Strona 2 z 2

: 30 wrz 2011, 19:27
autor: mireks
FILBERT pisze:Nic nie będzie;) Co mamy powiedzieć my posiadacze pierwszych roczników. U mnie na razie ok.
U mnie też jest OK (2007). Zaglądałem ostatnio pod samochód (robię to regularnie co 6 miesięcy) i tłumik jest w super stanie. 80% czasu to przeloty po mieście. Czasem mam wrażenie, że przy rocznikach 2007 i początek 2008 Turcy i Fiat jakby lepiej przykładali wagę do wykonania i jakości materiałów :pomysli

: 01 paź 2011, 3:32
autor: smak56
Myślę, że w dieslach tłumiki dłużej wytrzymują, gdyż są bardziej "wysmarowane" od środka :)

: 01 paź 2011, 9:35
autor: darcyn
smak56, heh. mi coś się obiło o uszy że w dieslu tłumnik nie nagrzewa się tak jak w benie i nie ma takich skoków temp....

: 01 paź 2011, 10:07
autor: lynyrd
Tłumiki sa wykonywane z coraz gorszej gatunkowo stali, bo biznes musi sie krecic, mam jeszcze forda 12 latka i dopiero rok temu wymieniłem w nim tłumik, był od nowosci

: 01 paź 2011, 18:01
autor: BUŁA
Lynyrd potwierdziłeś to co napisałem wcześniej . Według mojej opinii nowe auta są gorzej wykonane serwis musi zarobić.

: 02 paź 2011, 19:44
autor: smak56
darcyn miałem E - 34 (2.5 tds) i tylny tłumik wymieniłem po 15 latach (fakt był jak bibułka)

: 06 paź 2011, 21:26
autor: Rafcio
Dzisiaj wymienili nieszczęsny tłumik oczywiście na gwarancji cena na nim widniała 851,75 zł :zdiwiony
Oczywiście to ten pierwszy od kolektora razem z tą puszką plecioną czy jak to się tam zwie

: 06 paź 2011, 22:07
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
rafcio082 pisze: cena na nim widniała 851,75 zł
Kawałek rurki, trochę pogiętej blachy i wata.

: 06 paź 2011, 22:10
autor: Tomek
Coval pisze:Kawałek rurki, trochę pogiętej blachy i wata.
To napis FIAT na tej rurce jest taki cenny :zlośnik

: 06 paź 2011, 22:48
autor: mwas
Wogóle mnie to nie dziwi... ostatnio dowiadywałem się o ceny części do przeglądu... pompa wody mnie zabiła, w ASO krzyczeli za nią ponad 330 PLN, u kumpla w hurtowni części motoryzacyjnych mogę ją dostać za ok 90 PLN, tylko że z napisem producenta DOLZ, a nie FIAT :zdiwiony Niestety, za durny napis płaci się jak za zboże, dlatego nie mam zamiaru się sfrajerzyć i dawać im zarobić za kilka literek :ink Podobnie z resztą jest z pozostałymi częściami, np pasek rozrządu z napinaczem, filtry, świece czy chociażby olej... za Selenię ASO krzyczy sobie 55 PLN za litr, a za 4 litry Valvoline zapłacę niecałe 130 PLN.

: 07 paź 2011, 8:18
autor: emmer
rafcio082 pisze:Oczywiście to ten pierwszy od kolektora razem z tą puszką plecioną
to chyba jest ten łącznik elastyczny i to on właśnie jest cholernie drogi. ponad połowa tej kwoty to będzie on. może darcyn coś podpowie.

: 07 paź 2011, 9:01
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
emmer pisze:to chyba jest ten łącznik elastyczny i to on właśnie jest cholernie drogi. ponad połowa tej kwoty to będzie on. może darcyn coś podpowie.
40-70zł kupujesz pod wymiar. U nas jest to to pospawane z rurą i tłumikiem środkowym. Ale jeśli masz dobry tłumik, a potargasz siatkę to nikt nie będzie płacił 800zł za kpl. Kupujesz siatkę i szukasz spawacza.

: 07 paź 2011, 9:23
autor: emmer
to wiem. tylko pamiętam jak w ASO mi mówili że mam przytarty. chcieli za to coś około 300-40 zł.

: 07 paź 2011, 16:24
autor: Rafcio
Ja miałem też trochę przytarty ten łącznik i troszkę była ta siatka przyniszczona ale teraz mam nówkę :zlośnik

: 09 paź 2011, 0:01
autor: duskap
Linea to złom. Dzisiaj się przyglądnąłem dokładnie tłumikom. Wyglądają niemalże jak nowe. Niestety końcowy w jednym miejscu przy samym zgrzewie ma malutką rdzę. Wystarczyło dotknąć palcem aby stwierdzić, że po zimie będzie dziura jak nic.

Mało tego! W tym złomie złazi konserwacja fabryczna! W 2 miejscach na podwoziu były takie jakby bąble (zero uszkodzeń itd, miejsce nie narażone na obtarcia). Dotknąłem to "coś" a odlazło do gołej blachy. Mogłem sobie tak palcem z bąbla 1cm na 1cm dosłownie zdjąć placek konserwacji 4cm na 4cm bez użycia jakiejkolwiek siły. Na szczęście rdzy nie ma nigdzie a ubytek konseracji od razu uzupełniony (doraźnie). I nawet gdyby ta konserwacja nie została uzupełniona to raczej by nie pordzewiało bo jeszcze ocynk, podkład i cała reszta. Tak czy inaczej po zimie Linea dostaje ode mnie gruntowne mycie podwozia i solidną konserwację.