorry, nie dojrzałem, że masz 16v , ale nic, w podanych linkach pozmieniasz dane pojazdu i też znajdziesz
, a jak nie to do buherta pw .
Wg ePER ma takie symbole
Upss, sorry, nie dojrzałem, że masz 16v , ale nic, w podanych linkach pozmieniasz dane pojazdu i też znajdziesz
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5155
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 278000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Amortyzatory przednie
Wrócę jeszcze do opinii diagnosty na temat; wygina się (łamie). I dalej trzpień wchodzący w amortyzator ma luz i stuka.
Jeżeli tak jest, to nie wierzę w jego poprawne działanie. Jeżeli jest luz, to wieko, z zespołem uszczelniaczy amortyzatora (pod A) z pewnością się rozszczelnił i nie spełnia swej roli, czyli olej lub gaz wyleciał. A jeżeli jest luz na B to środek amortyzujący "przecieka" i sprawność spada.
Jeżeli tak jest, to nie wierzę w jego poprawne działanie. Jeżeli jest luz, to wieko, z zespołem uszczelniaczy amortyzatora (pod A) z pewnością się rozszczelnił i nie spełnia swej roli, czyli olej lub gaz wyleciał. A jeżeli jest luz na B to środek amortyzujący "przecieka" i sprawność spada.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *