60 000 tyś dla sprzęgła po mieście to nie jest zły wynik (korki, co kawałek światła, skrzyżowania ciągłe zmiany przełożeń). Dużo zależy od stylu jazdy. Jak ktoś lubi potrzymać nogę w oczekiwaniu na zielone światło to przyczynia się do przedwczesnej wymiany Nie ma co narzekać zwłaszcza ze cena części + wymiana nie jest wygórowana. Ja na swoim mam przejechane 183 000 i nadal oryginał (170 000 trasa). Nie powiem żeby było idealnie bo łożysko też zaczyna być słychać, w wilgotne dni lekko poszarpuje, i rozłączanie skrzyni już nie jest tak jak kiedyś no ale ten przebieg.... Pewnie niedługo wymiana czas pokaże .
Re: [1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D
: 18 kwie 2017, 11:56
autor: jarop
Witam
Przymierzam się do zakupu sprzęgła. Jakie są numery oryginału do 1.3 MJ. Bo z tego co widzę to są dwa (71793353 i 71794718). Jak macie może numery zamienników Valeo i Luk to będę wdzięczny.
Re: [1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D
: 18 kwie 2017, 12:34
autor: smak56
Na poprzedniej stronie masz wszystko o sprzęgle Sachs. Oryginalne Valeo wyjęte z auta na 1. Kupione nowe z takim samym numerem fabrycznym na 2.
LUK 622 3238 00
Mam całkiem inne numery niż podane przez Ciebie.
Re: [1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D
: 18 kwie 2017, 15:00
autor: Fiacik
Słuchaj smaka56 bo dobrze radzi - kolega ma duży warsztat samochodowy , podzwoniłem , zapytałem i też twierdzi , że sachs jest lepszy .
Re: [1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D
: 18 kwie 2017, 15:26
autor: smak56
Fiacik pisze:Słuchaj smaka56 bo dobrze radzi - kolega ma duży warsztat samochodowy , podzwoniłem , zapytałem i też twierdzi , że sachs jest lepszy .
Od wymiany sprzęgła na Sachs-a minęły ponad dwa lata, przejechałem ponad 40 tys. km i nic się od nowości nie zmieniło. Jak było miękkie - tak jest i "bierze" cały czas w tym samym miejscu. Jeżeli kiedyś padnie, to z pewnością kupię takie same.
witajcie ja też miałem takie objawy jak opisywał ktoś powyżej i przebieg podobny 60 000 i problem ze wstecznym,mój mechanik też sprawdzał po winie w hurtowni sprzęgło a i tak po wyjęciu z auta okazało się że było inne . Kolego jarop widze że mamy linki z tego samego roku ja mam teraz założone takie sprzęgło valeo jak na zdjęciu poniżej mam przejechane już na nim około 15 000 i jest ok .
a tak wyglądał mój docisk
Pozdrawiam.
Re: [1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D
: 04 kwie 2018, 16:25
autor: Szczypior
Czy wymienialiscie też wysprzeglik ( w fordzie wymienialo się komplet bo potem jak zaczął ciec to znowu zrzucenie skrzyni) lub coś jeszcze, jakiś uszczelniacz?
Nie ma co czekać, po przejechaniu 20km wsteczny ciężko wrzucić za każdym razem zgrzyta, nie pomaga trzymanie dłużej sprzęgła czy z jedynki na wsteczny pomaga za to pchnięcie lewarka pomiędzy 1 a 2 bieg , na zimnym wchodzi bez problemu. Wychodzi ze sprzęgło.
Jedne maja 218mm drugie 220mm i jeszcze 215mm według katalogu intercars
Re: [1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D
: 04 kwie 2018, 19:24
autor: marcin24
Wyprzęgnika hydraulicznego w układzie sprzęgła czyli w skrzyni nie ma, jest tylko na skrzyni ten od góry co widać, generalnie potrzebujesz tarczę sprzęgła docisk i łożysko oporowe, ja zakładałem z luka do siostry do grande punto fajne miękkie, do Linei ojca wkładałem oryginał z valeo. u mnie 140 tys. i jeszcze jeżdżę na oryginale, ociec zrobił niecałe 180tys, a u siostry która głównie jeździ po mieście dojechało do 140 tys., myślę że każdy będzie pasował.
P.S.
U nas jest aluminiowa kołyska brakło mi 1 cm żeby szpilka od skrzyni wyszła z otworu z silnika i musiałem opuścić kołyskę, w GP kołyska jest stalowa i troszke inny kształt ma i tam wychodzi bez odkręcania kołyski
Re: [1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D
: 04 kwie 2018, 19:33
autor: Szczypior
Czyli z firmą sprzęgła jak się trafi.
O co chodzi z tymi wymiarami, że są różne?
Sam wymieniałes sprzęgło? Dużo jest roboty? Szukałem jakiegoś opisu ale nie mogę znaleźć, ciekawe czy bez kanału dało by radę czy nie ma co się zabierać.
Re: [1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D
: 04 kwie 2018, 19:42
autor: skory85
W 1.4 V8 u mnie kupowałem z Valeo a tarcza była z sachs.
Re: [1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D
: 04 kwie 2018, 19:44
autor: Szczypior
Znalazłem fajny manual jak wymienić. Bez podnośnika, lewarka itd żeby powiesić silnik chyba nie ma coś się porywać.
Jakby ktoś chciał
Czy przy wymianie sprzęgła olej trzeba spuszczać, czy on przy okazji wymienia? Pytam bo dopiero co wymieniłem w skrzyni olej.
Orientujecie się dlaczego maja różne wymiary sachs, luk i Valeo?
Re: [1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D
: 04 kwie 2018, 19:50
autor: skory85
Było przerabianie podnoszenie silnika przy różnych aspektach... Nigdy to dobrze się nie kończyło. Mwas musiał wszystkie wdzięki od skrzyni sprawdzić smarować wymieniać bo biegi ciężko wchodziły... Lepiej podnieść slicznotke zdjąć koło i skrzynie biegów. Takie moje zdanie
Re: [1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D
: 04 kwie 2018, 20:07
autor: marcin24
Szczypior pisze: 04 kwie 2018, 19:33
Czyli z firmą sprzęgła jak się trafi.
O co chodzi z tymi wymiarami, że są różne?
Sam wymieniałes sprzęgło? Dużo jest roboty? Szukałem jakiegoś opisu ale nie mogę znaleźć, ciekawe czy bez kanału dało by radę czy nie ma co się zabierać.
Sam wymieniałem sprzęgło z pomocą taty samemu ze skrzynią ciężko walczyć, dwa razy robiłem to ma małym kanale, raz bez kanału (auto wysoko podstawione na kobyłkach). trochę jest roboty akumulator podstawka pod aku rura dolotowa do kolektora odkręcić, linki, wysprzęglik, ja rozłączałem półosie na wewnętrznych kielichach (kup sobie opaski i smar do tych przegubów) skrzynie wyciągałem razem z podporą prawej półosi która trzeba odkręcić od silnika a ona wchodzi do skrzyni na wielo wpuście i uszczelnia się na simeringu jeżeli wyciągniesz ją ze skrzyni to wyleje ci się olej.