Strona 9 z 10

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

: 28 cze 2021, 16:55
autor: daro70
No i doczekały się wreszcie wymiany . Ciągle coś i zawsze brak czasu , teraz już na spokojnie potestujemy jak się oponki wielosezonowe Falceny sprawują :ok)

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

: 18 lip 2021, 11:55
autor: erbis
Proszę o pomoc
Mam zamiar zmienić ogumienie na wielosezonowe (całoroczne)- Nokian 195/60 R15 88H (taką wielkość podaje Fiat w instrukcji obsługi do Lineii);
Od początku jeżdżę na letnich Bridgestone Turanza (fabryczne wyposażenie) - felgi aluminiowe z ogumieniem 195/55 R16
I moje pytanie: czy szukać opon Nokian o wielkości takiej jak obecnie (Bridgestone - 195/55 R16) czy też kupić takie jak w instrukcji, czyli: 195/60 R15)
Czy na feldze fabrycznej nie będzie problemów z założeniem opon 195/60 R15?

Pozdrawiam serdecznie.
Ryszard/Erbis

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

: 18 lip 2021, 12:17
autor: smak56
Albo coś przekłamałeś w opisie albo piszesz o różnych felgach. Skupmy się na oznaczeniu felg. R15 lub R16 to średnica felgi podana w calach. Jak sam widzisz nie da się założyć opony R15 na felgę R16 (różnica 2,54 cm). 195 to wymiar w mm i oznacza szerokość opony od strony bieżni, łamane /50 lub 60 to % wysokości do szerokości opony. Im wyższa liczba tym opona wyższa. Fiat w Linei dopuszcza trzy wymiary felg R15 (najczęściej blaszane na zimówki), R16 aluminiowe i R17. Jak będziesz wiedział na jakich felgach chcesz jeździć to napisz, na pewno coś doradzimy.

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

: 18 lip 2021, 12:41
autor: erbis
1.JPG
2.jpg
Dziękuję za szybką odpowiedź.👌👍
Od nowości jeżdżę na felgach aluminiowych fabrycznych (fot 1.)
Na nich mam fabryczne opony letnie Bridgestone Turanza o wymiarach:195/55 R16 (fot 2.).
Teraz chcę kupić Nokiany całoroczne. Jaki powinny mieć rozmiar? Czy taki jak obecne Bridgestone?(195/55 R16).
Pozdrawiam
Ryszard

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

: 18 lip 2021, 13:29
autor: pogromcaslaskiej
kup szerokość 205,wszyscy tak robią,wychodzi taniej a lina lepiej trzyma się drogi

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

: 18 lip 2021, 13:42
autor: erbis
Czyli 205/55 R16 ?

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

: 18 lip 2021, 13:54
autor: michalexc
Tak, ja mam akurat letnie w tym rozmiarze. Po za ceną jest większy wybór niż tych 195/55

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

: 18 lip 2021, 13:58
autor: erbis
A co doradzi mi Kolega Smak56 ?

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

: 18 lip 2021, 15:01
autor: smak56
Dokładnie to samo co moi szacowni poprzednicy :ok)
Z tym, że jeżeli kupisz wysokość 55 to średnica będzie większa od fabrycznego wymiaru o 10,4 mm (1,64%) i licznik będzie pokazywał nieznacznie wyższe prędkości. Przy wymiarze 50 opona będzie niższa, będzie miała średnicę mniejszą o 10,1 mm (-1,65%) a licznik będzie nieznacznie zaniżał prędkość. Wybór należy do Ciebie.

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

: 18 lip 2021, 16:24
autor: erbis
Wszystkim Kolegom serdecznie dziękuję i pozdrawiam 🙌👏👍

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

: 23 lip 2021, 14:53
autor: daro70
daro70 pisze: 28 cze 2021, 16:55 No i doczekały się wreszcie wymiany . Ciągle coś i zawsze brak czasu , teraz już na spokojnie potestujemy jak się oponki wielosezonowe Falceny sprawują :ok)
No i pojeżdziłem na nowych oponkach około 1000 km . Głosy na forum były za i przeciw dla tych opon - przypomnę Falceny . Opona jest cicha dobrze się trzyma drogi ,nie miałem okazji tylko pojeżdzić na mokrym - ale i na to przyjdzie czas . Jak na razie polecam w 100% :ok) .

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

: 06 paź 2021, 15:29
autor: erbis
Witam pięknie :)
Dzisiaj założyłem mojej pięknej Włoszce z tureckim rodowodem nowe, zimowo-letnie "obuwie", czyli
Nokiany SeasonProof w rozmiarze:206/55R16 (3PMSF).
A zatem koniec z przekładaniem dwa razy w roku zimowych na letnie i odwrotnie.
Teraz tylko lać paliwo i :jazda
Dodam, że Season Proof to następca świetnych Nokianów Weather Proof.
Przy okazji wymieniłem świece zapłonowe.
Pozdrawiam :pivo
Ryszard/Erbis

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

: 23 gru 2021, 18:06
autor: erbis
Kilka słów na temat Nokianów - SeasonProof w rozmiarze:206/55R16
Od kilku dni testuje te opony, gdyż mam śnieg, deszcze i mróz.
Na wszystkich rodzajach nawierzchni zachowują się wzorowo.
Żadnych problemów i mam wrażenie że jeżdżę na oponach zimowych.
Auto prowadzi się jak "po sznurku" - równo, cicho i bezpiecznie.
Droga hamowania na śliskich nawierzchniach jest dobra.
Mam nadzieję, że po trzech latach (może doczekam) nic nie będzie się działo.
Piszę o tym, gdyż w niektórych opiniach o poprzednim modelu Nokianów pojawiła się informacja, że po trzech latach pękają - te które wyprodukowane były w Rosji.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że te kilka zdań komuś się przydadzą.
Ryszard

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

: 27 sty 2022, 17:07
autor: daro70
daro70 pisze: 23 lip 2021, 14:53
daro70 pisze: 28 cze 2021, 16:55 No i doczekały się wreszcie wymiany . Ciągle coś i zawsze brak czasu , teraz już na spokojnie potestujemy jak się oponki wielosezonowe Falceny sprawują :ok)
No i pojeżdziłem na nowych oponkach około 1000 km . Głosy na forum były za i przeciw dla tych opon - przypomnę Falceny . Opona jest cicha dobrze się trzyma drogi ,nie miałem okazji tylko pojeżdzić na mokrym - ale i na to przyjdzie czas . Jak na razie polecam w 100% :ok) .
Potwierdzam w obecnej pogodzie i aurze - oponki dają radę są miękkie i ciche na jazdę po mieście w której na chwilę obecną są używane są super :ok) Na śniegu nie jeżdziłem ....jeszcze :ryczy

Re: Opony "wielosezonowe" - czy warto?

: 25 lut 2022, 16:52
autor: erbis
Ciekawostka z ostatniej chwili....

Ciekawostka
Fińska firma Nokian Tyres przeniesie produkcję wybranych opon z Rosji do Finlandii i Stanów Zjednoczonych - poinformowała w piątek. To ruch wyprzedzający z uwagi na możliwe sankcje po inwazji Rosji na Ukrainę.

- Firma zaczęła także transport opon z Rosji do magazynów bliższych swoim klientom, mówi rzecznik firmy cytowany przez Reutersa. Zaznaczył, że nie można powiedzieć, czy ten ruch będzie tymczasowy, czy trwały.
Nokian może produkować rocznie ok. 20 mln opon, z czego 80 proc. przypada na Rosję - firma rozwija produkcję w Finlandii i Stanach Zjednoczonych.
Nokian zatrudnia w Rosji 1600 osób.

Ryszard