Na temat stukania /odgłos sprężyny/ przy skręcaniu kół odpowiedział mwas. Ja natomiast ustosunkowałem się tylko do podanego przez Ciebie określenia "wymienili drążek kierowniczy". Drążek kierowniczy i końcówka stukają w czasie jazdy. Końcówkę można sprawdzić na postoju, kręcąc bardzo energicznie w prawo i lewo kierownicą /na przemian, ruch około 10-15 cm, tak robi się również w czasie przeglądu/ druga osoba słucha i dotyka palcami opony w poziomie w osi koła /diagnosta z kanału patrzy i również dotyka końcówki/. Jest to wstępne sprawdzenie. W razie wątpliwości szarpaki na stacji kontroli pojazdów.Tara78 pisze:stuka kiedy?
Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
smak56
* * * *

* * * *
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
smak56, mhhhhhh no to może masz rację, jutro dopytam :D ale to co dzisiaj leżało koło mojej Linki to było łożysko amorka i właśnie taki drążek z tą końcówką, wyglądało na czyste i nowe więc nie wiem już sama. u mnie nic nie stukało podczas jazdy tak jak piszesz tylko jak koła skręcałam to charakterystyczne dźwięki i rzeczywiście potwierdzili, że łożysko było pordzewiałe i mieli problem z wyjęciem
[ Dodano: |30 Maj 2012|, o 19:53 ]
CrazyKetchup, to bardzo dobra cena
[ Dodano: |30 Maj 2012|, o 19:56 ]
Ja dopiero uczę się odgłosów mojego auta. W poprzednim wyłapywałam wszystko w mig
dotrzemy się wkrótce obie i poznamy lepiej
[ Dodano: |30 Maj 2012|, o 19:58 ]
CrazyKetchup, super ta osłona i z korzyścią dla Linki ja mam ale z PE i zobaczymy ile posłuży

[ Dodano: |30 Maj 2012|, o 19:53 ]
CrazyKetchup, to bardzo dobra cena

[ Dodano: |30 Maj 2012|, o 19:56 ]
Ja dopiero uczę się odgłosów mojego auta. W poprzednim wyłapywałam wszystko w mig



[ Dodano: |30 Maj 2012|, o 19:58 ]
CrazyKetchup, super ta osłona i z korzyścią dla Linki ja mam ale z PE i zobaczymy ile posłuży

"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:





Widzicie sami, że bez Was stąpam po omacku a tak wiem już dużo więcej

Dziękuję !!!

- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Wyjaśniłaś, że to nie amorek ale łożysko, no to trochę dołożyli do ceny w każdym ASO /120-130max/. Jak drążek za 80 zł to ile za końcówkę? Nie występują razem! Tara78 zabierz drążek do domu /przyda się kiedyś/. Chyba, że masz pecha i padł.Tara78 pisze:pawe1_c, drążek kupili za jakieś 80zł i do tego amorek oryginalny 165zł plus geometria i robocizna. Wszystko wyjdzie jakieś 500zł
smak56
* * * *

* * * *
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
smak56, jak dzisiaj z nim rozmawiałam to kosztorys przedstawił tak drążek 80zł(może to była końcówka), łożysko amorka 165zł za robociznę wyszło 350(118łożysko, 114 drążek/końcówka
, 118 geometria/zbieżność) dostałam rabat więc powiedział, że w sumie jakieś 500zł wyjdzie plus lakierowanie zderzaka 650zł(wycena TU). Czy mówisz, że to za mało? Powinnam o coś jeszcze zapytać aby mieć pewność, że nie kombinują??? Kurka już sama nie wiem.

"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Trochę to dla mnie zagmatwane /mój wiek/ ale raz 165 później 118; raz 80 później 114. To faktycznie ile? Jeżeli łożysko 118 to OK. Jeżeli sam drążek lub sama końcówka 114 to drogo. Ne wiem jakie macie ceny zbieżności, ale u mnie 50-60 zł. W ASO KIA za zbieżność płaciłem 54 zł.Tara78 pisze:łożysko amorka 165zł za robociznę wyszło 350(118łożysko, 114 drążek/końcówka , 118 geometria/zbieżność)
smak56
* * * *

* * * *
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
smak56, cholerna warszawka, zdzierają z człowieka jak się da !!!!!!!
Znalazłam taki artykuł: http://motoryzacja.interia.pl/news/tak- ... ch,1594297" onclick="window.open(this.href);return false; co o nim sądzicie?
Następne naprawy będę robiła u Ciebie
żartuje, ale powiem Ci że mnie dobiłeś. Myślałam, że nie drogo mi policzyli.... zobaczymy jutro jak dostanę FV wrrrr
Znalazłam taki artykuł: http://motoryzacja.interia.pl/news/tak- ... ch,1594297" onclick="window.open(this.href);return false; co o nim sądzicie?
Następne naprawy będę robiła u Ciebie

"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
smak56, Ehhhh a mi się wydawało, że to tyle kosztuje... znaczy nie orientuję się w temacie. Paliuta naprawiał przysłowiowy Pan Henio i było tanio ale był fleją, brudził wszystko w środku i na zewnątrz, czasami coś schrzanił i musiałam wracać aby dokończył robotę, zazwyczaj były to pierdoły ale jednak czas stracony... wkurzyłam się i powiedziałam, że Linka będzie naprawiana w warsztacie a tutaj widzę inne wady i co w takim razie? Jeszcze muszę się dużo nauczyć i jak widzisz moje niedoświadczenie wynika także z mojego wieku
a od Ciebie mogę się tylko uczyć
Dzięki!!


"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Żeby zakończyć temat cen usług podam ostatni mój przykład: pojechałem w zeszłym tygodniu do ASO Fiata sprawdzić klimę. Cennik Fiata: 50 zł sprawdzenie szczelności, 50 zł nabicie czynnika, 12 zł za 100 g brakującego czynnika. W moim przypadku 129 zł /brutto/, mały rabacik i klima gotowa! 

Ostatnio zmieniony 31 maja 2012, 0:23 przez smak56, łącznie zmieniany 1 raz.
smak56
* * * *

* * * *
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
Jedną rzecz zauważyłem że jak dojeżdżam do świateł i muszę wyhamować auto to zaczyna mi go ściągać i to tak od miesiąca coś takiego mam a wcześniej auto się normalnie zachowywało. Co do trzasków przy kierownicy to jest właśnie tak jak pisał smak56 we wcześniejszym poście czyli jak gwałtownie przekręcę kierownicą. Ok to już mam jasność, dzięki smak56smak56 pisze:Długie zwlekanie z wymianą powoduje nadmierne zużycie opony oraz "myszkowanie" i trudności w utrzymaniu prostego toru jazdy.Tara78 pisze:w międzyczasie Panowie wymienili drążek kierowniczy
Sympatyk forum :-)