Strona 83 z 625
: 30 maja 2012, 19:44
autor: smak56
Tara78 pisze:stuka kiedy?
Na temat stukania /odgłos sprężyny/ przy skręcaniu kół odpowiedział
mwas. Ja natomiast ustosunkowałem się tylko do podanego przez Ciebie określenia
"wymienili drążek kierowniczy". Drążek kierowniczy i końcówka
stukają w czasie jazdy. Końcówkę można sprawdzić na postoju, kręcąc bardzo energicznie w prawo i lewo kierownicą /na przemian, ruch około 10-15 cm, tak robi się również w czasie przeglądu/ druga osoba słucha i dotyka palcami opony w poziomie w osi koła /diagnosta z kanału patrzy i również dotyka końcówki/. Jest to wstępne sprawdzenie. W razie wątpliwości szarpaki na stacji kontroli pojazdów.
: 30 maja 2012, 19:50
autor: Tara78
smak56, mhhhhhh no to może masz rację, jutro dopytam :D ale to co dzisiaj leżało koło mojej Linki to było łożysko amorka i właśnie taki drążek z tą końcówką, wyglądało na czyste i nowe więc nie wiem już sama. u mnie nic nie stukało podczas jazdy tak jak piszesz tylko jak koła skręcałam to charakterystyczne dźwięki i rzeczywiście potwierdzili, że łożysko było pordzewiałe i mieli problem z wyjęciem
[ Dodano: |30 Maj 2012|, o 19:53 ]
CrazyKetchup, to bardzo dobra cena
[ Dodano: |30 Maj 2012|, o 19:56 ]
Ja dopiero uczę się odgłosów mojego auta. W poprzednim wyłapywałam wszystko w mig

dotrzemy się wkrótce obie i poznamy lepiej
[ Dodano: |30 Maj 2012|, o 19:58 ]
CrazyKetchup, super ta osłona i z korzyścią dla Linki ja mam ale z PE i zobaczymy ile posłuży

: 30 maja 2012, 19:58
autor: smak56
Tara78 pisze:ale to co dzisiaj leżało koło mojej Linki
Tara78 pisze:taki drążek z tą końcówką
Obydwa w komplecie? no to chyba Cię nacięli

: 30 maja 2012, 20:03
autor: Tara78

kurka sama im to zleciłam

. Chyba nie, mam zaufanie do tego warsztatu, może to jakoś przemyli

. Zresztą jutro dostanę FV więc będę wiedziała dokładnie ale skoro mówisz, że cena bardziej pod końcówkę podchodzi to może tylko to wymienili

, żałuję tylko że nie wpadłam na pomysł wymiany łożyska w parze
Widzicie sami, że bez Was stąpam po omacku a tak wiem już dużo więcej

Dziękuję !!!

: 30 maja 2012, 20:05
autor: smak56
Tara78 pisze:pawe1_c, drążek kupili za jakieś 80zł i do tego amorek oryginalny 165zł plus geometria i robocizna. Wszystko wyjdzie jakieś 500zł
Wyjaśniłaś, że to nie amorek ale łożysko, no to trochę dołożyli do ceny w każdym ASO /120-130max/. Jak drążek za 80 zł to ile za końcówkę? Nie występują razem! Tara78 zabierz drążek do domu /przyda się kiedyś/. Chyba, że masz pecha i padł.
: 30 maja 2012, 20:12
autor: Tara78
smak56, jak dzisiaj z nim rozmawiałam to kosztorys przedstawił tak drążek 80zł(może to była końcówka), łożysko amorka 165zł za robociznę wyszło 350(118łożysko, 114 drążek/końcówka

, 118 geometria/zbieżność) dostałam rabat więc powiedział, że w sumie jakieś 500zł wyjdzie plus lakierowanie zderzaka 650zł(wycena TU). Czy mówisz, że to za mało? Powinnam o coś jeszcze zapytać aby mieć pewność, że nie kombinują??? Kurka już sama nie wiem.
: 30 maja 2012, 20:20
autor: smak56
Tara78 pisze:łożysko amorka 165zł za robociznę wyszło 350(118łożysko, 114 drążek/końcówka , 118 geometria/zbieżność)
Trochę to dla mnie zagmatwane /mój wiek/ ale raz 165 później 118; raz 80 później 114. To faktycznie ile? Jeżeli łożysko 118 to OK. Jeżeli sam drążek lub sama końcówka 114 to drogo. Ne wiem jakie macie ceny zbieżności, ale u mnie 50-60 zł. W ASO KIA za zbieżność płaciłem 54 zł.
: 30 maja 2012, 20:23
autor: Tara78
smak56, ceny w nawiasie to koszt roboczogodzin za poszczególne czynności

no to ja już teraz też nie wiem jak oni to liczą, ale uważasz że powinnam zapłacić mniej?czy więcej?
: 30 maja 2012, 20:36
autor: smak56
To ja napiszę tak, robię to co Ty u siebie: łożysko zakup - 130 zł wymiana 50-70 zł. Końcówka drążka /dobra/ 80 zł wymiana przy zbieżności - 60 zł zbieżność + 20 końcówka /razem 80/. Cały koszt: 210 części + 150 robocizna = 360 na gotowo.
: 30 maja 2012, 20:39
autor: Tara78
smak56, cholerna warszawka, zdzierają z człowieka jak się da !!!!!!!
Znalazłam taki artykuł:
http://motoryzacja.interia.pl/news/tak- ... ch,1594297" onclick="window.open(this.href);return false; co o nim sądzicie?
Następne naprawy będę robiła u Ciebie

żartuje, ale powiem Ci że mnie dobiłeś. Myślałam, że nie drogo mi policzyli.... zobaczymy jutro jak dostanę FV wrrrr
: 30 maja 2012, 20:46
autor: smak56
Artykuł dobry. mwas namawiał do wymiany dwóch łożysk /jak w artykule/. Ceny robocizny to dla mnie kosmos !!!! Kiedyś wymieniałem końcówkę u mechanika. Wziął 5 dych i na zbieżność 5 dych. Teraz /dawno nie robiłem/ wymiana końcówki przy zbieżności i 70-80 zł.
: 30 maja 2012, 20:52
autor: Tara78
smak56, Ehhhh a mi się wydawało, że to tyle kosztuje... znaczy nie orientuję się w temacie. Paliuta naprawiał przysłowiowy Pan Henio i było tanio ale był fleją, brudził wszystko w środku i na zewnątrz, czasami coś schrzanił i musiałam wracać aby dokończył robotę, zazwyczaj były to pierdoły ale jednak czas stracony... wkurzyłam się i powiedziałam, że Linka będzie naprawiana w warsztacie a tutaj widzę inne wady i co w takim razie? Jeszcze muszę się dużo nauczyć i jak widzisz moje niedoświadczenie wynika także z mojego wieku

a od Ciebie mogę się tylko uczyć

Dzięki!!
: 30 maja 2012, 20:59
autor: smak56
Żeby zakończyć temat cen usług podam ostatni mój przykład: pojechałem w zeszłym tygodniu do ASO Fiata sprawdzić klimę. Cennik Fiata: 50 zł sprawdzenie szczelności, 50 zł nabicie czynnika, 12 zł za 100 g brakującego czynnika. W moim przypadku 129 zł /brutto/, mały rabacik i klima gotowa!

: 30 maja 2012, 21:03
autor: Tara78
smak56, to teraz powiem Ci ile mi wyliczyli w Norauto za to samo: nabicie klimy oraz kontrast aby sprawdzić czy wszystko ok 175zł no więc po Twoim kosztorysie poszukam innego miejsca

: 30 maja 2012, 22:33
autor: cichy
smak56 pisze:Tara78 pisze:w międzyczasie Panowie wymienili drążek kierowniczy
Długie zwlekanie z wymianą powoduje nadmierne zużycie opony oraz "myszkowanie" i trudności w utrzymaniu prostego toru jazdy.
Jedną rzecz zauważyłem że jak dojeżdżam do świateł i muszę wyhamować auto to zaczyna mi go ściągać i to tak od miesiąca coś takiego mam a wcześniej auto się normalnie zachowywało. Co do trzasków przy kierownicy to jest właśnie tak jak pisał
smak56 we wcześniejszym poście czyli jak gwałtownie przekręcę kierownicą. Ok to już mam jasność, dzięki
smak56