Strona 2 z 8
: 01 maja 2012, 23:34
autor: Tara78

i

: 01 maja 2012, 23:36
autor: krakus02
moją przygodę z niedokręconymi śrubami opisywałem w innym temacie... ja zakończyłem jazdę bez 2 śrub, a te które zostały były poluzowane... po takiej akcji postanowiłem koła zmieniać sam, jestem na kupnie klucza dynamometrycznego, dzwoniłem do serwisu, aby sprawdzili mi moment dokręcenia i już nie zaufam żadnemu specjaliscie od zmiany kół!!!
: 01 maja 2012, 23:39
autor: Tara78
@ Krakus02 a droga taka zabawka i jakiej firmy kupić? Może i ja pokuszę się o własnoręczną zmianę co sezon :D
: 01 maja 2012, 23:44
autor: krakus02
...takie proste, ale w miarę funkcjonalne zaczynaja się od 100zł, profesjonalne już z rożnymi nakladkami około 500zł i w górę
: 01 maja 2012, 23:47
autor: Tara78
dzięki, porozglądam się za czymś może kochany MAŁŻ zasponsoruje nową zabaweczkę

: 02 maja 2012, 8:21
autor: mireks
Tara78 pisze:dzięki, porozglądam się za czymś może kochany MAŁŻ zasponsoruje nową zabaweczkę

To raczej zbędny wydatek.
Śruby trzeba dociągać z czuciem. Najpierw na piaście do oporu na krzyż (tzn. po przekątnej) gdy samochód stoi na podnośniku, ale bez użycia siły, a później już na ziemi o 1/6 lub 1/5 obrotu z wyczuciem i będzie OK

: 02 maja 2012, 8:21
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Ja mam taki
http://www.narzedziowy.pl/39556_TENGTOO ... m-368.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i jeszcze jeden do małych momentów... i jeszcze jeden do dużych

Do amatorskiej zabawy wystarczy. Do dokręcania kół na pewno.
: 02 maja 2012, 8:35
autor: Tara78
Dzięki

pomyślę jeszcze nad tym co wybrać :D
: 02 maja 2012, 9:15
autor: ENDRIU
Tara78, no normalnie w tym sezonie to jakaś zaraza z tymi kołami panuje,hmmm a raczej z usługą wymiany kół,jak widać życie pokazuje że nikt się nie zastanawia nad dokładnością wykonanej usługi a co za tym idzie bezpieczeństwem ważne żeby szybko zrobić i zarobić a reszta jest nie warta uwagi.
Jeżeli chodzi o klucz do kół to może na początek wystarczy klucz teleskopowy taki z wysuwaną rączką jest do kupienia w zasadzie w każdym supermrkecie cena coś koło 20-25zł,używam takiego klucza 2-3 lata i jak do tej pory nie trafiła się śruba która potrafiła się postawić hehehe.
Pozdrawiam

: 02 maja 2012, 9:59
autor: krakus02
wulkanizator, do którego ja jeździłem miał w okolicy dobrą opinię, ale popełnił jeden błąd - na gorący okres zmiany kapci po zimie zatrudnił pracowników na umowe co spowodowało dyrastycznym spadkiem usług. W moim przypadku dyskwalifikujacym ten zakład...
: 02 maja 2012, 10:46
autor: Tomek
Tara78, jest na forum taki temat: "WARSZTATY I SKLEPY -POLECAMY / OSTRZEGAMY"
Proponuję tam zamieścić namiar na Twojego "speca" od kół, żeby inni też wiedzieli kogo omijać szerokim łukiem.
: 02 maja 2012, 15:03
autor: wojtekk
krakus02 pisze:dzwoniłem do serwisu, aby sprawdzili mi moment dokręcenia i już nie zaufam żadnemu specjaliscie od zmiany kół!!!
Z ciekawości, jaki moment proponuje FIAT dla naszego samochodu? Ja przykręcam na 120 Nm, chyba że zapomnę o kluczu to wtedy na wyczucie.
W ogóle przykręcanie kół dynamometrem jest trochę na pokaz, zawsze wśród obserwujących budzi uśmiech
: 02 maja 2012, 22:30
autor: krakus02
wojtekk, uzyskałem info, że dla t-jeta dla alufelg 92Nm, a dla stalówek 86Nm
: 03 maja 2012, 14:58
autor: mireks
krakus02 pisze:wojtekk, uzyskałem info, że dla t-jeta dla alufelg 92Nm, a dla stalówek 86Nm
A co będzie jeśli klucz będzie mieć podziałkę 70-80-90-100 Nm?

: 03 maja 2012, 16:54
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Trzeba mieć taki z płynną regulacją.