Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

emmer pisze:przy 17000 km? to myślałeś juz o wymianie? :) mój komplet już przelatał 52000 km. jeszcze w żadnym samochodzie mi tyle klocki nie wytrzymały.
Nie o wymianie nie myślałem ale jak mechanik odkręcił koła do wymiany łożysk to sam mi powiedział że są prawie nówki
W Pandzie klocki wymieniałem przy 25000km bo już były zjechane
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

rafcio082, nie wiem jak żeś tego dokonał, że 17 tys km i klocki nówka... :)
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

duskap pisze:rafcio082, nie wiem jak żeś tego dokonał, że 17 tys km i klocki nówka... :)
Nie wiem chyba jakoś przewidywalnie jeżdżę- tak powiedział mi mechanik :lacha
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Post autor: adamson »

No i mnie chyba dopadło ! :zły Przebieg dopiero 27.500 km , auto w czerwcu dopiero 2 lata ! Dzisiaj zauważyłem, a właściwie usłyszałem jakieś dziwne skrzypienie przy kręceniu kierownicą. Na początku sądziłem, że to odgłos ocierania opon o asfalt, ale otwarłem drzwi i owszem słychać ocieranie opon o nawierzchnię + skrzypienie w zawieszeniu (chyba?). Słychać to w czasie jazdy ( na równej nawierzchni, a co dopiero dziurawej!) , jak i na postoju przy kręceniu kierownicą :zły . A już myślałem, że jestem szczęśliwcem i mnie to ominie

[ Dodano: |15 Mar 2011|, o 11:22 ]
Już jestem umówiony w serwisie, od razu przez telefon była diagnoza - łożyska mocowania amortyzatora, dodatkowo obroty zaczęły falować na wolnych obrotach - zawór EGR do czyszczenia + kasowanie błędu :zlawy
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

pamiętaj - wymieniamy oba + geometria
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

I u mnie nastąpił ten moment :) 70000 km to chyba niezły wynik koledzy? We wtorek jadę na wymianę łożysk, oczywiście w nieautoryzowanym serwisie :zlośnik
Mój wskaźnik zadowolenia z auta ani drgnie :banan
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
Radeon
klubowicz
klubowicz
Posty: 419
Rejestracja: 13 sty 2010, 14:20
Przebieg: 38999
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Toruń
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: Radeon »

mpsfc pisze:Mój wskaźnik zadowolenia z auta ani drgnie
Gratuluję przebiegu. Jesteś debeściak :brawo mam namyśli podejście i użytkowanie auta. Niebawem poznamy się na zlocie :zlośnik
Fiat 126p 1978r, Fiat 126elx 1998r, Fiat Uno 1,0 1996r, Ford Fiesta 1,6 xR2i 1989r, BMW e34 525i 1988r, FIAT LINEA 2009r :)
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Post autor: adamson »

emmer pisze:pamiętaj - wymieniamy oba + geometria
Stwirdzono, że lewe łożysko do wymiany i łaskawie wymienią mi dwa L i P :zlawy (oczywiście jak je sprowadzą z Bielska czy skądś tam). Jestem umówiony na wtorek. A z tą geometrią, to ich przypilnuję ! Jak zgłosiłem im falujące obroty, to błąd skasowali, ale za czyszczenie przepustnicy się nie brali, chyba ,że chcę zapłacić (?) :red .Jakaś nowa teoria !!!
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

adamson pisze:Jak zgłosiłem im falujące obroty, to błąd skasowali, ale za czyszczenie przepustnicy się nie brali, chyba ,że chcę zapłacić (?)
nic nowego, sam to przerabiałem a oni tylko resetowali komputer
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

ja teraz na wyminaie spytałem o geometrię to powiedzieli że w innych modelach może być bez ale w lince to obowiązek.
tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

Wczoraj zadzwoniłem na infolinię fiata po to by pogadać sobie na temat oleju i nie tylko. Poruszyłem sprawę łożysk mcphersonów.
Zapytałem, czy łożyska uległy jakieś technicznej modyfikacji, że się szybko niszczą, i czy przy ich wymianie konieczne jest sprawdzenie zbieżności. Ponieważ jest takie forum, podałem nazwę naszego, i są tam rozbieżności co do samego przeprowadzania usługi. Pani zapisała moje pytania, i powiedziała że przekaże je dalej technicznym w FAP.
Dziś mam telefon z jednego serwisu w Poznaniu.
Pan mi wyjaśnia, że dzwoni na polecenie FAP.
Poinformował mnie, że łozyska nie uległy żadnej modyfikacji, że trzeba je przed użytkowaniem nasmarować i dbać o smarowanie.
Powiedziałem mu, że dostanie się przeciętnego użytkownika do nich nie jest sprawą prostą do wykonania.
Na drugą część mojego zapytania stwierdził, że nie trzeba po wymianie sprawdzać zbieżności bo nic z nią się w czasie wymiany nie dzieje. Hmm…
Ale z jego głosu wynikało, że nie był pewny tego co mówi, gdy powiedziałem mu, co robią inne serwisy.
Co wy na to?
Tomek
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Poinformował mnie, że łozyska nie uległy żadnej modyfikacji, że trzeba je przed użytkowaniem nasmarować i dbać o smarowanie.
Powiedziałem mu, że dostanie się przeciętnego użytkownika do nich nie jest sprawą prostą do wykonania.
Oooo.. :zdiwiony To ja w takim razie smarnę sobie jutro w wolnej chwili te łożyska :ryczy :ryczy :ryczy profilaktycznie :brawo

Ja pierdziu... co za fachowcy tam pracują...
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

tomektt, pan z serwisu odpowiedział Ci bardzo dyplomatycznie. Gdyby miał powiedzieć wprost, to powiedział by tak: "łożyska nie są zmieniane, bo po wymiana jest prosta, ale mało kto ma warunki żeby wykonać ją samodzielnie. Dzięki temu mamy w ASO niezły zarobek za łatwą lekką robotę."
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

Koszt łożysk w ASO Bydgoszcz 2 x 135, robocizna w nieautoryzowanym warsztacie 150, razem 420 zł.
Zbieżność obowiązkowa, najgorsze, że nie ma sposobu na uniknięcie działania wody i syfu spod kół więc za jakiś czas powtórka z rozrywki. Zdaniem mechanika (moim też) powinny być stosowane łożyska zamknięte (kryte).
Jedno z moich łożysk po 70 tysiącach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

tomektt, tak jak już pisałem, oni sami nie wiedzą :oj
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
ODPOWIEDZ