Strona 82 z 625
: 30 maja 2012, 10:07
autor: Rafcio
emmer pisze:ciepły start przy gazie - jak temperatura układu na to pozwala, samochód uruchamia się tylko na gazie - wcześniej odpalał na bezynie żeby po 8 sekunadach prrzełączyc sie na gaz
Dzięki za wyjaśnienie. Jak będę na przeglądzie gazu to o to zapytam
: 30 maja 2012, 12:52
autor: Tara78
W sumie to nic nie zrobiłam, ale byłam u mojej Kreseczki w odwiedzinach w SPA

Zobaczcie jak wygląda zderzak

Jutro będzie do odbioru, w międzyczasie Panowie wymienili drążek kierowniczy i łożysko amortyzatora

W domu na wymianę czeka dźwignia wlewu paliwa, emblemat i jak poczta dośle to osłona silnika, nakrętki na wentyle i wycieraczki
[ Dodano: |30 Maj 2012|, o 12:53 ]
CrazyKetchup, gdzie kupowałeś osłonę i ile dałeś?
: 30 maja 2012, 13:21
autor: Tomek
Tara78 pisze:Jutro będzie do odbioru, w międzyczasie Panowie wymienili drążek kierowniczy i łożysko amortyzatora

W domu na wymianę czeka dźwignia wlewu paliwa, emblemat i jak poczta dośle to osłona silnika, nakrętki na wentyle i wycieraczki

Grubo się dzieje
A z tym zderzakiem to nie ma tego złego, bo faktycznie był szpetnie porysowany na boku.
Teraz będzie cacy

: 30 maja 2012, 13:34
autor: cichy
Tara78, czemu wymieniali Ci drążek kierownicy ją muszą sprawdzić swoją kierownicę bo mi wydaje jakieś trzaski podczas manewrów
: 30 maja 2012, 13:37
autor: Tara78
pawe1_c, przy kręceniu kołami wydawała takie trzaski jakby ktoś naciągał sprężynę czy coś a jak byłam na wymianie oleju to panowie sprawdzili mi przy okazji hamulce, zwieszenie, klimę .... taki przeglądzik i tam wyszło,że mam do wymiany drążek kierowniczy lewe łożysko amortyzatora :)i klimę do nabicia
: 30 maja 2012, 13:44
autor: cichy
Tara78, dzięki, to wychodzi na to że i ją mam drążek do wymiany :( a powiedz mi ile Cię kosztował sam drążek. Powoli wychodzi na to że moje srebro zaczyna się robić skarbonką.
: 30 maja 2012, 13:54
autor: Tara78
pawe1_c, drążek kupili za jakieś 80zł i do tego amorek oryginalny 165zł plus geometria i robocizna. Wszystko wyjdzie jakieś 500zł
: 30 maja 2012, 13:58
autor: mwas
pawe1_c i
Tara78: z tego, co mi wiadomo, to dźwięk tak jakby naprężającej się sprężyny, to nic innego, jak tylko zardzewiałe łożysko w podstawach amortyzatorów, czyli osławione łożyska Mcphersonów. O drążku kierowniczym nic mi nie wiadomo. Jeśli u
Tara78 miał luzy, to fakt - do wymiany, ale jeśli u Ciebie
pawe1_c ten drążek nie będzie luźny, to po co go wymieniać ? A te łożyska, to standard ostatnio - sam to przerabiałem
[ Dodano: |30 Maj 2012|, o 14:00 ]
Tara78, dodam jeszcze tylko, że te łożyska warto jest od razu wymieniać parami
Tara78 pisze:i do tego amorek oryginalny 165zł
Tara78, amortyzator też musiałaś wymieniać ?? A jak tak, to tylko jeden ??
: 30 maja 2012, 14:10
autor: Tara78
mwas, no właśnie wymiana tego łożyska a nie amorka

przepraszam za skrót myślowy

Drążek właśnie dlatego, że powiedzieli "Ma pani luzy i przydałoby się też wymienić" więc przy okazji lakierowania zderzaka poprosiłam aby chłopaki wymienili łożysko i drążek za jednym zamachem

: 30 maja 2012, 14:13
autor: mwas
No to za jednym zamachem trzeba było wymienić i łożysko z drugiej strony, bo jak to stukało, to nie wykluczone, że drugie też niedługo zacznie (o ile już nie daje do wiwatu, tylko jeszcze go nie słychać)

: 30 maja 2012, 14:17
autor: Tara78
mwas, masz rację, nie pomyślałam

) cenna nauczka - podwójna zapłata

za robociznę
: 30 maja 2012, 16:13
autor: cichy
U mnie to nie łożyska, ewidentnie kierownica która wydaje trzaski i być może to jest ten drążek
: 30 maja 2012, 18:58
autor: smak56
Tara78 pisze:w międzyczasie Panowie wymienili drążek kierowniczy
Panowie i Panie. Najprawdopodobniej /sądząc po cenie/ chodzi nie o drążek kierowniczy tylko o
końcówkę drążka kierowniczego, to dwie różne części. To jest część /końcówka/ wkręcana w drążek kierowniczy lub nakręcana i sworzniem połączona ze zwrotnicą. Wyrabiający się sworzeń końcówki drążka powoduje stuki i drżenia przy pokonywaniu krótkich nierówności. Długie zwlekanie z wymianą powoduje nadmierne zużycie opony oraz "myszkowanie" i trudności w utrzymaniu prostego toru jazdy. Po wymianie końcówki obligatoryjne ustawienie zbieżności.
[ Dodano: |30 Maj 2012|, o 19:19 ]
Drążek kierowniczy wymienia się tylko w przypadku wyrobienia się wewnętrznego sworznia kulistego a dzieje się to bardzo rzadko /ale mocno stuka/

: 30 maja 2012, 19:31
autor: Tara78
smak56, stuka kiedy? jak się koła skręca na maxa? to bardzo zły nawyk wiem i ja tego nie robię, tak samo jak nie kręcę kołami w miejscu... :D
: 30 maja 2012, 19:43
autor: CrazyKetchup
Tara78 pisze:
[ Dodano: |30 Maj 2012|, o 12:53 ]
CrazyKetchup, gdzie kupowałeś osłonę i ile dałeś?
tanifiat użytkownik na allegro (tak naprawdę ASO Fiat z Ełku) 335 zł ze śrubami plus przesyłka z tym że to oryginał za który w moim ASO chcieli 450 zł .
Swoją drogą jak wjechałem na kanał i zobaczyłem jak nasze samochody są odkryte (szególnie silnik) od dołu to tragedia - dobrze że już mam tą osłonę, teraz trzeba pomyśleć o tej lewej dziurze na zdjęciu.
ps. Oczywiście musiałem kebbaby poprawiać - zapomniało im się przykręcić lewego przedniego nadola do zderzala- brakowało dwóch wkrętów :(.