Strona 2 z 6

: 05 sty 2011, 11:09
autor: duskap
emmer pisze:udało mi sie kupić tutele. 18 zł za 0,5 l. uzupełnione.
A po wymianie klocków będzie za dużo płynu :)

: 05 sty 2011, 11:14
autor: emmer
a to już problem ASO :)

: 07 mar 2011, 14:19
autor: Mario
Ostatnio okazało się że mam sucho w zbiorniczku płynu hamulcowego do tego stopnia że nie mogłem wrzucić żadnego biegu.
Na wyłączonym silniku wchodziły a przy włączonym wogóle.Dolałem płynu ,podpompowałem sprzęgłem i po jakimś czasie wróciło do normy.
Możliwe że kończą sie hamulce?

: 07 mar 2011, 21:39
autor: will
Mario namieszałeś, płyn hamulcowy czy wspomagania?

: 07 mar 2011, 22:19
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
will pisze:Mario namieszałeś, płyn hamulcowy czy wspomagania?
Sprzęgło i heble są na tym samym płynie. Tutela TOP 4

: 08 mar 2011, 9:29
autor: will
O kurczaki nie wiedziałem :róż

: 16 mar 2011, 10:06
autor: Bernardito
Po trzech latach tylko dolałem i to po prostu DOT 4 nie konkretny jak np. Tutela. Zastanawiam się jednak nad wymianą klocków. Trochę mi pisakają hamulce - na razie delikatnie ale zawsze... a to chyba normalne nie jest.

: 16 mar 2011, 20:31
autor: duskap
Bernardito, w pełni normalne. Przynajmniej w tym aucie.

: 17 cze 2011, 22:37
autor: cichy
will pisze:W trzecim roku radzili w ASO wymienić chyba tak zrobię wymieniacie?
Odgrzewam starego kotleta. Dzisiaj wymieniłem płyn hamulcowy w niezależnym warsztacie. Płyn hamulcowy jest silnie hydroskopijny, czyli chłonie wodę a w moim było więcej jak powinno być. Tomek przeczytał w instrukcji że wymieniać się powinno co 24 m-ce i z tym się godzi nie jeden fachowiec. Wiec zgodzę się z mpsfc
mpsfc pisze:Ja wymieniłem po 3 latach, zawartość wody 2%. Od teraz będe wymieniał co 2 bez sprawdzania.

: 18 cze 2011, 15:00
autor: mireks
Przy 60 tys. km przebiegu i po 3.5 roku wymieniłem płyn hamulcowy w samochodzie na nowy. Wymianę dokonałem poza ASO i dlatego zrezygnowałem z oryginalnego płynu TUTELA TOP 4. Obecnie mam płyn klasy DOT-4.

W instrukcji na stronie 215 w kolumnie "charakterystyka jakościowa olejów smarów i płynów" napisano, że powinniśmy stosować płyn klasy DOT-4, a FIAT zaleca w/w Tutelę TOP 4.

Jedna ważna sugestia.
Nie wiem jak wygląda rozwiązanie techniczne układu sprzęgła w samochodach z silnikami benzynowymi, ale w samochodach z silnikiem diesla 1.3 Mjet jest ono hydrauliczne. Płyn hamulcowy służy jednocześnie do obsługi układu hamulcowego i układu sprzęgłowego.

Przy wymianie płynu hamulcowego należy zwrócić uwagę w serwisie lub warsztacie aby dokonano również spuszczenia płynu z układu hydraulicznego sprzęgła. Po tej czynności mechanik powinien również odpowietrzyć układ sprzęgłowy. W innym przypadku będziemy mieć w układzie świeży i stary płyn hamulcowy, który się wymiesza. A przecież nie oto chodzi :)

Edit /post poprawiony/

: 18 cze 2011, 15:43
autor: Tomek
Benzyniaki też mają hydrauliczne wspomaganie kierownicy.

Trochę pomieszałeś, bo płyn hamulcowy nie ma nic wspólnego ze wspomaganiem kierownicy. Jest to zupełnie osobny układ.

Natomiast prawdą jest że płyn hamulcowy jest również potrzebny do hydraulicznego układu sprzęgła, i zarówno hamulce jak i sprzęgło działają na tym samym płynie z jednego zbiorniczka.

: 18 cze 2011, 16:41
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Tomek wg mnie ma racje. Płyn hamulcowy pracuje także przy sprzęgle. Zbiorniczek po prawej z czerwonym płynem jest do układu kierowniczego. W instrukcji są błędy, podają 2 rodzaje płynów do sprzęgła, a w GP nie ma wspomagania hydraulicznego i jest tylko jeden zbiornik.

: 18 cze 2011, 16:55
autor: smak56
Według instrukcji w wykazie "pojemności" (str. 213) jest zapis m.innymi: wspomaganie kierownicy - 0,9 kg TUTELA GI/A, układ hydrauliczny hamulców 04/05 kg(*) TUTELA TOP 4 /(*) wersja z ABS/. To są dwa różne płyny i tak jak pisze Tomek są to dwa niezależne od siebie układy.

: 18 cze 2011, 23:01
autor: mireks
Tomek pisze:Benzyniaki też mają hydrauliczne wspomaganie kierownicy.

Trochę pomieszałeś, bo płyn hamulcowy nie ma nic wspólnego ze wspomaganiem kierownicy. Jest to zupełnie osobny układ.

Natomiast prawdą jest że płyn hamulcowy jest również potrzebny do hydraulicznego układu sprzęgła, i zarówno hamulce jak i sprzęgło działają na tym samym płynie z jednego zbiorniczka.
Tomek - masz rację!
Pisałem o jednym układzie, a na myśli miałem drugi układ.
Poprawie to w mojej wiadomości. Potrzebna mi psychoanaliza :-<<

: 29 lip 2011, 12:07
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Ile płaciliście za wymianę płynu? Czy w zleceniu macie napisane, że wymieniali też płyn siłownika sprzęgła?