Strona 2 z 8
: 05 gru 2010, 21:25
autor: Rafcio
Jak to czytam to się cieszę że mam 16V

: 05 gru 2010, 21:47
autor: Q
Popytałem googla o czyszczenie przepustnicy i wiele osób chwali sobie spraye przeznaczone do tego celu - można to to zastosować bez demontażu całej przepustnicy.
W tym tygodniu zrobię rekonesans co trzeba zdjąć żeby się do wlotu przepustnicy dostać i chyba wypróbuję jakiś spray do czyszczenia.
Przy okazji może porobię kilka fotek i postaram się wrzucić z małym opisem na forum.
: 05 gru 2010, 22:19
autor: duskap
rafcio082 pisze:Jak to czytam to się cieszę że mam 16V

Nie ciesz się tak... Też miałem falowanie obrotów i czyszczoną przepustnicę. Falowanie ustało natomiast nadal czasami mam tak, że auto trzyma podwyższone obroty (równy 1000) cały czas nawet jak jest ciepły. Pomaga zgaszenie silnika i ponowne zapalenie.
: 06 gru 2010, 0:19
autor: BINDING
rafcio082 pisze:Jak to czytam to się cieszę że mam 16V

Niestety mam 16v i po odpaleniu też mi trochę obroty falują - nowa sprawa , po raz pierwszy wystąpiło w tamtym tygodniu .
: 06 gru 2010, 6:02
autor: aixen
Hm... mam 8v... jak na razie (odpukać) problemów z przepustnicą (o ile to przepustnica) zero. Pożyjemy, zobaczymy... znając moje szczęście do tego modelu

: 07 gru 2010, 7:28
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Ciekawe czemu tak się dzieje. Przebiegi nie duże i już by przepustnice zapychało. Może ma to związek z uszkodzoną odmą, chlapie olejem na dolot lub coś w tym stylu? Może puszka filtra nie jest szczelna?
: 07 gru 2010, 7:47
autor: will
Zawalona odma, olejem wymieszanym z wodą to skutek małych przebiegów niestety.
: 07 gru 2010, 14:57
autor: Tomek
will pisze:Zawalona odma, olejem wymieszanym z wodą to skutek małych przebiegów niestety.
Jazda na krótkich dystansach, szczególnie zimową porą robi krecią robotę

: 07 gru 2010, 21:18
autor: pance 2
Przy czyszczeniu przepustnicy koniecznie zajrzeć do odmy u mnie była cała zabita takim białym syfem mieszanka oleju i pary wodnej .
: 07 gru 2010, 21:42
autor: cichy
Coval pisze:Ciekawe czemu tak się dzieje. Przebiegi nie duże i już by przepustnice zapychało.
Miałem Panowie dzisiaj robić diagnostykę, nie robiłem, gostek z ASO powiedział mi że jest to na pewno przepustnica, zwłaszcza jak to występuje przy minusowych temperaturach i szkoda na to kasy.
Coval na twoje pytanie czemu tak się dzieje:
gęstnieją opary przy minusowych temperaturach, wytwarza się w tedy maż która blokuje przepustnice.
Koszt czyszczenia jest różny w zależności gdzie to robimy:
PZM Lublin: 250 zł.
Autobial Lublin w granicach 100 zł.
Niedziałek ul. Głęboka Lublin bez wyceny nie podadzą ceny. U Niedziałka powiedziano mi że koszt zależy od tego jak się dostać do przepustnicy oraz koszt preparatu do czyszczenia.
Rok temu w Autobialu Lublin mi tylko resetowali komputer i ustawiali parametry i tylko raz wspomniał elektryk że to przepustnica ale nic mi w tym kierunku nie zrobili, gwarancja mechaniczna minęła a Panom z ASO udało się mnie prześliznąć przez ten problem, Zaraz siadam do pisania do tej firmy ale już do siedziby tej firmy w Zamościu ja im nie popuszczę, mogli mi zrobić to na gwarancji a teraz sam sobie i muszę ponieść koszty za niewiedzę czyjąś bo jak by im przez myśl przeszła zawalona przepustnica to by ją przeczyścili i problemu by nie było, więcej na mnie nie zarobią
: 07 gru 2010, 22:36
autor: kk25
W silniku 8 V uważam, że nie trzeba rozkręcać nic oprócz zdjęcia obudowy filtra powietrza. Widać od razu przepustnicę, nie ma tam linki, tylko sterowanie jest za pomocą silnika krokowego. Wystarczy ręcznie przekręcić klapkę przepustnicy, włożyć palec i wytrzeć środek. Ja w lecie sprawdzałem jej czystość i było w porządku. U mnie nigdy falowanie nie wystąpiło. Może jest to związane też z tym, że średnio raz na trzy miesiące dolewam do pełnego baku środek do czyszczenia układu zasilania i wtryskiwaczy STP ( czarna butelka) za całe 19 zł a dodatkowo dwa razy do roku ( przed zimą i po zimie) też z tej firmy płyn do usuwania wody z układu zasilania.
: 07 gru 2010, 23:00
autor: cichy
kk25, mówisz ze to nic skomplikowanego i każdy da sobie radę z przeczyszczeniem?
: 07 gru 2010, 23:12
autor: Q
Właśnie
kk25 napisz może czy poza odkręceniem tych 2 śrub po bokach (i chyba wysunięcia rury ssącej powietrze z obudowy) trzeba jeszcze coś zrobić żeby zdjąć obudowę filtra?
Na razie z grubsza przy latarce popatrzyłem co i jak (przed pracą jeszcze ciemno, po pracy już ciemno) więc w weekend jak nie będzie deszcz padać uzbrojony w klucz 10-tkę, preparat do czyszczenia przepustnicy i aparat fotograficzny mam zamiar "podejść do tematu".
Wszelkie rady są w cenie

: 08 gru 2010, 8:18
autor: emmer
masz na forum temat o wymianie filtra powietrza. wszystkie wskazówki z dokładna relacją

: 08 gru 2010, 8:49
autor: Q
Tak widziałem ten temat - jednak pokazuje on przykład na silniku T-Jet - przy 8v jest trochę inaczej np filtr powietrza jest zamknięty w tej osłonie silnika a nie osobno obok.