Strona 2 z 4
: 19 cze 2012, 20:45
autor: andre0412
Zawsze to można podjechać na jakąś stacje benzynową,kupić lód w kostkach i parę takich torebek porozrzucać na dywanikach

: 20 cze 2012, 0:40
autor: smak56
pawel-a2 pisze:ja również nie narzekam na klimę. Gdy wsiadam do rozgrzanego auta puszczam klimkę na szybę przednią
Uważałbym na takie włączanie klimy. Mam kilku znajomych, którym w ten sposób pękły szyby.
Poza tym zamontowałem termometr wewnętrzny i przy temperaturze zewnętrznej około 30 C, wewnątrz jest ponad 50 C. Schłodzenie do temperatury znośnej tj. około 22-25 C zajmuje około 15-20 km. Tak więc w normalnych (miejskich) warunkach trudno jest być zadowolonym ze sprawności naszej klimy.
: 20 cze 2012, 9:14
autor: kylo
Fakt że na mieście nie nadąża, a poza tym u mnie jakoś bardzo wyje, zwłaszcza przy ruszaniu. Albo ja mam wyczulony słuch albo coś się zaczyna pierniczyć (to 3 rok więc czemu nie?).
: 20 cze 2012, 19:06
autor: krakus02
patent z matą na przednią szybę również stosuję i zauważyłem po wskazaniach termometru wew. że ogranicza nagrzewanie wnętrza. Na klimę nie narzekam, jest OK (moje odczucie)

: 20 cze 2012, 19:22
autor: will
Koledzy a jak tam z trzymaniem chłodu w autach z folią przyciemnioną ponoć jest termo izolacyjna jest jakaś różnica po założeniu?
: 20 cze 2012, 19:36
autor: Tomek
will pisze:Koledzy a jak tam z trzymaniem chłodu w autach z folią przyciemnioną ponoć jest termo izolacyjna jest jakaś różnica po założeniu?
Jeżeli tylko mam możliwość to staram się parkować tyłem do słońca. Z folią nie nagrzewa się tak bardzo. Jest zauważalna różnica.
: 21 cze 2012, 11:45
autor: emmer
dlatego juz trzeci rok przymierzam sie do przyciemniana

(niestety brak czasu)
: 21 cze 2012, 20:38
autor: daro70
Tomek, czy dalej u Ciebie przyciemnianie szyb kosztuje 300 zł jak kiedyś mówiłeś bo tu w stolicy poniżej 500 zł nie chcą zejść a do Radomia jest 100 - ka więc i tak by się opłaciło ......

: 21 cze 2012, 20:56
autor: Tomek
daro70 pisze:Tomek, czy dalej u Ciebie przyciemnianie szyb kosztuje 300 zł jak kiedyś mówiłeś
Dałem 200 zł, więc tym bardziej się opłaca przyjechać
Co do ceny teraz, to nie wiem.. trzeba by zadzwonić.
: 21 cze 2012, 20:58
autor: daro70
To zapytaj i daj znać najwyżej mnie umówisz na termin albo daj namiar z góry dzięki

: 21 cze 2012, 21:08
autor: Tomek
daro70, już poszedł do Ciebie priv
Lepiej w razie czego umawiać się osobiście niż przez osoby trzecie
A jakbyś się dogadał, to daj znać... zrobimy radomskiego spota.
: 21 cze 2012, 21:16
autor: daro70
Na pewno zadzwonie - ech te ceny w tych dużych miastach

: 21 cze 2012, 23:23
autor: Otomek
helletic pisze:zauważyłem, że lepiej chłodzi na 2 niż na wyższym biegu
Kiedyś znajomy od klim tłumaczył mi, jak chciałem w autokarze założyć dmuchawy o większym wydatku na godzinę, że wtedy może wręcz spaść wydajność chłodzenia.
Powietrze przepływając przez parownik odbiera z niego zimno i oddaje je w chłodzonym pomieszczeniu. Jeśli przepływ powietrza przez parownik jest zbyt szybki, to nie jest ono w stanie tak szybko, mocno się schłodzić i w rezultacie wydajność chłodzenia nam spada.
Myślę, że w tym przypadku może być analogicznie.

: 22 cze 2012, 8:56
autor: mireks
Otomek pisze:helletic pisze:zauważyłem, że lepiej chłodzi na 2 niż na wyższym biegu
Kiedyś znajomy od klim tłumaczył mi, jak chciałem w autokarze założyć dmuchawy o większym wydatku na godzinę, że wtedy może wręcz spaść wydajność chłodzenia.
Powietrze przepływając przez parownik odbiera z niego zimno i oddaje je w chłodzonym pomieszczeniu. Jeśli przepływ powietrza przez parownik jest zbyt szybki, to nie jest ono w stanie tak szybko, mocno się schłodzić i w rezultacie wydajność chłodzenia nam spada.
Myślę, że w tym przypadku może być analogicznie.

Przytaczając jeden ze fragmentów skeczów Kabaretu Dudek powiem tylko, że "ten pan ma rację"

: 24 cze 2012, 13:00
autor: flodzik
Co do klimy to jest zauważalny objaw; mianowicie jeżdżąc na niskich obrotach silnika klima chłodzi jako tako, a podwyższenie obrotów znacznie pobudza klimę do działania
Kierowcy jeżdżący większość trasy w mieście, są skazani na dodatkowe nagrzewanie się "kiepsko izolowanej" karoserii podczas korków czy postoju na światłach, co w znacznym stopniu zmniejsza efektywność klimy.
